Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων από το 2025
Οι κολοσσοί της Ευρώπης στον τομέα των αυτοκινήτων φαίνεται να ανησυχούν όλο και περισσότερο για την προοπτική τεράστιων προστίμων, ιδίως καθώς η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων υποχωρεί, ενόψει της επόμενης αυστηροποίησης των κανονισμών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με το CNBC, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων από το 2025, καθώς το ανώτατο όριο της ΕΕ για τις μέσες εκπομπές ρύπων από τις πωλήσεις νέων οχημάτων πέφτει στα 93,6 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g/km), γεγονός που αντανακλά μείωση κατά 15% από το βασικό όριο του 2021 (110,1 g/km).
Βαριά πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων
Η υπέρβαση αυτών των ορίων - τα οποία συμφωνήθηκαν το 2019 και αποτελούν μέρος της φιλοδοξίας του μπλοκ των 27 χωρών να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 - μπορεί να οδηγήσει σε βαριά πρόστιμα.
Ο Rico Luman, ανώτερος οικονομολόγος για τις μεταφορές και τα logistics στην ολλανδική τράπεζα ING, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν για την κλίμακα των οικονομικών κυρώσεων.
«Τα πρόστιμα είναι πραγματικά τεράστια. Όταν τα υπολογίζετε ... εύκολα φτάνουν σε πολλά εκατομμύρια με βάση τους όγκους που παράγουν», δήλωσε ο Luman στο CNBC μέσω τηλεδιάσκεψης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αν οι πωλήσεις EV παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομικές κυρώσεις ή να εγκαταλείψει την παραγωγή πάνω από 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο συνέντευξή του στο γαλλικό ραδιόφωνο.
Εκκλήσεις και προειδοποιήσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, αναφέρει ότι η βιομηχανία στερείται «κρίσιμων προϋποθέσεων» για την υποστήριξη της μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές, «με τις ανησυχίες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να αυξάνονται».
Η ομάδα πίεσης των αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία εκπροσωπεί τις BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen και Volvo, προειδοποίησε ότι οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ «δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη βαθιά αλλαγή του γεωπολιτικού και οικονομικού κλίματος» τα τελευταία χρόνια.
«Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ενωμένοι στην ACEA, καλούν, επομένως, τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να προωθήσουν επείγοντα μέτρα ανακούφισης πριν από την έναρξη ισχύος των νέων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025», ανέφερε η ACEA σε δήλωση που δημοσιεύθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου.
Η τέλεια καταιγίδα
Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια τέλεια καταιγίδα προκλήσεων στην πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσιτών μοντέλων, της βραδύτερης από την αναμενόμενη εξάπλωσης των σημείων φόρτισης και των πιθανών επιπτώσεων των ευρωπαϊκών δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η χτυπημένη από την κρίση Volkswagen και αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της Ford και του ομίλου Mercedes-Benz, ανακοίνωσαν όλα τα σχέδια για την καθυστέρηση προηγούμενων στόχων για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) στην Ευρώπη.
«Οι κατασκευαστές επικεντρώνονται λίγο πολύ στα συμβατικά υβριδικά και στα οχήματα εσωτερικής καύσης, επειδή είναι πολύ πιο κερδοφόρα», δήλωσε ο Luman της ING.
«Μακροπρόθεσμα, πρέπει να ανταγωνιστούν τους νέους παίκτες και να αναδιαρθρώσουν τις οργανώσεις τους κάνοντας τη μετάβαση στη μετάβαση, αλλά αυτό δεν είναι τόσο κερδοφόρο βραχυπρόθεσμα», συνέχισε.
«Έτσι, αυτός είναι ένας τεράστιος αγώνας», τόνισε.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το CNBC, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων από το 2025, καθώς το ανώτατο όριο της ΕΕ για τις μέσες εκπομπές ρύπων από τις πωλήσεις νέων οχημάτων πέφτει στα 93,6 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g/km), γεγονός που αντανακλά μείωση κατά 15% από το βασικό όριο του 2021 (110,1 g/km).
Βαριά πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων
Η υπέρβαση αυτών των ορίων - τα οποία συμφωνήθηκαν το 2019 και αποτελούν μέρος της φιλοδοξίας του μπλοκ των 27 χωρών να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 - μπορεί να οδηγήσει σε βαριά πρόστιμα.
Ο Rico Luman, ανώτερος οικονομολόγος για τις μεταφορές και τα logistics στην ολλανδική τράπεζα ING, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν για την κλίμακα των οικονομικών κυρώσεων.
«Τα πρόστιμα είναι πραγματικά τεράστια. Όταν τα υπολογίζετε ... εύκολα φτάνουν σε πολλά εκατομμύρια με βάση τους όγκους που παράγουν», δήλωσε ο Luman στο CNBC μέσω τηλεδιάσκεψης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αν οι πωλήσεις EV παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομικές κυρώσεις ή να εγκαταλείψει την παραγωγή πάνω από 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο συνέντευξή του στο γαλλικό ραδιόφωνο.
Εκκλήσεις και προειδοποιήσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, αναφέρει ότι η βιομηχανία στερείται «κρίσιμων προϋποθέσεων» για την υποστήριξη της μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές, «με τις ανησυχίες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να αυξάνονται».
Η ομάδα πίεσης των αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία εκπροσωπεί τις BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen και Volvo, προειδοποίησε ότι οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ «δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη βαθιά αλλαγή του γεωπολιτικού και οικονομικού κλίματος» τα τελευταία χρόνια.
«Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ενωμένοι στην ACEA, καλούν, επομένως, τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να προωθήσουν επείγοντα μέτρα ανακούφισης πριν από την έναρξη ισχύος των νέων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025», ανέφερε η ACEA σε δήλωση που δημοσιεύθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου.
Η τέλεια καταιγίδα
Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια τέλεια καταιγίδα προκλήσεων στην πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσιτών μοντέλων, της βραδύτερης από την αναμενόμενη εξάπλωσης των σημείων φόρτισης και των πιθανών επιπτώσεων των ευρωπαϊκών δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η χτυπημένη από την κρίση Volkswagen και αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της Ford και του ομίλου Mercedes-Benz, ανακοίνωσαν όλα τα σχέδια για την καθυστέρηση προηγούμενων στόχων για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) στην Ευρώπη.
«Οι κατασκευαστές επικεντρώνονται λίγο πολύ στα συμβατικά υβριδικά και στα οχήματα εσωτερικής καύσης, επειδή είναι πολύ πιο κερδοφόρα», δήλωσε ο Luman της ING.
«Μακροπρόθεσμα, πρέπει να ανταγωνιστούν τους νέους παίκτες και να αναδιαρθρώσουν τις οργανώσεις τους κάνοντας τη μετάβαση στη μετάβαση, αλλά αυτό δεν είναι τόσο κερδοφόρο βραχυπρόθεσμα», συνέχισε.
«Έτσι, αυτός είναι ένας τεράστιος αγώνας», τόνισε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών