Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς
Η Γερμανία πρόκειται να απόσχει από την ψηφοφορία της Δευτέρας 15 Ιουνίου 2024 από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιβολή προσωρινών δασμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, δήλωσαν πηγές στο Reuters την Παρασκευή 8 Ιουλίου 2024, στο πρώτο επεισόδιο ενός εμπορικού πολέμου που έχει ξεκινήσει η Ευρωπή με την δεύτερη οικονομία στον κόσμο.
Οι προσωρινοί δασμοί έως και 37,6% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα δεν απαιτούν την υποστήριξη των κρατών μελών, αλλά οι οριστικοί δασμοί θα μπορούσαν να μπλοκαριστούν εάν αντιταχθεί η ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της ΕΕ.
Η αποχή σε αυτό το πρώτο στάδιο ουσιαστικά σημαίνει υποστήριξη της Επιτροπής καθώς συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο για τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ μέχρι σήμερα.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ θα απέχει επειδή η έρευνα κατά των κρατικών επιδοτήσεων στις κινεζικές επιχειρήσεις συνεχίζεται και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Επιτροπής της ΕΕ και της κινεζικής κυβέρνησης βρίσκονται σε εξέλιξη, ανέφεραν οι πηγές.
Η Γερμανία θα απόσχει στο πνεύμα της «αλληλεγγύης» με επιφυλάξεις με την Επιτροπή της ΕΕ, ανέφερε μία από τις πηγές.
Τα κινεζικά αντίποινα
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πραγματοποίησαν το 1/3 των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς.
Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων τα οποία θα λάβει η δεύτερη οικονομία στον κόσμο και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η Γαλλία ήταν από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές της υπόθεσης, ενώ η Ουγγαρία την καταδίκασε, ανοίγει νέα καρτέλα.
Άλλα μέλη αμφιταλαντεύονται σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας, το πρώτο επίσημο τεστ υποστήριξης για την κίνηση των δασμών της Επιτροπής.
Η ΕΕ ξεκίνησε την έρευνα χωρίς καταγγελία του κλάδου, η πρώτη τέτοια εμπορική υπόθεση αυτού του είδους.
Ερωτηθείς αργά την Παρασκευή για τη σχεδιαζόμενη αποχή, ο καγκελάριος Olaf Scholz είπε ότι η Γερμανία αναμένει ότι το στέλεχος της ΕΕ θα επιτύχει να καταλήξει σε συμφωνία με την Κίνα για τα EV και ότι μια συμφωνία θα ήταν καλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Αρνήθηκε να επιβεβαιώσει πώς θα ψηφίσει η χώρα.
«Πρόκειται για οχήματα παγκοσμίως ανταγωνιστικά που δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από τον ανταγωνισμό», είπε στους δημοσιογράφους μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας.
«Αλλά πρέπει πάντα να διασφαλίζουμε ότι οι συνθήκες είναι δίκαιες από όλες τις πλευρές».
Αυτή η πρώτη ψηφοφορία που γίνεται γραπτώς και εμπιστευτική δεν είναι δεσμευτική.
Στο προσωρινό στάδιο, η Επιτροπή έχει πλήρη αρμοδιότητα να επιβάλλει τις αρχικές αποφάσεις, αν και συμβουλεύεται τα μέλη της ΕΕ και υποτίθεται ότι λαμβάνει υπόψη τις θέσεις τους.
Θα ακολουθήσει τελική ψηφοφορία στο τέλος της έρευνας, όταν η Επιτροπή μπορεί να προτείνει οριστικούς δασμούς, που ισχύουν συνήθως για πέντε έτη.
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η πρότασή της θα μπορούσε να αποκλειστεί εάν αντιταχθεί η ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ειδική πλειοψηφία απαιτεί 15 μέλη της ΕΕ που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ για να είναι υπέρ.
www.bankingnews.gr
Οι προσωρινοί δασμοί έως και 37,6% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα δεν απαιτούν την υποστήριξη των κρατών μελών, αλλά οι οριστικοί δασμοί θα μπορούσαν να μπλοκαριστούν εάν αντιταχθεί η ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της ΕΕ.
Η αποχή σε αυτό το πρώτο στάδιο ουσιαστικά σημαίνει υποστήριξη της Επιτροπής καθώς συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο για τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ μέχρι σήμερα.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ θα απέχει επειδή η έρευνα κατά των κρατικών επιδοτήσεων στις κινεζικές επιχειρήσεις συνεχίζεται και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Επιτροπής της ΕΕ και της κινεζικής κυβέρνησης βρίσκονται σε εξέλιξη, ανέφεραν οι πηγές.
Η Γερμανία θα απόσχει στο πνεύμα της «αλληλεγγύης» με επιφυλάξεις με την Επιτροπή της ΕΕ, ανέφερε μία από τις πηγές.
Τα κινεζικά αντίποινα
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πραγματοποίησαν το 1/3 των πωλήσεών τους πέρυσι στην Κίνα, αντιτίθενται στους δασμούς.
Ανησυχούν για τα μέτρα αντιποίνων τα οποία θα λάβει η δεύτερη οικονομία στον κόσμο και φοβούνται μια εμπορική σύγκρουση με τον δεύτερο σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της χώρας.
Η Γαλλία ήταν από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές της υπόθεσης, ενώ η Ουγγαρία την καταδίκασε, ανοίγει νέα καρτέλα.
Άλλα μέλη αμφιταλαντεύονται σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας, το πρώτο επίσημο τεστ υποστήριξης για την κίνηση των δασμών της Επιτροπής.
Η ΕΕ ξεκίνησε την έρευνα χωρίς καταγγελία του κλάδου, η πρώτη τέτοια εμπορική υπόθεση αυτού του είδους.
Ερωτηθείς αργά την Παρασκευή για τη σχεδιαζόμενη αποχή, ο καγκελάριος Olaf Scholz είπε ότι η Γερμανία αναμένει ότι το στέλεχος της ΕΕ θα επιτύχει να καταλήξει σε συμφωνία με την Κίνα για τα EV και ότι μια συμφωνία θα ήταν καλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Αρνήθηκε να επιβεβαιώσει πώς θα ψηφίσει η χώρα.
«Πρόκειται για οχήματα παγκοσμίως ανταγωνιστικά που δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από τον ανταγωνισμό», είπε στους δημοσιογράφους μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας.
«Αλλά πρέπει πάντα να διασφαλίζουμε ότι οι συνθήκες είναι δίκαιες από όλες τις πλευρές».
Αυτή η πρώτη ψηφοφορία που γίνεται γραπτώς και εμπιστευτική δεν είναι δεσμευτική.
Στο προσωρινό στάδιο, η Επιτροπή έχει πλήρη αρμοδιότητα να επιβάλλει τις αρχικές αποφάσεις, αν και συμβουλεύεται τα μέλη της ΕΕ και υποτίθεται ότι λαμβάνει υπόψη τις θέσεις τους.
Θα ακολουθήσει τελική ψηφοφορία στο τέλος της έρευνας, όταν η Επιτροπή μπορεί να προτείνει οριστικούς δασμούς, που ισχύουν συνήθως για πέντε έτη.
Η Κομισιόν λέει ότι απαιτούνται δασμοί για την αντιμετώπιση φθηνών δανείων, γης και πρώτων υλών και άλλων επιδοτήσεων και στόχος είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού, όχι αποκλεισμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι πιθανό να κάνει ο προγραμματισμένος δασμός 100% των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η πρότασή της θα μπορούσε να αποκλειστεί εάν αντιταχθεί η ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ειδική πλειοψηφία απαιτεί 15 μέλη της ΕΕ που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ για να είναι υπέρ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών