Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Βουτιά» 15% για τη μετοχή της Burberry - Απογοητευτικές πωλήσεις και αλλαγή CEO

tags :
«Βουτιά» 15% για τη μετοχή της Burberry - Απογοητευτικές πωλήσεις και αλλαγή CEO
Η Burberry δήλωσε ότι αν συνεχιστεί η πρόσφατη επιβράδυνση των συναλλαγών, αναμένει ότι θα παρουσιάσει λειτουργικές ζημίες για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους

Πτώση άνω του 15% σημείωσε η μετοχή της Burberry στις πρώτες συναλλαγές της Δευτέρας (15/7/2024), αφού οι απογοητευτικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου την οδήγησαν να εκδώσει προειδοποίηση για τα κέρδη της, να αντικαταστήσει τον διευθύνοντα σύμβουλό της και να αναστείλει τη διανομή μερίσματος.
Ο βρετανικός κολοσσός 168 ετών δήλωσε ότι αν συνεχιστεί η πρόσφατη επιβράδυνση των συναλλαγών, αναμένει να παρουσιάσει λειτουργικές ζημίες για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους κάτω από την τρέχουσα συναίνεση.
Επίσης, ανέστειλε το μέρισμά της και όρισε τον Joshua Schulman -ο οποίος προηγουμένως ηγήθηκε των Michael Kors και Coach- ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Ο Jonathan Akeroyd αποχωρεί «με άμεση ισχύ κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας με το Διοικητικό Συμβούλιο», πρόσθεσε η εταιρεία.
«Η αδυναμία που επισημάναμε ερχόμενοι στο οικονομικό έτος '25 έχει βαθύνει και αν η τρέχουσα τάση συνεχιστεί κατά τη διάρκεια του δ' τριμήνου, αναμένουμε να αναφέρουμε λειτουργικές ζημίες για το πρώτο εξάμηνο», δήλωσε ο πρόεδρος της Burberry, Gerry Murphy, σε μια ενημέρωση για τις συναλλαγές, χαρακτηρίζοντας τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου της εταιρείας ως «απογοητευτικές».
«Υπό το πρίσμα των σημερινών συναλλαγών, αποφασίσαμε να αναστείλουμε την καταβολή μερίσματος για το οικονομικό έτος 25... Αναμένουμε ότι οι δράσεις που αναλαμβάνουμε, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης κόστους, θα αρχίσουν να επιφέρουν βελτίωση στο δεύτερο εξάμηνο και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική μας θέση και θα στηρίξουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη».
Η Burberry δήλωσε ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις των καταστημάτων μειώθηκαν κατά 21% κατά τις 12 εβδομάδες έως τις 29 Ιουνίου, με τα έσοδα λιανικής πώλησης να ανέρχονται σε 458 εκατομμύρια λίρες για την περίοδο. Σε περιφερειακή βάση, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 16% στην EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική) και κατά 23% τόσο στην Ασία-Ειρηνικό όσο και στην Αμερική.
Οι αναλυτές της RBC Piral Dadhania και Richard Chamberlain δήλωσαν ότι τα αποτελέσματα ήταν "σταδιακά χειρότερα σε σχέση με τις ήδη μειωμένες προβλέψεις (τον Ιανουάριο) για το οικονομικό έτος 24".
«Οι τρέχουσες εμπορικές τάσεις υποδεικνύουν μια αδύναμη δυναμική της μάρκας Burberry, η οποία κατά την άποψή μας πρέπει να αντιμετωπιστεί αρκετά σύντομα, ώστε η Burberry να περιορίσει περαιτέρω απώλειες μεριδίου αγοράς», πρόσθεσαν.
Η εταιρεία παλεύει με τη φθίνουσα διάθεση για πολυτέλεια σε όλες τις μεγάλες αγορές της, με την κρίση του κόστους ζωής να επηρεάζει τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς πελάτες της και τις οικονομικές ανησυχίες να ταλαιπωρούν τους Ασιάτες καταναλωτές.
«Λειτουργούμε σε ένα περιβάλλον επιβράδυνσης της ζήτησης πολυτελείας με όλες τις βασικές περιοχές να επηρεάζονται από τη μακροοικονομική αβεβαιότητα και να συμβάλλουν στην επιβράδυνση του κλάδου», πρόσθεσε η Burberry.
Περιγράφοντας την επιθυμία της να «επανασυνδεθεί με τη βασική πελατειακή μας βάση», η εταιρεία δήλωσε ότι σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην επανεξισορρόπηση των προϊόντων της «ώστε να περιλαμβάνει μια ευρύτερη προσφορά καθημερινής πολυτέλειας», να βελτιώσει την επικοινωνία της μάρκας της, να ανανεώσει την ιστοσελίδα της και να επιτύχει εξοικονόμηση κόστους.
Γνωστή για τις καμπαρντίνες, τις τσάντες και το "Burberry check", η εταιρεία προσπαθεί εδώ και μερικά χρόνια να κάνει το εμπορικό της σήμα πιο ακριβό.
Ο Akeroyd, ο οποίος στο παρελθόν εργάστηκε στις εταιρείες Versace και Alexander McQueen, ανέλαβε την πρόκληση το 2021, διαδεχόμενος τον προκάτοχό του Marco Gobbetti, ο οποίος ξεκίνησε ένα πενταετές σχέδιο ανάκαμψης το 2017.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης