Οι σκοτεινές ιστορίες που στοιχειώνουν το αεροσκάφος 737-800...
Ο αεροναυπηγικός κολοσσός Boeing απασχόλησε την επικαιρότητα την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς τρία περιστατικά που αφορούσαν αεροσκάφη 737-800, μια από τις παραλλαγές του Boeing 737 Next Generation (737NG), έλαβαν μέσα σε διάστημα 24 ωρών σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη.
Στη Νότια Κορέα, η τραγική συντριβή ενός 737-800 της Jeju Air οδήγησε στον θάνατο 179 ανθρώπων.
Λίγες ώρες νωρίτερα, ένα 737-800 της KLM γλίστρησε εκτός αεροδιαδρόμου στη Νορβηγία λόγω υδραυλικής βλάβης, ενώ ένα 737-800 της Air Canada παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης κατά την άφιξή του στο Halifax.
Αν και η κακή φήμη της Boeing σχετίζεται κυρίως με τις καταστροφές που αφορούν τα αεροσκάφη 737 MAX, το 737-800 έχει τη δική του σκοτεινή ιστορία, με περισσότερα από 20 περιστατικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και πάνω από 1.000 θανάτους.
Οι σκοτεινές ιστορίες που στοιχειώνουν το 737-800
Το 737-800 έχει αντιμετωπίσει πολλαπλά ζητήματα που έχουν οδηγήσει σε τραγικές καταστάσεις.
Ακολουθούν αναλυτικά κάποια από αυτά:
1. Ρωγμές από φθορές:
Το 2019, μια σειρά επιθεωρήσεων στα αεροσκάφη 737NG αποκάλυψε την εμφάνιση ρωγμών από κόπωση στον σκελετό των αεροσκαφών, ειδικά στις συνδέσεις μεταξύ ατράκτου και φτερών, γνωστές ως “pickle forks”.
2. Προβλήματα στις πόρτες φορτίου:
Πολλά αεροσκάφη 737NG παρουσίασαν προβλήματα με τις πόρτες φορτίου.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα 737-800 της Royal Air Maroc, του οποίου η πόρτα φορτίου άνοιξε μόνη της κατά την προσγείωση στο Lagos το 2019.
3. Συντριβή στην Κίνα:
Ένα 737-800 της China Eastern Airlines συνετρίβη το 2022 χωρίς να υπάρξουν επιζώντες, όταν κατέβηκε ξαφνικά κατά τη διάρκεια της πτήσης και έπεσε στο έδαφος με μεγάλη ταχύτητα.
Η επακόλουθη έρευνα δεν βρήκε κανένα προφανές σφάλμα στο αεροσκάφος ή ανθρώπινο σφάλμα.
4. Λανθασμένα δεδομένα από υψομετρητή:
Ένα 737-800 της Turkish Airlines συνετρίβη κατά την προσγείωση στο Άμστερνταμ λόγω ελαττωματικού ραδιοϋψομετρητή, που έδινε λανθασμένα δεδομένα για το ύψος από το έδαφος.
Αυτό επηρέασε άλλα συστήματα του αεροσκάφους, οδηγώντας στην τραγωδία.
5. Πυρκαγιές στον κινητήρα:
Το 2007, ένας από τους κινητήρες ενός 737-800 της China Airlines έπιασε φωτιά λίγο μετά την προσγείωση στην Okinawa.
Η αιτία αποδόθηκε σε έναν μηχανισμό της βάσης των πτερυγίων, ο οποίος αποκολλήθηκε και τρύπησε μια δεξαμενή καυσίμου.
Τα παραπάνω περιστατικά υπογραμμίζουν τους κινδύνους και τις προκλήσεις που συνοδεύουν το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, προκαλώντας έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια και την αξιοπιστία του.
Ανατριχιαστικές λεπτομέριες από το δυστύχημα στην Κορέα - Οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για βλάβη στους τροχούς
Και οι 175 επιβάτες και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν στη συντριβή, δύο μέλη του προσωπικού της πτήσης επέζησαν και παραμένουν στο νοσοκομείο.
Οι ερευνητές εξετάζουν τις ηχογραφήσεις του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου, αλλά η αποκωδικοποίησή τους μπορεί να καθυστερήσει λόγω ζημιάς, καθώς η έρευνα για την αιτία της συντριβής συνεχίζεται.
Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη μια «πλήρης επιθεώρηση» όλων των αεροσκαφών Boeing 737-800 και μια ομάδα από τις ΗΠΑ πρόκειται να συμμετάσχει μαζί με την αεροπορική αρχή της Νότιας Κορέας στην έρευνά της.
Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν τη Δευτέρα ότι ο πιλότος ανέφερε χτύπημα πουλιού πριν κάνει την καταδικασμένη αναγκαστική προσγείωση.
«Ο πιλότος κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω χτυπήματος πουλιών», δήλωσε ο Kang Jung-hyun, ανώτερος αξιωματούχος στο υπουργείο Μεταφορών.
Ο πιλότος είπε «Mayday, Mayday, Mayday» τρεις φορές και χρησιμοποίησε τους όρους "bird strike" και "go-around", είπε ο αξιωματούχος.
Το "go-around" είναι ένας όρος αεροπορίας που σημαίνει ότι μια προσγείωση ματαιώνεται όταν ένα αεροπλάνο πλησιάζει σε τελική προσέγγιση και αντί αυτού ο πιλότος θα αυξήσει την ταχύτητα και θα ανέβει πριν επιχειρήσει άλλη προσέγγιση ή κατευθυνθεί αλλού.
Ένας άνδρας που ψάρευε σε μια κοντινή παραλία και παρακολουθούσε το αεροσκάφος λίγο πριν προσγειωθεί ανέφερε ότι είδε ένα σμήνος πουλιών να συγκρούεται με τη μηχανή του αεροπλάνου στη δεξιά πλευρά, ακολουθούμενα από δύο ή τρία δυνατά «μπαμ» και στη συνέχεια φλόγες.
Το χρονικό της τραγωδίας
Στις 9.03 π.μ., με το σύστημα προσγείωσης να αποτυγχάνει να αναπτυχθεί, το αεροσκάφος γλίστρησε κατά μήκος του διαδρόμου προτού προσκρούσει σε μια κατασκευή βοηθημάτων πλοήγησης από σκυρόδεμα και έναν περιμετρικό τοίχο με αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη. Η επίσημη αιτία του δυστυχήματος δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί.
Μέσα σε 13 λεπτά, οι αρχές κήρυξαν κατάσταση έκτακτης ανάγκης επιπέδου 3, κινητοποιώντας 80 πυροσβέστες, 32 πυροσβεστικά οχήματα και ομάδες διάσωσης από όλη την περιοχή. Για 43 οδυνηρά λεπτά, οι πυροσβέστες έδιναν μάχη με την κόλαση προτού οι φλόγες τεθούν υπό έλεγχο στις 9.46 π.μ.
Στις 12.55 μ.μ., ο αναπληρωτής πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, έφτασε στο αεροδρόμιο, όπου περικυκλώθηκε αμέσως από απελπισμένες οικογένειες που ζητούσαν απαντήσεις.
«Πείτε μας την κατάσταση σε πραγματικό χρόνο», παρακάλεσαν. «Σκεφτείτε πρώτα τις οικογένειες».
Ο Τσόι μπόρεσε μόνο να σκύψει το κεφάλι του ως απάντηση, υποσχόμενος ότι «δεν θα γλιτώσει καμία προσπάθεια» για την υποστήριξη των πενθούντων.
Όταν ο αρχηγός της πυροσβεστικής στη Muan, Lee Jeong-hyun, μετέδωσε ότι «οι περισσότεροι από τους 181 επιβάτες θεωρούνται νεκροί», οι συγγενείς των επιβατών που ανέμεναν να μάθουν νέα των αγαπημένων τους ξέσπασαν σε λυγμούς.
Στο αεροδρόμιο δημιουργήθηκε προσωρινό νεκροτομείο, όπου 169 ιατροδικαστές και 579 αστυνομικοί εργάστηκαν για την αναγνώριση των θυμάτων.
Στρατιωτικό προσωπικό εντάχθηκε επίσης στην έρευνα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών της Νότιας Κορέας, 141 από τα 179 θύματα έχουν πλέον ταυτοποιηθεί με ανάλυση DNA ή συλλογή δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Κάποιοι συγγενείς αναμένουν ακόμα στην αίθουσα του αεροδρομίου για να αναγνωρίσουν τους αγαπημένους τους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών ο πιλότος της μοιραίας πτήσης ήταν πολύ έμπειρος αφού εργαζόταν σε αυτή τη θέση από το 2019 και είχε σημειώσει 6.800 ώρες πτήσης.
Δύο μαύρα κουτιά - τα δεδομένα πτήσης και οι συσκευές εγγραφής φωνής - ανακτήθηκαν από το σημείο της συντριβής, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Μεταφορών.
Ωστόσο, ο καταγραφέας πτήσης υπέστη εξωτερική ζημιά και έτσι στάλθηκε σε ένα κέντρο ανάλυσης στη Σεούλ για να διαπιστωθεί πόσες πληροφορίες θα μπορούσαν να εξαχθούν και εάν έπρεπε να σταλούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανέφερε το υπουργείο.
Σε κάθε περίπτωση, εμπειρογνώμονες που μίλησαν στο Reuters αμφισβήτησαν τις αρχικές εκτιμήσεις ότι το αεροσκάφος Boeing 737-800 χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών, επισημαίνοντας ότι αυτό που προκαλεί έντονο προβληματισμό είναι το γεγονός ότι δεν άνοιξαν οι τροχοί του.
www.bankingnews.gr
Στη Νότια Κορέα, η τραγική συντριβή ενός 737-800 της Jeju Air οδήγησε στον θάνατο 179 ανθρώπων.
Λίγες ώρες νωρίτερα, ένα 737-800 της KLM γλίστρησε εκτός αεροδιαδρόμου στη Νορβηγία λόγω υδραυλικής βλάβης, ενώ ένα 737-800 της Air Canada παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης κατά την άφιξή του στο Halifax.
Αν και η κακή φήμη της Boeing σχετίζεται κυρίως με τις καταστροφές που αφορούν τα αεροσκάφη 737 MAX, το 737-800 έχει τη δική του σκοτεινή ιστορία, με περισσότερα από 20 περιστατικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και πάνω από 1.000 θανάτους.
Οι σκοτεινές ιστορίες που στοιχειώνουν το 737-800
Το 737-800 έχει αντιμετωπίσει πολλαπλά ζητήματα που έχουν οδηγήσει σε τραγικές καταστάσεις.
Ακολουθούν αναλυτικά κάποια από αυτά:
1. Ρωγμές από φθορές:
Το 2019, μια σειρά επιθεωρήσεων στα αεροσκάφη 737NG αποκάλυψε την εμφάνιση ρωγμών από κόπωση στον σκελετό των αεροσκαφών, ειδικά στις συνδέσεις μεταξύ ατράκτου και φτερών, γνωστές ως “pickle forks”.
2. Προβλήματα στις πόρτες φορτίου:
Πολλά αεροσκάφη 737NG παρουσίασαν προβλήματα με τις πόρτες φορτίου.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα 737-800 της Royal Air Maroc, του οποίου η πόρτα φορτίου άνοιξε μόνη της κατά την προσγείωση στο Lagos το 2019.
3. Συντριβή στην Κίνα:
Ένα 737-800 της China Eastern Airlines συνετρίβη το 2022 χωρίς να υπάρξουν επιζώντες, όταν κατέβηκε ξαφνικά κατά τη διάρκεια της πτήσης και έπεσε στο έδαφος με μεγάλη ταχύτητα.
Η επακόλουθη έρευνα δεν βρήκε κανένα προφανές σφάλμα στο αεροσκάφος ή ανθρώπινο σφάλμα.
4. Λανθασμένα δεδομένα από υψομετρητή:
Ένα 737-800 της Turkish Airlines συνετρίβη κατά την προσγείωση στο Άμστερνταμ λόγω ελαττωματικού ραδιοϋψομετρητή, που έδινε λανθασμένα δεδομένα για το ύψος από το έδαφος.
Αυτό επηρέασε άλλα συστήματα του αεροσκάφους, οδηγώντας στην τραγωδία.
5. Πυρκαγιές στον κινητήρα:
Το 2007, ένας από τους κινητήρες ενός 737-800 της China Airlines έπιασε φωτιά λίγο μετά την προσγείωση στην Okinawa.
Η αιτία αποδόθηκε σε έναν μηχανισμό της βάσης των πτερυγίων, ο οποίος αποκολλήθηκε και τρύπησε μια δεξαμενή καυσίμου.
Τα παραπάνω περιστατικά υπογραμμίζουν τους κινδύνους και τις προκλήσεις που συνοδεύουν το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, προκαλώντας έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια και την αξιοπιστία του.
Ανατριχιαστικές λεπτομέριες από το δυστύχημα στην Κορέα - Οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για βλάβη στους τροχούς
Και οι 175 επιβάτες και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν στη συντριβή, δύο μέλη του προσωπικού της πτήσης επέζησαν και παραμένουν στο νοσοκομείο.
Οι ερευνητές εξετάζουν τις ηχογραφήσεις του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου, αλλά η αποκωδικοποίησή τους μπορεί να καθυστερήσει λόγω ζημιάς, καθώς η έρευνα για την αιτία της συντριβής συνεχίζεται.
Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη μια «πλήρης επιθεώρηση» όλων των αεροσκαφών Boeing 737-800 και μια ομάδα από τις ΗΠΑ πρόκειται να συμμετάσχει μαζί με την αεροπορική αρχή της Νότιας Κορέας στην έρευνά της.
Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν τη Δευτέρα ότι ο πιλότος ανέφερε χτύπημα πουλιού πριν κάνει την καταδικασμένη αναγκαστική προσγείωση.
«Ο πιλότος κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω χτυπήματος πουλιών», δήλωσε ο Kang Jung-hyun, ανώτερος αξιωματούχος στο υπουργείο Μεταφορών.
Ο πιλότος είπε «Mayday, Mayday, Mayday» τρεις φορές και χρησιμοποίησε τους όρους "bird strike" και "go-around", είπε ο αξιωματούχος.
Το "go-around" είναι ένας όρος αεροπορίας που σημαίνει ότι μια προσγείωση ματαιώνεται όταν ένα αεροπλάνο πλησιάζει σε τελική προσέγγιση και αντί αυτού ο πιλότος θα αυξήσει την ταχύτητα και θα ανέβει πριν επιχειρήσει άλλη προσέγγιση ή κατευθυνθεί αλλού.
Ένας άνδρας που ψάρευε σε μια κοντινή παραλία και παρακολουθούσε το αεροσκάφος λίγο πριν προσγειωθεί ανέφερε ότι είδε ένα σμήνος πουλιών να συγκρούεται με τη μηχανή του αεροπλάνου στη δεξιά πλευρά, ακολουθούμενα από δύο ή τρία δυνατά «μπαμ» και στη συνέχεια φλόγες.
Το χρονικό της τραγωδίας
Στις 9.03 π.μ., με το σύστημα προσγείωσης να αποτυγχάνει να αναπτυχθεί, το αεροσκάφος γλίστρησε κατά μήκος του διαδρόμου προτού προσκρούσει σε μια κατασκευή βοηθημάτων πλοήγησης από σκυρόδεμα και έναν περιμετρικό τοίχο με αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη. Η επίσημη αιτία του δυστυχήματος δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί.
Μέσα σε 13 λεπτά, οι αρχές κήρυξαν κατάσταση έκτακτης ανάγκης επιπέδου 3, κινητοποιώντας 80 πυροσβέστες, 32 πυροσβεστικά οχήματα και ομάδες διάσωσης από όλη την περιοχή. Για 43 οδυνηρά λεπτά, οι πυροσβέστες έδιναν μάχη με την κόλαση προτού οι φλόγες τεθούν υπό έλεγχο στις 9.46 π.μ.
Στις 12.55 μ.μ., ο αναπληρωτής πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, έφτασε στο αεροδρόμιο, όπου περικυκλώθηκε αμέσως από απελπισμένες οικογένειες που ζητούσαν απαντήσεις.
«Πείτε μας την κατάσταση σε πραγματικό χρόνο», παρακάλεσαν. «Σκεφτείτε πρώτα τις οικογένειες».
Ο Τσόι μπόρεσε μόνο να σκύψει το κεφάλι του ως απάντηση, υποσχόμενος ότι «δεν θα γλιτώσει καμία προσπάθεια» για την υποστήριξη των πενθούντων.
Όταν ο αρχηγός της πυροσβεστικής στη Muan, Lee Jeong-hyun, μετέδωσε ότι «οι περισσότεροι από τους 181 επιβάτες θεωρούνται νεκροί», οι συγγενείς των επιβατών που ανέμεναν να μάθουν νέα των αγαπημένων τους ξέσπασαν σε λυγμούς.
Στο αεροδρόμιο δημιουργήθηκε προσωρινό νεκροτομείο, όπου 169 ιατροδικαστές και 579 αστυνομικοί εργάστηκαν για την αναγνώριση των θυμάτων.
Στρατιωτικό προσωπικό εντάχθηκε επίσης στην έρευνα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών της Νότιας Κορέας, 141 από τα 179 θύματα έχουν πλέον ταυτοποιηθεί με ανάλυση DNA ή συλλογή δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Κάποιοι συγγενείς αναμένουν ακόμα στην αίθουσα του αεροδρομίου για να αναγνωρίσουν τους αγαπημένους τους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών ο πιλότος της μοιραίας πτήσης ήταν πολύ έμπειρος αφού εργαζόταν σε αυτή τη θέση από το 2019 και είχε σημειώσει 6.800 ώρες πτήσης.
Δύο μαύρα κουτιά - τα δεδομένα πτήσης και οι συσκευές εγγραφής φωνής - ανακτήθηκαν από το σημείο της συντριβής, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Μεταφορών.
Ωστόσο, ο καταγραφέας πτήσης υπέστη εξωτερική ζημιά και έτσι στάλθηκε σε ένα κέντρο ανάλυσης στη Σεούλ για να διαπιστωθεί πόσες πληροφορίες θα μπορούσαν να εξαχθούν και εάν έπρεπε να σταλούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανέφερε το υπουργείο.
Σε κάθε περίπτωση, εμπειρογνώμονες που μίλησαν στο Reuters αμφισβήτησαν τις αρχικές εκτιμήσεις ότι το αεροσκάφος Boeing 737-800 χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών, επισημαίνοντας ότι αυτό που προκαλεί έντονο προβληματισμό είναι το γεγονός ότι δεν άνοιξαν οι τροχοί του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών