Αντιμέτωπος με δύσκολα ζητήματα βρίσκεται ο ΟΠΕΚ, ο οποίος καλείται να λάβει μία απόφαση στις 22/6
Αντιμέτωπος με ένα μεγάλο δίλημμα βρίσκεται ο ΟΠΕΚ, όπως εκτιμά σε ανάλυσή της η ειδικευμένη ιστοσελίδα OilPrice.com, καθώς τα κράτη – μέλη του καλούνται να αποφασίσουν εάν θα προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής ή εάν η όποια απόφασή τους μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή της ζήτησης.
Ο ΟΠΕΚ και η Ρωσία εξετάζουν το ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής πετρελαίου σε λίγες εβδομάδες, ενώ μεγάλο μέρος της προσοχής έχει (ορθώς) στραφεί στη μείωση παραγωγής στη Βενεζουέλα και στις πιθανότητες διακοπής της παραγωγής του Ιράν.
Είναι γνωστό ότι οποιαδήποτε προοπτική καταστροφής της ζήτησης αποτελεί πρόβλημα για το καρτέλ και τις υπόλοιπες χώρες παραγωγής πετρελαίου.
Οι αναλυτές έχουν εκτιμήσει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα είναι ανοδική το 2018.
Πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτίμησε ότι η ημερήσια ζήτηση για το 2018 θα φθάσει στα 1,4 εκατ. βαρέλια, ενώ πριν εκτιμούσε ότι θα αγγίξει τα 1,5 εκατ. βαρέλια.
Όμως, ένας αυξανόμενος κατάλογος άλλων γεγονότων θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχία στον ΟΠΕΚ και θα μπορούσε τελικά να ωθήσει τα κράτη – μέλη του να προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής.
Πριν από μερικές ημέρες υπήρξε απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών στη Το κόστος επιδεινώνεται από το γεγονός ότι το νόμισμα της Βραζιλίας, το ρεάλ, έχει υποχωρήσει σημαντικά έναντι του δολαρίου από την αρχή του 2018.
Η Βραζιλία αποτελεί ίσως το κλασσικότερο παράδειγμα των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν οι τιμές πετρελαίου και ακολούθως των καυσίμων κινούνται συνεχώς ανοδικά.
Υπάρχουν παρόμοια σημάδια δυσαρέσκειας σε όλο τον κόσμο.
Το Bloomberg σημειώνει ότι υπάρχουν σχέδια για αλλαγές στις τιμές των καυσίμων στην Ινδία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και την Ινδονησία.
Οι αντιδράσεις ποικίλλουν ανάλογα με τον βαθμό και την προσέγγισή τους, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν αναταραχές λόγω του αυξανόμενου κόστους ενέργειας.
Οι εξελίξεις αυτές θα εξετασθούν από τον ΟΠΕΚ στη Σύνοδό του στη Βιέννη στις 22 Ιουνίου 2018.
Η διατήρηση των περικοπών στην παραγωγή για το υπόλοιπο 2018, που εδώ και πολύ καιρό είναι το σχέδιο, θα μπορούσε να διακυβεύσει την υπερβολική διόγκωση της αγοράς πετρελαίου, ενδεχομένως στέλνοντας τις τιμές στα 100 δολάρια το βαρέλι. Αυτό θα οδηγούσε σε πολύ μεγαλύτερη οικονομική δυσχέρεια και συγκρούσεις. Τελικά, οι υψηλές τιμές θα κατέστρεφαν τη ζήτηση πετρελαίου, μια εξέλιξη που πιθανώς θα είναι αρεστή στον ΟΠΕΚ.
Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ αντιμετωπίζει επίσης κινδύνους εάν αποφασίσει να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου.
Αν διατηρήσει τις περικοπές στην παραγωγή, οι τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ ψηλά.
Ιστορικά, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου συμβάλλουν στην οικονομική επιβράδυνση, οπότε ο ΟΠΕΚ κινδυνεύει να σπείρει τους σπόρους της οικονομικής ύφεσης, γεγονός που θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε πτώση των τιμών του πετρελαίου.
Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ αντιμετωπίζει επίσης κινδύνους αυξάνοντας την παραγωγή.
Ο κίνδυνος είναι ότι η παγκόσμια οικονομία χαλαρώνει την ανάπτυξή της ούτως ή άλλως, και ο ΟΠΕΚ ενισχύει την παραγωγή την ίδια στιγμή που ο οικονομικός κύκλος κινείται σε μια αργή φάση.
www.bankingnews.gr
Ο ΟΠΕΚ και η Ρωσία εξετάζουν το ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής πετρελαίου σε λίγες εβδομάδες, ενώ μεγάλο μέρος της προσοχής έχει (ορθώς) στραφεί στη μείωση παραγωγής στη Βενεζουέλα και στις πιθανότητες διακοπής της παραγωγής του Ιράν.
Είναι γνωστό ότι οποιαδήποτε προοπτική καταστροφής της ζήτησης αποτελεί πρόβλημα για το καρτέλ και τις υπόλοιπες χώρες παραγωγής πετρελαίου.
Οι αναλυτές έχουν εκτιμήσει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα είναι ανοδική το 2018.
Πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) εκτίμησε ότι η ημερήσια ζήτηση για το 2018 θα φθάσει στα 1,4 εκατ. βαρέλια, ενώ πριν εκτιμούσε ότι θα αγγίξει τα 1,5 εκατ. βαρέλια.
Όμως, ένας αυξανόμενος κατάλογος άλλων γεγονότων θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχία στον ΟΠΕΚ και θα μπορούσε τελικά να ωθήσει τα κράτη – μέλη του να προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής.
Πριν από μερικές ημέρες υπήρξε απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών στη Το κόστος επιδεινώνεται από το γεγονός ότι το νόμισμα της Βραζιλίας, το ρεάλ, έχει υποχωρήσει σημαντικά έναντι του δολαρίου από την αρχή του 2018.
Η Βραζιλία αποτελεί ίσως το κλασσικότερο παράδειγμα των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν οι τιμές πετρελαίου και ακολούθως των καυσίμων κινούνται συνεχώς ανοδικά.
Υπάρχουν παρόμοια σημάδια δυσαρέσκειας σε όλο τον κόσμο.
Το Bloomberg σημειώνει ότι υπάρχουν σχέδια για αλλαγές στις τιμές των καυσίμων στην Ινδία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και την Ινδονησία.
Οι αντιδράσεις ποικίλλουν ανάλογα με τον βαθμό και την προσέγγισή τους, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν αναταραχές λόγω του αυξανόμενου κόστους ενέργειας.
Οι εξελίξεις αυτές θα εξετασθούν από τον ΟΠΕΚ στη Σύνοδό του στη Βιέννη στις 22 Ιουνίου 2018.
Η διατήρηση των περικοπών στην παραγωγή για το υπόλοιπο 2018, που εδώ και πολύ καιρό είναι το σχέδιο, θα μπορούσε να διακυβεύσει την υπερβολική διόγκωση της αγοράς πετρελαίου, ενδεχομένως στέλνοντας τις τιμές στα 100 δολάρια το βαρέλι. Αυτό θα οδηγούσε σε πολύ μεγαλύτερη οικονομική δυσχέρεια και συγκρούσεις. Τελικά, οι υψηλές τιμές θα κατέστρεφαν τη ζήτηση πετρελαίου, μια εξέλιξη που πιθανώς θα είναι αρεστή στον ΟΠΕΚ.
Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ αντιμετωπίζει επίσης κινδύνους εάν αποφασίσει να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου.
Αν διατηρήσει τις περικοπές στην παραγωγή, οι τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ ψηλά.
Ιστορικά, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου συμβάλλουν στην οικονομική επιβράδυνση, οπότε ο ΟΠΕΚ κινδυνεύει να σπείρει τους σπόρους της οικονομικής ύφεσης, γεγονός που θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε πτώση των τιμών του πετρελαίου.
Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ αντιμετωπίζει επίσης κινδύνους αυξάνοντας την παραγωγή.
Ο κίνδυνος είναι ότι η παγκόσμια οικονομία χαλαρώνει την ανάπτυξή της ούτως ή άλλως, και ο ΟΠΕΚ ενισχύει την παραγωγή την ίδια στιγμή που ο οικονομικός κύκλος κινείται σε μια αργή φάση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών