Απαραίτη και νέα επέκταση της διώρυγας του Παναμά - Ποιος ο ρόλος του LNG
Όταν επεκτάθηκε η διώρυγα του Παναμά, πολλοί προέβλεπαν ότι θα υπήρχε αύξηση στις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ, καθώς μέσω της διώρυγας του Παναμά, μειώνεται τόσο ο χρόνος όσο και το κόστος της μεταφοράς.
Εκτός από τους μικρότερους χρόνους ταξιδιού για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία LNG (υγροποιημένο αέριο), με την επέκταση της διώρυγας, ο Παναμάς θα μπορούσε να χειριστεί μεγαλύτερα σκάφη όπως τα τάνκερ Neopanamax, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως στη ναυτιλία αλλά και τα δεξαμενόπλοια Aframax.
Σύμφωνα με το Forbes παρόλο που ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς LNG που διέρχονται μέσω της διώρυγας του Παναμά έχουν αυξηθεί σημαντικά σε αριθμό, εξακολουθούν να είναι κάτω από τον αριθμό που μπορεί να χειρίζεται καθημερινά η διώρυγα, 12 Neopanamax.
Αυτή τη στιγμή, η μέση ημερήσια διαμετακόμιση είναι πέντε πλοία.
Επιπλέον, και τα πέντεα αυτά πλοία δεν μεταφέρουν LNG.
Στην πραγματικότητα, η Αρχή για το Κανάλι του Παναμά αναφέρθηκε μόνο σε μία υποδοχή ημερησίως για τους μεταφορείς LNGυ, πράγμα που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε συμφόρηση, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ - και ειδικότερα η εξαγωγική παραγωγή - συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Στα τέλη του 2017 σημειώθηκαν εντάσεις μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου και LNG για τους οποίους δεν είναι αρκετό τα δεξαμενόπλοια LNG να χρησιμοποιούν την πρόσφατα διευρυνόμενη διώρυγα, που εξοικονομεί 11 ημέρες από το ταξίδι στην Ασία, η οποία έχει καταστεί βασική αγορά για το LNG των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους παραγωγούς, το κανάλι επέκτεινε την πρόσβαση των πετρελαιοφόρων σε βάρος των δεξαμενόπλοιων LNG.
Σύμφωνα με την αρχή, οι παραγωγοί LNG δεν μπορούν να συμμορφωθούν με τα χρονοδιαγράμματα.
Το Ινστιτούτο Μελετών Ενέργειας της Οξφόρδης συμμερίζεται την ανησυχία.
Σε πρόσφατο άρθρο σχετικά με το κανάλι του Παναμά και το LNG, το Ινστιτούτο είπε ότι η Αρχή Κανάλι του Παναμά συνεργάζεται με τους παραγωγούς LNG για την αύξηση της κατανομής για τους μεταφορείς LNG μέχρι το φθινόπωρο, αλλά τα προβλήματα παραμένουν.
Επομένως, φαίνεται ότι η βιομηχανία LNG και έχουν καταλήξει σε τουλάχιστον μια προσωρινή συμφωνία ότι κάτι πρέπει να αλλάξει, οπότε οι εξαγωγείς μπορούν να επωφεληθούν πληρέστερα από την επέκταση του καναλιού.
Ωστόσο, οι ενεργειακές εταιρείες των ΗΠΑ αντλούν όλο και περισσότερο φυσικό αέριο και κατασκευάζουν όλο και περισσότερους τερματικούς σταθμούς υγροποίησης.
Το Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης πιστεύει ότι ο Κανάλι του Παναμά θα έχει συμφόρηση με τους αερομεταφορείς LNG μόλις το 2019 ή, σε μια καλύτερη περίπτωση, μέχρι το 2021.
Προς το παρόν, το κανάλι του Παναμά είναι ένα μεγάλο πέρασμα τόσο για τις μεταφορές πετρελαίου όσο και LNG.
Αλλά είναι το LNG που πρέπει επειγόντως να φτάσει στις παγκόσμιες αγορές.
Καθώς μεγαλώνει η παραγωγή, ο κίνδυνος των σημείων συμφόρησης στο κανάλι θα γίνει αναπόφευκτα σκληρή πραγματικότητα.
Ίσως είναι η περίπτωση που η πρόσφατα διογκωμένη πλωτή οδός θα μπορούσε να χρειαστεί άλλη επέκταση.
Η εναλλακτική λύση θα ήταν δαπανηρή τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές μακροπρόθεσμα.
www.bankingnews.gr
Εκτός από τους μικρότερους χρόνους ταξιδιού για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία LNG (υγροποιημένο αέριο), με την επέκταση της διώρυγας, ο Παναμάς θα μπορούσε να χειριστεί μεγαλύτερα σκάφη όπως τα τάνκερ Neopanamax, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως στη ναυτιλία αλλά και τα δεξαμενόπλοια Aframax.
Σύμφωνα με το Forbes παρόλο που ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς LNG που διέρχονται μέσω της διώρυγας του Παναμά έχουν αυξηθεί σημαντικά σε αριθμό, εξακολουθούν να είναι κάτω από τον αριθμό που μπορεί να χειρίζεται καθημερινά η διώρυγα, 12 Neopanamax.
Αυτή τη στιγμή, η μέση ημερήσια διαμετακόμιση είναι πέντε πλοία.
Επιπλέον, και τα πέντεα αυτά πλοία δεν μεταφέρουν LNG.
Στην πραγματικότητα, η Αρχή για το Κανάλι του Παναμά αναφέρθηκε μόνο σε μία υποδοχή ημερησίως για τους μεταφορείς LNGυ, πράγμα που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε συμφόρηση, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ - και ειδικότερα η εξαγωγική παραγωγή - συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Στα τέλη του 2017 σημειώθηκαν εντάσεις μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου και LNG για τους οποίους δεν είναι αρκετό τα δεξαμενόπλοια LNG να χρησιμοποιούν την πρόσφατα διευρυνόμενη διώρυγα, που εξοικονομεί 11 ημέρες από το ταξίδι στην Ασία, η οποία έχει καταστεί βασική αγορά για το LNG των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους παραγωγούς, το κανάλι επέκτεινε την πρόσβαση των πετρελαιοφόρων σε βάρος των δεξαμενόπλοιων LNG.
Σύμφωνα με την αρχή, οι παραγωγοί LNG δεν μπορούν να συμμορφωθούν με τα χρονοδιαγράμματα.
Το Ινστιτούτο Μελετών Ενέργειας της Οξφόρδης συμμερίζεται την ανησυχία.
Σε πρόσφατο άρθρο σχετικά με το κανάλι του Παναμά και το LNG, το Ινστιτούτο είπε ότι η Αρχή Κανάλι του Παναμά συνεργάζεται με τους παραγωγούς LNG για την αύξηση της κατανομής για τους μεταφορείς LNG μέχρι το φθινόπωρο, αλλά τα προβλήματα παραμένουν.
Επομένως, φαίνεται ότι η βιομηχανία LNG και έχουν καταλήξει σε τουλάχιστον μια προσωρινή συμφωνία ότι κάτι πρέπει να αλλάξει, οπότε οι εξαγωγείς μπορούν να επωφεληθούν πληρέστερα από την επέκταση του καναλιού.
Ωστόσο, οι ενεργειακές εταιρείες των ΗΠΑ αντλούν όλο και περισσότερο φυσικό αέριο και κατασκευάζουν όλο και περισσότερους τερματικούς σταθμούς υγροποίησης.
Το Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης πιστεύει ότι ο Κανάλι του Παναμά θα έχει συμφόρηση με τους αερομεταφορείς LNG μόλις το 2019 ή, σε μια καλύτερη περίπτωση, μέχρι το 2021.
Προς το παρόν, το κανάλι του Παναμά είναι ένα μεγάλο πέρασμα τόσο για τις μεταφορές πετρελαίου όσο και LNG.
Αλλά είναι το LNG που πρέπει επειγόντως να φτάσει στις παγκόσμιες αγορές.
Καθώς μεγαλώνει η παραγωγή, ο κίνδυνος των σημείων συμφόρησης στο κανάλι θα γίνει αναπόφευκτα σκληρή πραγματικότητα.
Ίσως είναι η περίπτωση που η πρόσφατα διογκωμένη πλωτή οδός θα μπορούσε να χρειαστεί άλλη επέκταση.
Η εναλλακτική λύση θα ήταν δαπανηρή τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές μακροπρόθεσμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών