Τελευταία Νέα
Διεθνή

Δεν ήταν ναυάγιο... - Ανθρωποκτονία «μυρίζεται» η ιταλική εισαγγελία στη Σικελία και ερευνά τον ρόλο του πληρώματος του Lynch

Δεν ήταν ναυάγιο... - Ανθρωποκτονία «μυρίζεται» η ιταλική εισαγγελία στη Σικελία και ερευνά τον ρόλο του πληρώματος του Lynch
Συνέντευξη Τύπου δίνουν αυτή την ώρα οι ιταλικές αρχές με την εισαγγελία του Termini Imerese, για το ναυάγιο της θαλαμηγού Bayesian την περασμένη Δευτέρα ανοιχτά της Σικελίας και τον θάνατο 7 από τους 22 επιβαίνοντες.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το... θρίλερ με την βύθιση του Bayesian του Βρετανού «Bill Gates» David Lynch.
Ο Ιταλός εισαγγελέας Ambrogio Cartosio ανακοίνωσε επίσημα ότι ξεκινά ποινική έρευνα για πιθανή ανθρωποκτονία
καθώς «δεν αποκλείουμε κανένα σενάριο», χωρίς να δώσει περαιτέρω στοιχεία.
Ο εισαγγελέας είπε ότι «θα μπορούσε να υπάρχει θέμα ανθρωποκτονίας στο ναυάγιο» και θα μπορούσε να έχει προκληθεί από «συμπεριφορές που δεν ήταν ορθές».
Ο Cartosio ωστόσο τόνισε ότι «αυτή είναι απλώς η αρχή μιας έρευνας».

Ερευνώνται οι ευθύνες του πληρώματος

Σύμφωνα με τον Cartosio, η εισαγγελία αυτήν τη στιγμή διερευνά μία λεγόμενη «εγκληματική υπόθεση» για πιθανό υπαίτιο του πολύνεκρου ναυαγίου, αλλά δεν ερευνούν κανέναν συγκεκριμένο αυτήν τη στιγμή.
Ο εισαγγελέας τόνισε ότι οι έρευνες βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, και ως εκ τούτου, δεν αποκλείουν τίποτα προς το παρόν.
Ωστόσο, θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να καταλήξουν σε κάποιο συμπέρασμα.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις ευθύνες του πληρώματος του γιοτ – δεδομένου ότι όλοι επέζησαν εκτός από τον σεφ - οι εισαγγελείς είπαν ότι οι έρευνες «επικεντρώνονται σε αυτή τη συγκεκριμένη πτυχή».
«Θέλουμε να ανακαλύψουμε πόσα γνώριζαν και σε ποιο βαθμό προειδοποιήθηκαν όλοι οι επιβάτες» δήλωσαν οι Ιταλοί αξιωματούχοι.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή εισαγγελέας Cammarano, ο λόγος για τον οποίο σχεδόν όλο το πλήρωμα, εκτός από τον σεφ του γιοτ, κατάφερε να φτάσει σε ασφαλές σημείο και οι επιβάτες όχι, είναι πιθανό ότι οι επιβάτες κοιμόντουσαν την ώρα του συμβάντος.
baesyan1.jpg
Ο εισαγγελέας Cartosio επιβεβαίωσε ότι θα μπορούσαν να απαγγελθούν κατηγορίες εναντίον ενός ή περισσότερων συγκεκριμένων ατόμων πολύ πριν από την ανάκτηση του Bayesian.

Δήλωσε επίσης ότι ο καπετάνιος και το πλήρωμα του σκάφους δεν απαιτείται να παραμείνουν στη Σικελία για όλη τη διάρκεια της έρευνας.
Ωστόσο, ο Cartosio εξέφρασε την επιθυμία να «παραμείνουν διαθέσιμοι για περαιτέρω ανάκριση», καθώς αυτό μπορεί να χρειαστεί στο μέλλον καθώς προχωρά η έρευνα.
Στις επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων γιατί οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να εγκαταλείψουν το σκάφος ταυτόχρονα με τα μέλη του πληρώματος - και αν κάποιος τους ειδοποίησε – αξιωματούχοι απάντησαν: «Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να διαπιστώσουμε από τις καταθέσεις των επιζώντων».
Στην συνέντευξη Τύπου εκπρόσωποι της πυροσβεστικής και του Λιμενικού δίνουν στοιχεία για τη δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και τον εντοπισμό των 6 σορών μέσα στο βυθισμένο σκάφος.
«Εάν δεν ανακτήσουμε το ναυάγιο, θα είναι δύσκολο να διερευνήσουμε πλήρως τη βύθιση», δήλωσαν οι Ιταλοί αξιωματούχοι.
Χθες ανασύρθηκε και η τελευταία σορός αγνοούμενου - της 18χρονης Hanah Lynch, κόρης του Βρετανού μεγιστάνα Mike Lynch, ο οποίος είναι επίσης ανάμεσα στους νεκρούς.
Ο εισαγγελέας επιβεβαίωσε επίσης τα ονόματα του προέδρου της Morgan Stanley International, Jonathan Blumer της συζύγου του Judith, του δικηγόρου Chris Morvillo, της συζύγου του Neda, και του σεφ Recaldo Thomas.
baesyan2.webp
Πολλά τα ερωτήματα... ανθρώπινο λάθος βλέπει ειδικός
 
Υπενθυμίζεται πως η βύθιση ενός σκάφους που θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα και αβύθιστα, ακόμη και υπό τις συνθήκες που βυθίστηκε το Bayesian, στον βυθό της Μεσογείου, 50 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας σε μόλις 60 δευτερόλεπτα, έχει εγείρει πολλά ερωτήμα ακόμη και θεωρίες συνομωσίας.
Οι έρευνες για την ανεύρεση των αιτίων ξεκίνησαν αμέσως με τι ιταλικές αρχές ανέκρινα επί διώρου τον καπετάνιο του πλοίου James Catfield αν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα ενόψει της καταιγίδας που σάρωνε την περιοχή.
Ο Giovanni Constantino, CEO της κατασκευάστριας εταιρίας "The Italian Sea Group" του αξίας 30 εκατ. λιρών ιστιοφόρου μιλώντας στην "Corriere della Sera" κάνει λόγο για σωρεία λαθών που οδήγησε στην τραγωδία.
Τα πλοία αυτά, δήλωσε, "είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια... η δομή και η καρίνα τους τα κάνει "αβύθιστα".
Δεδομένου ότι η καταιγίδα είχε προβλεφθεί ο κυβερνήτης θα έπρεπε να προβεί σε σφράγιση του κύτους και του καταστρώματος, κλείσιμο όλων των θυρών και καταπακτών (δεν είχαν κλείσει, ούτε καν το trench που οδηγεί τους επιβάτες στην στεριά), εκκίνηση των μηχανών, ανύψωση της άγκυρας και τοποθέτηση της πλώρης στον άνεμο..., υλοποίηση δηλαδή των μέτρων έκτακτης ανάγκης και προστασίας.
Αν είχαν γίνει τα παραπάνω δεν θα συνέβαινε η καταστροφή, οπότε κατ’αυτόν το ναυάγιο του «Bayesian» οφείλεται σε καθαρά ανθρώπινο λάθος.

«Μαύρος κύκνος»

Μια άλλη αιτία που φέρεται να λειτούργησε επικουρικά στα παραπάνω, είναι το φαινόμενο του «μαύρου κύκνου» και έχει να κάνει με τη θέση του σκάφους μετά το «χτύπημα» από τον υδροστρόβιλο: Σύμφωνα με την ιταλική «RAI», ένα γιοτ όπως το «Bayesian» θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα».
Η καρίνα, η οποία δίνει στο γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση, κατέβηκε σε βάθος μόλις 4 μέτρων, αντί για τα 7,5 μέτρα στην πλήρη της έκταση.
Αν η καρίνα είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα».

Πρώην μέλος του πληρώματος: Περίεργο και «κουλό» το ναυάγιο - Ναυτικός εμπειρογνώμονας: Σκοτεινή υπόθεση

Πρώην μέλος του πληρώματος χαρακτήρισε το γεγονός της κλίσης, αλλά του ίδιου του ναυαγίου «περίεργο» και «κουλό» γιατί επρόκειτο γιά ένα απίστευτα ασφαλές σκαρί που έχει αντέξει φουρτούνες και φουρτούνες ταξιδεύοντας στους ωκεανούς της Γης!
Μάλιστα, ο Lynch ήταν τόσο περήφανος για το  ιστιοφόρο, που είχε τοποθετήσει μια μικρή ρέπλικα στην είσοδο του σπιτιού του στην Βρετανία. 
Ο ναυτικός ειδικός Gino Ciriaki μιλώντας στην ιταλική ιστοσελίδα Corriere Della Sera, είπε πως έχει πολλά σκοτεινά σημεία και ερωτηματικά η υπόθεση.
Γιατί βυθίστηκε αυτό και όχι άλλα που ήταν τριγύρω;
Πως είναι δυνατόν να «σπάσει» το κεντρικό κατάρτι;
Είναι πράγματι αυτή η αιτία της βύθισης;
Ήταν το βάρος του ιστού που οδήγησε το κύτος πέρα από τη «γωνία πλημμύρας»;
Γιατί δεν υπήρξε άλλη ζημιά στο πλοίο;
Γιατί το πλήρωμα δεν έκλεισε τις καταπακτές πρόσβασης στο σκάφος πριν ξεσπάσει η καταιγίδα;
Από πού προήλθε η φωτοβολίδα SOS;

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης