Σύσφιξη σχέσεων Μόσχας - Πεκίνου - Η Ρωσία διπλασίασε από το 2018 τις εξαγωγές πετρελαίου προς την Κίνα
Η Ρωσία διπλασίασε την εξαγωγική της ικανότητα σε αργό πετρέλαιο προς την Κίνα από το 2018, εγκαινιάζοντας ένα νέο αγωγό, ενισχύοντας τη θέση της ως ο πρώτος προμηθευτής αργού πετρελαίου στον ασιατικό γείτονά της.
Η επέκταση του πετρελαιαγωγού Ανατολικής Σιβηρίας-Ειρηνικού Ωκεανού ή ESPO μεταξύ Ρωσίας και Κίνας άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου 2018, διπλασιάζοντας τους όγκους των εξαγωγών από 15 σε 30 εκατομμύρια τόνους ετησίως ή σχεδόν 220 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, ανέφερε ο Xinhua.
Ο οργανισμός σημείωσε ότι η επέκταση, η οποία συμφωνήθηκε το 2013, θα εξυπηρετούσε την πρωτοβουλία της Κίνας "one belt one road" αλλά και την επέκταση της περιφερειακής επιρροής της Κίνας στην Ασία.
Το νέο τμήμα του αγωγού Ανατολικής Σιβηρίας-Ειρηνικού Ωκεανού άρχισε να λειτουργεί τη Δευτέρα (1/1), πρόσθεσε ο Xinhua.
Το εγχείρημα αναμένεται να «εμβαθύνει την ενεργειακή συνεργασία μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου» και να υπηρετήσει την πρωτοβουλία Belt and Road, ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο υπό την καθοδήγηση της Κίνας σε ολόκληρη την Ασία.
Η Rosneft είναι ο προμηθευτής του αργού πετρελαίου μέσω του αγωγού ESPO, ενώ η PetroChina είναι ο αγοραστής. Το πετρέλαιο θα υποβάλλεται σε επεξεργασία σε τρία διυλιστήρια στη βορειοανατολική Κίνα.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, το Reuters ανέφερε, ότι σε ένα από τα τρία διυλιστήρια, έγιναν εργασίες αναβάθμισης για επέκτασης της δυναμικότητας αξίας 880 εκατ. δολαρίων.
Η αναβάθμιση θα πρέπει να αυξήσει τη δυναμικότητά στα 400.000 βαρέλια μέχρι το τέλος του 2018.
Αρχίζοντας από το Skovorodino της Ρωσίας, ο αγωγός εκτείνεται στη Mohe, τη βορειότερη επαρχία της Κίνας, πριν περάσει από την Αυτόνομη Περιφέρεια της Εσωτερικής Μογγολίας μέχρι το Daqing στη βορειοανατολική επαρχία Heilongjiang.
Ως αποτέλεσμα της δεύτερης γραμμής του αγωγού, η ακαθάριστη εξαγωγική ικανότητα της Ρωσίας στην Κίνα έχει πλέον διπλασιαστεί από 15 εκατομμύρια σε 30 εκατομμύρια τόνους ή περίπου 600.000 βαρέλια πετρελαίου ην ημέρα. Αυτό ενισχύει σημαντικά το προβάδισμα της Ρωσίας έναντι της Αγκόλα και της Σαουδικής Αραβίας ως του μεγαλύτερου προμηθευτή αργού πετρελαίου του Πεκίνου.
Η Κίνα θεωρείται σήμερα ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο.
Η κατασκευή στη δεύτερη γραμμή του αγωγού ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2016.
Σύμφωνα με το RT, ο πρώτος αγωγός από Mohe προς Daqing άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου 2011.
Περίπου 110 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου έχουν περάσει από την πρώτη γραμμή μέχρι στιγμής.
Ένα άλλο τμήμα του αγωγού γύρω από την Κίνα προς την Άπω Ανατολή της Ρωσίας, εξυπηρετώντας το λιμάνι του Kozmino.
Σχεδόν ακριβώς πριν από ένα χρόνο, η Ρωσία ξεπέρασε τη Σαουδική Αραβία για να γίνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου της Κίνας για το 2016.
Έκτοτε η Ρωσία κατείχε το στέμμα του μεγαλύτερου προμηθευτή της Κίνας για εννέα συνεχόμενους μήνες βάσει των τελευταίων στοιχείων που κυκλοφόρησε την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου του 2017.
Τον Νοέμβριο του 2017, οι εξαγωγές ρωσικού αργού στην Κίνα ανήλθαν συνολικά σε 5,12 εκατομμύρια τόνους ή περίπου 1,25 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Αυτό ήταν 11% περισσότερο από ό, τι τον Νοέμβριο του 2016.
Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν κατά 7,8% το Νοέμβριο, φθάνοντας στα 1,056 εκατομμύρια βαρέλια.
www.bankingnews.gr
Η επέκταση του πετρελαιαγωγού Ανατολικής Σιβηρίας-Ειρηνικού Ωκεανού ή ESPO μεταξύ Ρωσίας και Κίνας άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου 2018, διπλασιάζοντας τους όγκους των εξαγωγών από 15 σε 30 εκατομμύρια τόνους ετησίως ή σχεδόν 220 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, ανέφερε ο Xinhua.
Ο οργανισμός σημείωσε ότι η επέκταση, η οποία συμφωνήθηκε το 2013, θα εξυπηρετούσε την πρωτοβουλία της Κίνας "one belt one road" αλλά και την επέκταση της περιφερειακής επιρροής της Κίνας στην Ασία.
Το νέο τμήμα του αγωγού Ανατολικής Σιβηρίας-Ειρηνικού Ωκεανού άρχισε να λειτουργεί τη Δευτέρα (1/1), πρόσθεσε ο Xinhua.
Το εγχείρημα αναμένεται να «εμβαθύνει την ενεργειακή συνεργασία μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου» και να υπηρετήσει την πρωτοβουλία Belt and Road, ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο υπό την καθοδήγηση της Κίνας σε ολόκληρη την Ασία.
Η Rosneft είναι ο προμηθευτής του αργού πετρελαίου μέσω του αγωγού ESPO, ενώ η PetroChina είναι ο αγοραστής. Το πετρέλαιο θα υποβάλλεται σε επεξεργασία σε τρία διυλιστήρια στη βορειοανατολική Κίνα.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, το Reuters ανέφερε, ότι σε ένα από τα τρία διυλιστήρια, έγιναν εργασίες αναβάθμισης για επέκτασης της δυναμικότητας αξίας 880 εκατ. δολαρίων.
Η αναβάθμιση θα πρέπει να αυξήσει τη δυναμικότητά στα 400.000 βαρέλια μέχρι το τέλος του 2018.
Αρχίζοντας από το Skovorodino της Ρωσίας, ο αγωγός εκτείνεται στη Mohe, τη βορειότερη επαρχία της Κίνας, πριν περάσει από την Αυτόνομη Περιφέρεια της Εσωτερικής Μογγολίας μέχρι το Daqing στη βορειοανατολική επαρχία Heilongjiang.
Ως αποτέλεσμα της δεύτερης γραμμής του αγωγού, η ακαθάριστη εξαγωγική ικανότητα της Ρωσίας στην Κίνα έχει πλέον διπλασιαστεί από 15 εκατομμύρια σε 30 εκατομμύρια τόνους ή περίπου 600.000 βαρέλια πετρελαίου ην ημέρα. Αυτό ενισχύει σημαντικά το προβάδισμα της Ρωσίας έναντι της Αγκόλα και της Σαουδικής Αραβίας ως του μεγαλύτερου προμηθευτή αργού πετρελαίου του Πεκίνου.
Η Κίνα θεωρείται σήμερα ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο.
Η κατασκευή στη δεύτερη γραμμή του αγωγού ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2016.
Σύμφωνα με το RT, ο πρώτος αγωγός από Mohe προς Daqing άρχισε να λειτουργεί την 1η Ιανουαρίου 2011.
Περίπου 110 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου έχουν περάσει από την πρώτη γραμμή μέχρι στιγμής.
Ένα άλλο τμήμα του αγωγού γύρω από την Κίνα προς την Άπω Ανατολή της Ρωσίας, εξυπηρετώντας το λιμάνι του Kozmino.
Σχεδόν ακριβώς πριν από ένα χρόνο, η Ρωσία ξεπέρασε τη Σαουδική Αραβία για να γίνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου της Κίνας για το 2016.
Έκτοτε η Ρωσία κατείχε το στέμμα του μεγαλύτερου προμηθευτή της Κίνας για εννέα συνεχόμενους μήνες βάσει των τελευταίων στοιχείων που κυκλοφόρησε την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου του 2017.
Τον Νοέμβριο του 2017, οι εξαγωγές ρωσικού αργού στην Κίνα ανήλθαν συνολικά σε 5,12 εκατομμύρια τόνους ή περίπου 1,25 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Αυτό ήταν 11% περισσότερο από ό, τι τον Νοέμβριο του 2016.
Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν κατά 7,8% το Νοέμβριο, φθάνοντας στα 1,056 εκατομμύρια βαρέλια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών