Τελευταία Νέα
Διεθνή

Το Ιράν μπλοφάρει, απειλώντας να κλείσει τον πιο σημαντικό διάδρομο μεταφοράς πετρελαίου

Το Ιράν μπλοφάρει, απειλώντας να κλείσει τον πιο σημαντικό διάδρομο μεταφοράς πετρελαίου
Κάθε φορά που κλιμακώνονται οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή, οι αναλυτές της αγοράς πετρελαίου αρχίζουν ξανά και ξανά να εικασίες για το αν το Ιράν θα τολμήσει να κλείσει τα στενά του Ορμούζ
Παρά τις περιοδικές απειλές όλα αυτά τα χρόνια, το Ιράν δεν επιχείρησε ποτέ να αποκλείσει τη ναυτιλιακή οδό. Τόσο οι αναλυτές όσο και οι γεωπολιτικοί ειδήμονες πιστεύουν ότι ούτε αυτή τη φορά θα το κάνει, επιδίδοντας τον συνήθη εκβιασμό και μπλόφα, γράφει το OilPrice.
Το κλείσιμο μιας ναυτιλιακής διαδρομής που μεταφέρει περισσότερο από το 20% της παγκόσμιας ημερήσιας κατανάλωσης πετρελαίου είναι ένα γεγονός πολύ χαμηλής πιθανότητας. Θα βλάψει τόσο τους εξαγωγείς πετρελαίου της περιοχής, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Ιράν, όσο και όλους τους καταναλωτές, ιδιαίτερα την Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο, ο οποίος εξαρτάται από τις φθηνές προμήθειες πετρελαίου του Ιράν.
Η επίθεση του Οκτώβρη του Ιράν στο Ισραήλ και η περιορισμένη απάντηση του Ισραήλ αναζωπύρωσαν τις εικασίες σχετικά με τις πιθανές συνέπειες του αποκλεισμού του Στενού του Ορμούζ από το Ιράν. Για παράδειγμα, εάν επρόκειτο να συμβεί ένας τέτοιος αποκλεισμός, θα μπορούσε εύκολα να οδηγήσει τις τιμές των εμπορευμάτων στο όριο κόστους των 100 $ ανά βαρέλι ή υψηλότερο. Αυτή είναι μια καλή συμφωνία για ορισμένους προμηθευτές, αν και συνοδεύεται από πιο δυσάρεστο κόστος.
Κάθε φορά που κλιμακώνονται οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή, οι αναλυτές της αγοράς πετρελαίου αρχίζουν ξανά και ξανά να εικασίες για το αν το Ιράν θα τολμήσει να κλείσει τα στενά του Ορμούζ, το πιο σημαντικό σημείο διέλευσης πετρελαίου στον κόσμο, από το οποίο περνά το 20% της ημερήσιας κατανάλωσης πετρελαίου στον κόσμο.
Η παρουσία μεγάλου αριθμού αμερικανικών και ευρωπαϊκών ναυτικών στον Περσικό Κόλπο, καθώς και του Πέμπτου Στόλου των ΗΠΑ που εδρεύει στο Μπαχρέιν, θα μπορούσε γρήγορα να αποτρέψει μια απόπειρα ιρανικού αποκλεισμού.
Η Κίνα, ο κύριος καταναλωτής ιρανικού πετρελαίου, επίσης δεν θα είναι ευχαριστημένη με τον αποκλεισμό και τη διακοπή της κυκλοφορίας, καθώς οι ναυτιλιακές τιμές και οι τιμές του πετρελαίου θα αυξηθούν.
Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο εξαρτάται από τα στενά του Ορμούζ για να προμηθεύει πετρέλαιο από άλλους παραγωγούς στη Μέση Ανατολή. Οι έμποροι φυσικού αερίου θα υποφέρουν επίσης από το κλείσιμο της εν λόγω διαδρομής.
Σε κάθε περίπτωση, για την Τεχεράνη, το θέμα των Στενών του Ορμούζ δεν είναι σχεδόν στην ημερήσια διάταξη. Μεγάλο μέρος του πετρελαίου του Ιράν μπορεί σύντομα να μην είναι σε θέση να κινηθεί μέσω καναλιών, καθώς ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται ευρέως να επιβάλει εκ νέου την πολιτική «μέγιστης πίεσης» στο Ιράν μόλις ξεκινήσει η προεδρία του στις αρχές του επόμενου έτους.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης