Τελευταία Νέα
Διεθνή

Οι κερδισμένοι και χαμένοι των αγορών από την απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες ζητούν αυξήσεις 61%

Οι κερδισμένοι και χαμένοι των αγορών από την απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες ζητούν αυξήσεις 61%
Οι επιχειρήσεις αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως η UPS και η FedEx, πρόκειται να επωφεληθούν, ενώ οι σιδηροδρομικές εταιρείες και οι λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν προκλήσεις
Σχετικά Άρθρα

Η απεργία των λιμενεργατών στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και στις ακτές του Κόλπου την Τρίτη αναμένεται να έχει μεγάλες επιπτώσεις στο χρηματιστήριο, εάν οι διαπραγματεύσεις παραταθούν.
Η σύμβαση των εργαζομένων της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών είδαν τη σύμβασή τους να λήγει τη Δευτέρα (30/9/2024). Οι εργαζόμενοι ζητούν αύξηση των μισθών τους κατά 61,5% σε διάστημα έξι ετών και αυστηρή διατύπωση κατά της υιοθέτησης τεχνολογιών αυτοματοποίησης και τεχνητής νοημοσύνης στη νέα τους σύμβαση.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της Stifel, Bruce Chan, οι επιπτώσεις της απεργίας στα λιμάνια δεν θα είναι σημαντικές, εκτός εάν η απεργία παραταθεί για περισσότερες από δύο εβδομάδες. «Όσο περισσότερο διαρκεί αυτό, τόσο περισσότερο κλιμακώνεται ο αντίκτυπος, και πραγματικά αρχίζει να κλιμακώνεται εκθετικά», δήλωσε ο Chan στο Yahoo Finance την Τρίτη. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανάκαμψη του πληθωρισμού για τα καταναλωτικά αγαθά, σε έλλειψη ορισμένων αναλώσιμων προϊόντων και τελικά σε απολύσεις σε ορισμένους κλάδους, σύμφωνα με τον Chan.
«Εκεί που θα ανησυχούσαμε μάλλον περισσότερο είναι για τα αποθέματα κρίσιμων διαδικασιών. Η μη διαθεσιμότητα εκεί θα μπορούσε να προκαλέσει κλείσιμο των μονάδων παραγωγής, ενδεχομένως απολύσεις και απολύσεις», δήλωσε ο ίδιος.
Παρακάτω, το Business Insider, περιγράφει αναλυτικά τους κερδισμένους και τους χαμένους από την κατάσταση, καθώς και άλλες εταιρείες που θα επηρεαστούν σε μικρότερο βαθμό.

Οι μεγαλύτεροι νικητές

Η διεθνής επιχείρηση αερομεταφορών των UPS και FedEx είναι ο ξεκάθαρος νικητής της απεργίας της ILA στα λιμάνια, καθώς τα υψηλής αξίας εμπορεύματα θα μεταφέρονται με αερομεταφορές για να αποφύγουν τα λιμάνια που έχουν μπλοκάρει.
«Το αεροπορικό φορτίο είναι ουσιαστικά ο μόνος σαφής ωφελημένος που μπορούμε να δούμε σε αυτή την κατάσταση. Είναι ουσιαστικά ο μόνος τρόπος να μεταφερθούν τα προϊόντα στη χώρα και να παρακαμφθούν τα λιμάνια», εξήγησε ο Chan, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει μεγάλη χωρητικότητα για την εκτροπή των πλοίων προς λιμάνια στη Δυτική Ακτή ή στον Καναδά. Και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχουν πραγματικά πολλές επιλογές όσον αφορά ένα σχέδιο Β εδώ, εκτός από το αεροπορικό φορτίο», δήλωσε ο ίδιος.
Οι επενδυτές έχουν ήδη αντιληφθεί αυτή τη δυναμική, με τις μετοχές της UPS και της FedEx να σημειώνουν άνοδο 6% την τελευταία εβδομάδα.
«Πιστεύουμε ότι ο πιο άμεσος ωφελημένος από μια απεργιακή κατάσταση θα είναι πιθανότατα οι πάροχοι διεθνούς αεροπορικής μεταφορικής ικανότητας, όπως η FedEx και η UPS, οι οποίοι έχουν σημαντική λειτουργική μόχλευση για τις δραστηριότητες της Express», ανέφερε ο Chan σε σημείωμά του το Σαββατοκύριακο.
Καθώς οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους, τα δίκτυα logistics μπορούν να δουν αύξηση του όγκου.
Οι μετοχές της C.H. Robinson Worldwide και της Expeditors International of Washington σημείωσαν κέρδη 4% και 5% την περασμένη εβδομάδα, αντίστοιχα, καθώς οι επενδυτές αναμένουν αύξηση των εργασιών λόγω της απεργίας στο λιμάνι.

Οι μεγαλύτεροι χαμένοι

Οι μεγαλύτεροι χαμένοι, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι άμεσα εκτεθειμένες στην απεργία στα λιμάνια.
Οι μετοχές των ZIM Integrated Shipping Services, Costamare και Global Ship Lease υποχώρησαν κατά 7%, 2% και 2% την Τρίτη, αντίστοιχα.
Τελικά, ο Chan βλέπει την απεργία στα λιμάνια να διαρκεί περίπου δύο εβδομάδες, ενώ πολλά εξαρτώνται από το πώς θα αντιδράσει η κυβέρνηση Biden.
«Νομίζω ότι πολλά θα εξαρτηθούν προφανώς από την πολιτική κατάσταση και την προθυμία της κυβέρνησης Biden να παρέμβει εδώ, αλλά η βασική μας υπόθεση είναι περίπου δύο εβδομάδες», δήλωσε ο Chan στο Yahoo Finance.
Ο Biden, ο οποίος είναι γνωστό ότι είναι πολύ υπέρ των συνδικάτων, έχει αντισταθεί στις εκκλήσεις να τεθεί σε ισχύ ο νόμος Taft-Hartley, ο οποίος θα ανάγκαζε τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στην εργασία τους, ενώ θα διαπραγματεύονται μια σύμβαση. «Υπάρχουν συλλογικές διαπραγματεύσεις και δεν πιστεύω στην Taft-Hartley», δήλωσε ο Biden τη Δευτέρα.
Πολλοί μεταφορείς εμπορευμάτων που είναι συγκεντρωμένοι στην ανατολική ακτή θα μπορούσαν να δουν μειωμένο όγκο καθώς τα εμπορεύματα θα σταματήσουν να μεταφέρονται στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι οι σιδηρόδρομοι και οι εταιρείες μεταφοράς φορτηγών με σημαντική έκθεση στην ανατολική ακτή θα μπορούσαν να υποστούν πλήγμα. «Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές γραμμές, υπάρχουν σαφώς κάποιοι βραχυπρόθεσμοι αντίθετοι άνεμοι τόσο για τις σιδηροδρομικές γραμμές της ανατολικής ακτής CSX όσο και για την NSC», δήλωσε ο Chan, προσθέτοντας ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις της δυτικής ακτής είναι απίθανο να δουν μεγάλο όφελος.
«Το βλέπουμε αυτό ως έναν μικρό αντίθετο άνεμο χωρίς πραγματικούς νικητές μεταξύ των σιδηροτροχιών», δήλωσε ο Chan.
Άλλοι πιθανοί χαμένοι, αν η απεργία παραταθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι οι λιανοπωλητές όπως η Walmart, η Costco, η Target, η Home Depot και η Lowe's, καθώς μπορεί να δυσκολευτούν να αναπληρώσουν τα ράφια τους με ορισμένα προϊόντα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης