Απαγόρευσε επίσης την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς περιβαλλοντική σήμανση και θα απαγορεύσει στα αυτοκίνητα με περιβαλλοντική βαθμολογία Β επιπέδου
Ταυτόχρονα, η περιοχή της Καταλονίας έχει πλέον προχωρήσει πολύ πέρα από την εθνική νομοθεσία, ψηφίζοντας έναν νόμο που θα επιτρέπει τελικά μόνο σε αυτοκίνητα με την υψηλότερη περιβαλλοντική βαθμολογία να κυκλοφορούν στις πόλεις.
Η μη συμμόρφωση δείχνει ότι, τουλάχιστον, οι δήμοι αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν τις δραστικές συνέπειες της περιβαλλοντικής ιδεολογίας κατά του αυτοκινήτου.
Από το 2021, η ισπανική εθνική νομοθεσία απαιτεί από όλες τις πόλεις με περισσότερους από 50.000 κατοίκους να δημιουργούν ζώνες χαμηλών εκπομπών.
Σε τέτοιες ζώνες, όπου η πρόσβαση και η κυκλοφορία του αυτοκινήτου είναι περιορισμένη, μόνο αυτοκίνητα με κορυφαία περιβαλλοντική βαθμολογία Α επιτρέπεται να κυκλοφορούν και να σταθμεύουν εύκολα.
Αυτός ο νόμος επηρεάζει τώρα 150 πόλεις στην Ισπανία, σύμφωνα με το El Debate.
Ο ειδησεογραφικός ιστότοπος αναφέρει επίσης ότι μόνο το 20% των πόλεων έχει εφαρμόσει ακόμη το νόμο και έχει θέσει σε εφαρμογή το LEZ.
Επιπλέον, πολλές πόλεις που έχουν εφαρμόσει τον νόμο έχουν χρησιμοποιήσει τέτοια κόλπα όπως το να βάλουν το LEZ σε περιοχές που ήταν ήδη αφιερωμένες μόνο στην κυκλοφορία των πεζών ή σε πάρκα, για να αποφύγουν τον περιορισμό της χρήσης αυτοκινήτου.
Μόνο οι πόλεις της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης, οι δύο μεγαλύτερες τοποθεσίες της χώρας, ακολούθησαν το γράμμα του νόμου σχετικά με τις ζώνες χαμηλών εκπομπών, σύμφωνα με το El Debate.
Οι νόμοι LEZ επηρεάζουν περίπου 26 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ισπανία.
Η περιοχή της Καταλονίας, ωστόσο, προχώρησε περισσότερο από την εθνική νομοθεσία, ψηφίζοντας έναν νόμο που απαιτεί ζώνες χαμηλών εκπομπών σε πόλεις άνω των 20.000 κατοίκων.
Απαγόρευσε επίσης την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς περιβαλλοντική σήμανση και θα απαγορεύσει στα αυτοκίνητα με περιβαλλοντική βαθμολογία Β επιπέδου να κυκλοφορούν καθόλου στους δήμους από το 2028.
Οι αντιδράσεις
Αλλά ένας δήμαρχος έχει υποσχεθεί να καταπολεμήσει το νόμο.
Ο Xavier García Albiol, από το κεντροδεξιό Partido Popular, είναι ο δήμαρχος της Badalona, μιας πόλης περίπου 200.000 κατοίκων ακριβώς ανατολικά της Βαρκελώνης στις ακτές της Μεσογείου.
Αποκάλεσε τον νέο νόμο «βαρβαρότητα και ανοησία» σε μια ανάρτησή του στο X και υποσχέθηκε να τον καταπολεμήσει στα δικαστήρια.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο νόμος θα επηρεάσει τα μισά αυτοκίνητα στην πόλη.
Είπε ότι τάχθηκε ενάντια στο νόμο με το σκεπτικό ότι θα αναγκάσει τους μισούς κατοίκους είτε να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα αυτοκίνητά τους είτε να εγκαταλείψουν την οδήγηση σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μια κατάσταση που πολλοί δεν θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά.
Το El Debate επισημαίνει επίσης ότι δεν υπάρχουν πραγματικές άμεσες συνέπειες για τις πόλεις που δεν συμμορφώνονται με τους νόμους της LEZ και ότι η δημιουργία τους ανήκει εξ ολοκλήρου στα χέρια των δημοτικών κυβερνήσεων.
Η μόνη συνέπεια είναι ότι εάν, το 2027, αυτές οι πόλεις δεν πληρούν ορισμένα πρότυπα ποιότητας του αέρα, μπορεί να χάσουν την πρόσβαση στα Ταμεία Επόμενης Γενιάς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και εκεί ακριβώς βρίσκεται το μυστικό της πράσινης μετάβασης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών