Ο αγωγός αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2020 και θα διαφοροποιήσει τις πηγές του αερίου σε ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης
Τον Απρίλιο αναμένεται η απόφαση των Ρυθμιστικών Αρχών, σχετικά με τη χορήγηση εξαίρεσης από την πρόσβαση τρίτων μερών στον αγωγό IGB, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να «κλειδώσει» το χρηματοδοτικό πλάνο του έργου.
Αυτό δήλωσε στο συνέδριο Athens Energy Forum ο Δημήτρης Τζώρτζης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, προσθέτοντας ότι έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για την έναρξη κατασκευής του έργου, κάτι που αναμένεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2018.
Λίγο νωρίτερα, την έναρξη της κατασκευής του αγωγού μέσα στη φετινή χρονιά είχε επιβεβαιώσει και ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης, αναφέροντας πως έως τότε θα έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες χρηματοδότησής του.
Ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ περιέγραψε ωστόσο πιο αναλυτικά τα υπόλοιπα βήματα που θα μεσολαβήσουν, σημειώνοντας ότι μέχρι τα τέλη του μήνα θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός της εργολαβίας κατασκευής (EPC) του αγωγού, τη στιγμή που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής προσφορών στους διαγωνισμούς σχετικά με τον Owner’s Engineer και την προμήθεια των σωλήνων.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, η έναρξη λειτουργίας του αγωγού αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Έργο στρατηγικής σημασίας
O διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας - Βουλγαρίας θα έχει μήκος 182 χιλιόμετρα και θα αποτελέσει τη «γέφυρα» των συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, συνδέοντας την Κομοτηνή στην Βόρειο Ελλάδα και την Στάρα Ζαγόρα στην κεντρική Βουλγαρία.
Η μεταφορική του ικανότητα θα αγγίζει τα 3 δισ. κυβικών μέτρων (bcm) φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα αναβάθμισης έως 5 δισ.
Ο ρόλος του είναι να αποτελέσει μια στρατηγική υποδομή μεταφοράς ενέργειας, όχι μόνο για την Βουλγαρία αλλά και για την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς θα διαφοροποιήσει τις πηγές του αερίου για ολόκληρη την περιοχή.
Το «πράσινο φως» της κατασκευής του θα φέρει ένα βήμα πιο κοντά την υλοποίηση και του πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για δύο συγχρονισμένα μεταξύ τους έργα.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Αυτό δήλωσε στο συνέδριο Athens Energy Forum ο Δημήτρης Τζώρτζης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, προσθέτοντας ότι έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για την έναρξη κατασκευής του έργου, κάτι που αναμένεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2018.
Λίγο νωρίτερα, την έναρξη της κατασκευής του αγωγού μέσα στη φετινή χρονιά είχε επιβεβαιώσει και ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης, αναφέροντας πως έως τότε θα έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες χρηματοδότησής του.
Ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ περιέγραψε ωστόσο πιο αναλυτικά τα υπόλοιπα βήματα που θα μεσολαβήσουν, σημειώνοντας ότι μέχρι τα τέλη του μήνα θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός της εργολαβίας κατασκευής (EPC) του αγωγού, τη στιγμή που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής προσφορών στους διαγωνισμούς σχετικά με τον Owner’s Engineer και την προμήθεια των σωλήνων.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, η έναρξη λειτουργίας του αγωγού αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Έργο στρατηγικής σημασίας
O διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας - Βουλγαρίας θα έχει μήκος 182 χιλιόμετρα και θα αποτελέσει τη «γέφυρα» των συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, συνδέοντας την Κομοτηνή στην Βόρειο Ελλάδα και την Στάρα Ζαγόρα στην κεντρική Βουλγαρία.
Η μεταφορική του ικανότητα θα αγγίζει τα 3 δισ. κυβικών μέτρων (bcm) φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα αναβάθμισης έως 5 δισ.
Ο ρόλος του είναι να αποτελέσει μια στρατηγική υποδομή μεταφοράς ενέργειας, όχι μόνο για την Βουλγαρία αλλά και για την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς θα διαφοροποιήσει τις πηγές του αερίου για ολόκληρη την περιοχή.
Το «πράσινο φως» της κατασκευής του θα φέρει ένα βήμα πιο κοντά την υλοποίηση και του πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για δύο συγχρονισμένα μεταξύ τους έργα.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών