Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πλήρης η αποτυχία των δυτικών κυρώσεων - Ο «σκιώδης στόλος» του Putin εκτοξεύει τα ρωσικά ενεργειακά έσοδα

Πλήρης η αποτυχία των δυτικών κυρώσεων - Ο «σκιώδης στόλος» του Putin εκτοξεύει τα ρωσικά ενεργειακά έσοδα
Η μεγαλύτερη ζήτηση για ρωσικό αργό πετρέλαιο το 2023 προήλθε από δύο χώρες BRICS: την Ινδία και την Κίνα…
Εκρηκτική ανάπτυξη σημειώνουν τα έσοδα τα δεξαμενόπλοια του «σκοτεινού στόλου» της Ρωσίας που μεταφέρουν ρωσικό αργό στην Ασία χάρη στις αγορές των Κινέζων και των Ινδών traders, αποφεύγοντας επιτυχώς τις κυρώσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση υπό τον τίτλο «BRICS+ Energy: Μηχανή της Νέας Παγκόσμιας Τάξης» από τη Διεθνή Λέσχη Συζητήσεων Valdai, που συντάχθηκε από τον αναπληρωτή επικεφαλής του Ταμείου Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας Alexey Grivach, οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου εκτράπηκαν από την Ευρώπη στην Ασία λόγω των κυρώσεων της G7.
Η μεγαλύτερη ζήτηση για ρωσικό αργό πετρέλαιο το 2023 προήλθε από δύο χώρες BRIC: την Ινδία και την Κίνα.
«Όταν οι χώρες της G7 αποφάσισαν να συντρίψουν τη ρωσική οικονομία και τον ενεργειακό τομέα, έπρεπε να δημιουργηθούν βιαστικά και πρακτικά από το μηδέν εναλλακτικοί εμπορικοί μηχανισμοί, στους κλάδους των μεταφορών, της ασφάλισης και των πληρωμών για την Ενέργεια.
Οι προμήθειες πετρελαίου από τη Ρωσία στην Ινδία αυξήθηκαν το 2023 18 φορές σε σύγκριση με το 2021, από 4,5 εκατ. τόνους σε 82 εκατ. τόνους και στην Κίνα - κατά το ένα τρίτο από 80 εκατ. τόνους σε 107 εκατ. τόνους.
Ως αποτέλεσμα, το 78% των εξαγωγών αργού της Ρωσίας κατευθύνθηκε σε αυτούς τους δύο εταίρους των BRICS. Το 2021 το μερίδιό τους ήταν 32%», ανέφερε η έκθεση.
Ο Robin Brooks, συνεργάτης στο Ινστιτούτο Brookings, επεσήμανε ότι οι εισαγωγές της Ινδίας από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 900% σε σχέση με την περίοδο πριν από την εισβολή.
Όπως είπε, αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή το ρωσικό αργό αποστέλλεται στην Ινδία για διύλιση και στη συνέχεια «στέλλεται πίσω στην Ευρώπη», προσθέτοντας: «Θα ήταν εντάξει αν αυτό συνέβαινε σε πετρελαιοφόρα δυτικής ιδιοκτησίας σε συμμόρφωση με το ανώτατο όριο της G7.
Αλλά αυτό συμβαίνει σε σκάφη του στόλου που βοηθάει τον Putin...».

«Βλέπετε αυτό τον στολίσκο πετρελαιοφόρων να περνάει από την Ερυθρά Θάλασσα και τα ταραγμένα νερά του Bab Al Mandab κοντά στην Υεμένη;
Όλα μεταφέρουν αργό ρωσικό Urals!» έγραψε στο X ο Anas Alhajji, ειδικός στην αγορά ενέργειας.
Η Ινδία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου χάρη στα τεράστια διυλιστήριά της.
Το αργό πετρέλαιο της Ρωσίας μετατρέπεται σε άλλα προϊόντα και στη συνέχεια εξάγεται στη Δύση.
Αν μη τι άλλο, αυτό υπονομεύει τις κυρώσεις της Δύσης.
Σύμφωνα με τον Brooks, «η Ινδία έχει γίνει ένα τεράστιο διυλιστήριο για το ρωσικό πετρέλαιο.
Θα ήταν εντάξει αν το ρωσικό πετρέλαιο πήγαινε στην Ινδία με δυτικά πλοία που λειτουργούν υπό την αιγίδα της G7, αλλά χρησιμοποιείται ο σκιώδης στόλος του Putin, που σημαίνει ότι η Ινδία βοηθά στη χρηματοδότηση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι οι αποτυχημένες δυτικές κυρώσεις απλώς επιτάχυναν την τάση αποδολαριοποίησης επηρεάζοντας τη διεθνή θέση του δολαρίου ΗΠΑ στο εμπόριο.
Με άλλα λόγια, η ηγεμονία του δολαρίου αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα μακροπρόθεσμα.
Γιατί ο Biden - Harris δεν χαστούκισε τον Modi της Ινδίας με σκληρές κυρώσεις;».
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης