Η Ισπανία θα εμποδίσει τα πλοία της Maersk με προορισμό το Ισραήλ μετά από πιέσεις ακτιβιστών
Προς διπλωματικό επεισόδιο οδεύουν η Ισπανία και η Δανία, μετά την εκστρατεία Mask off Maersk που αποκάλυψε τη χρήση του λιμένα Algeciras από τον ναυτιλιακό γίγαντα για τη μεταφορά στρατιωτικού φορτίου στο Ισραήλ παρά το δηλωμένο εμπάργκο όπλων της Ισπανίας.
Η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα εμποδίσει δύο πλοία - το Ντένβερ και το Σέλεταρ - που εκμεταλλεύεται ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk και μεταφέρουν στρατιωτικό φορτίο με προορισμό το Ισραήλ, από το να ελλιμενιστούν στο λιμάνι του Algeciras.
Αυτή η απόφαση έρχεται λίγες μέρες αφότου η εκστρατεία Mask off Maersk δημοσίευσε μια έκθεση που αποκαλύπτει την τακτική χρήση του ισπανικού λιμανιού από την εταιρεία για μεταφορά φορτίου που επιτρέπει τη συνεχιζόμενη γενοκτονία κατά των Παλαιστινίων, παρά το δηλωμένο εμπάργκο όπλων της Ισπανίας.
Εμπλοκή Pedro Sánchez;
Ερευνητές από το Παλαιστινιακό Κίνημα Νεολαίας (PYM) και την Προοδευτική Διεθνή (PI), που συνέβαλαν στην έκθεση, είπαν στο Peoples Dispatch ότι δεν είναι σαφές εάν η διοίκηση του Pedro Sánchez αγνοούσε πραγματικά τις αποστολές ή επέλεξε σκόπιμα να κοιτάξει από την άλλη πλευρά.
Αυτό που είναι σαφές, ωστόσο, είναι ότι από τότε που ο Sánchez ανακοίνωσε το εμπάργκο τον Μάιο, η Maersk κατάφερε να παραδώσει χιλιάδες τόνους στρατιωτικού φορτίου στο Ισραήλ.
Φαίνεται ότι η Maersk στέλνει συνήθως ένα πλοίο την εβδομάδα από το Νιου Τζέρσεϊ στην Ισπανία, μεταφέροντας περίπου 1.000 τόνους στρατιωτικού φορτίου που προορίζεται για τον ισραηλινό στρατό, αναφέρει η έκθεση.
Αυτά τα φορτία καταλήγουν να χρησιμοποιούνται στη Γάζα, διευκολύνοντας τη δολοφονία, τα βασανιστήρια και τις απαγωγές Παλαιστινίων.
Τους τελευταίους μήνες, η Maersk έχει μεταφέρει εξαρτήματα αεροσκαφών, τεθωρακισμένα οχήματα και σώματα βλημάτων—μεγάλο μέρος των οποίων έχει ουσιαστικά επιδοτηθεί από φορολογικά δολάρια ΗΠΑ.
Οι αποστολές περιελάμβαναν επίσης σχεδόν 300 τόνους εμπορευμάτων με την ένδειξη «διπλωματικό φορτίο», μια ταξινόμηση που, σύμφωνα με τους ερευνητές της PYM και της PI, αναμφίβολα χρησιμοποιείται για να κρύψει την πραγματική φύση των εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή είναι μια από τις πολλές στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την αποφυγή της εποπτείας των αποστολών με προορισμό το Ισραήλ.
Άλλα περιλαμβάνουν την υποβολή λευκών ονομασιών και τη στήριξη σε διαμεταφορείς για να κρύψουν τα ίχνη αυτού που μεταφέρεται.
Εμπλοκή και άλλων χωρών
Η Maersk έχει πλήρη επίγνωση αυτών των επιχειρήσεων, καθώς και της φύσης του φορτίου που μεταφέρει τα πλοία της, και θα μπορούσε να τις σταματήσει αμέσως εάν το επιλέξει, είπαν οι συντάκτες της έκθεσης στο Peoples Dispatch.
Ωστόσο, συνεχίζει να επιτρέπει αυτή τη ροή θανατηφόρων φορτίων, τροφοδοτώντας τη γενοκτονία.
Ως αποτέλεσμα, η ευθύνη για το μπλοκάρισμα αυτών των αποστολών ανήκει πλέον στις κυβερνήσεις των χωρών των οποίων τα λιμάνια χρησιμοποιούνται στις μεταφορές.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το Μαρόκο, η Αίγυπτος, η Ιταλία και η Τουρκία πρέπει να υπόκεινται στον ίδιο έλεγχο με τις ισπανικές αρχές.
Για παράδειγμα, μετά την απαγόρευση πρόσβασης στα ισπανικά λιμάνια, το Maersk Denver ζήτησε άδεια να ελλιμενιστεί στην Ταγγέρη του Μαρόκου, πυροδοτώντας μια κλήση του BDS που παροτρύνει τους τοπικούς ακτιβιστές να κινητοποιηθούν και να το αποτρέψουν.
Οι αναφορές ότι τα λιμάνια της Μεσογείου ενδέχεται να επιτρέψουν σε αυτά τα πλοία να ελλιμενιστούν είναι βαθιά ανησυχητικές και, επιπλέον, παραβιάζουν πολλά ψηφίσματα και συστάσεις του ΟΗΕ.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι πρέπει να συνεχιστεί η πίεση στην κυβέρνηση Sánchez μέχρι να δεσμευτεί να επιθεωρήσει κάθε πλοίο της Maersk που προέρχεται από τις ΗΠΑ και μεταφέρει φορτίο στο Ισραήλ, δεδομένων των πρακτικών που επισημαίνονται στην έκθεση.
"Αυτά τα πλοία πρέπει να εμποδίζονται να ελλιμενιστούν - τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο", δήλωσαν ακτιβιστές PYM και PI.
www.bankingnews.gr
Η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα εμποδίσει δύο πλοία - το Ντένβερ και το Σέλεταρ - που εκμεταλλεύεται ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk και μεταφέρουν στρατιωτικό φορτίο με προορισμό το Ισραήλ, από το να ελλιμενιστούν στο λιμάνι του Algeciras.
Αυτή η απόφαση έρχεται λίγες μέρες αφότου η εκστρατεία Mask off Maersk δημοσίευσε μια έκθεση που αποκαλύπτει την τακτική χρήση του ισπανικού λιμανιού από την εταιρεία για μεταφορά φορτίου που επιτρέπει τη συνεχιζόμενη γενοκτονία κατά των Παλαιστινίων, παρά το δηλωμένο εμπάργκο όπλων της Ισπανίας.
Εμπλοκή Pedro Sánchez;
Ερευνητές από το Παλαιστινιακό Κίνημα Νεολαίας (PYM) και την Προοδευτική Διεθνή (PI), που συνέβαλαν στην έκθεση, είπαν στο Peoples Dispatch ότι δεν είναι σαφές εάν η διοίκηση του Pedro Sánchez αγνοούσε πραγματικά τις αποστολές ή επέλεξε σκόπιμα να κοιτάξει από την άλλη πλευρά.
Αυτό που είναι σαφές, ωστόσο, είναι ότι από τότε που ο Sánchez ανακοίνωσε το εμπάργκο τον Μάιο, η Maersk κατάφερε να παραδώσει χιλιάδες τόνους στρατιωτικού φορτίου στο Ισραήλ.
Φαίνεται ότι η Maersk στέλνει συνήθως ένα πλοίο την εβδομάδα από το Νιου Τζέρσεϊ στην Ισπανία, μεταφέροντας περίπου 1.000 τόνους στρατιωτικού φορτίου που προορίζεται για τον ισραηλινό στρατό, αναφέρει η έκθεση.
Αυτά τα φορτία καταλήγουν να χρησιμοποιούνται στη Γάζα, διευκολύνοντας τη δολοφονία, τα βασανιστήρια και τις απαγωγές Παλαιστινίων.
Τους τελευταίους μήνες, η Maersk έχει μεταφέρει εξαρτήματα αεροσκαφών, τεθωρακισμένα οχήματα και σώματα βλημάτων—μεγάλο μέρος των οποίων έχει ουσιαστικά επιδοτηθεί από φορολογικά δολάρια ΗΠΑ.
Οι αποστολές περιελάμβαναν επίσης σχεδόν 300 τόνους εμπορευμάτων με την ένδειξη «διπλωματικό φορτίο», μια ταξινόμηση που, σύμφωνα με τους ερευνητές της PYM και της PI, αναμφίβολα χρησιμοποιείται για να κρύψει την πραγματική φύση των εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή είναι μια από τις πολλές στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την αποφυγή της εποπτείας των αποστολών με προορισμό το Ισραήλ.
Άλλα περιλαμβάνουν την υποβολή λευκών ονομασιών και τη στήριξη σε διαμεταφορείς για να κρύψουν τα ίχνη αυτού που μεταφέρεται.
Εμπλοκή και άλλων χωρών
Η Maersk έχει πλήρη επίγνωση αυτών των επιχειρήσεων, καθώς και της φύσης του φορτίου που μεταφέρει τα πλοία της, και θα μπορούσε να τις σταματήσει αμέσως εάν το επιλέξει, είπαν οι συντάκτες της έκθεσης στο Peoples Dispatch.
Ωστόσο, συνεχίζει να επιτρέπει αυτή τη ροή θανατηφόρων φορτίων, τροφοδοτώντας τη γενοκτονία.
Ως αποτέλεσμα, η ευθύνη για το μπλοκάρισμα αυτών των αποστολών ανήκει πλέον στις κυβερνήσεις των χωρών των οποίων τα λιμάνια χρησιμοποιούνται στις μεταφορές.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το Μαρόκο, η Αίγυπτος, η Ιταλία και η Τουρκία πρέπει να υπόκεινται στον ίδιο έλεγχο με τις ισπανικές αρχές.
Για παράδειγμα, μετά την απαγόρευση πρόσβασης στα ισπανικά λιμάνια, το Maersk Denver ζήτησε άδεια να ελλιμενιστεί στην Ταγγέρη του Μαρόκου, πυροδοτώντας μια κλήση του BDS που παροτρύνει τους τοπικούς ακτιβιστές να κινητοποιηθούν και να το αποτρέψουν.
Οι αναφορές ότι τα λιμάνια της Μεσογείου ενδέχεται να επιτρέψουν σε αυτά τα πλοία να ελλιμενιστούν είναι βαθιά ανησυχητικές και, επιπλέον, παραβιάζουν πολλά ψηφίσματα και συστάσεις του ΟΗΕ.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι πρέπει να συνεχιστεί η πίεση στην κυβέρνηση Sánchez μέχρι να δεσμευτεί να επιθεωρήσει κάθε πλοίο της Maersk που προέρχεται από τις ΗΠΑ και μεταφέρει φορτίο στο Ισραήλ, δεδομένων των πρακτικών που επισημαίνονται στην έκθεση.
"Αυτά τα πλοία πρέπει να εμποδίζονται να ελλιμενιστούν - τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο", δήλωσαν ακτιβιστές PYM και PI.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών