Έλεγχος από ΡΑΕ στις διαφημιστικές καμπάνιες των εναλλακτικών παρόχων
Στο μικροσκόπιο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας έχουν τεθεί οι διαφημιστικές καμπάνιες των ιδιωτικών εταιριών παροχής ρεύματος προκειμένου να διαπιστωθεί εάν εμπεριέχουν στοιχεία παραπλάνησης των καταναλωτών.
Η κίνηση αυτή της ΡΑΕ έγινε μετά από επίσημες αλλά και ανεπίσημες καταγγελίες που πυροδότησε η ένταση του ανταγωνισμού του τελευταίου διαστήματος ειδικά μετά την ανακοίνωση της αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ.
Στον ένα μήνα εφαρμογής των νέων τιμολογίων και ενώ ακόμη οι αυξήσεις δεν έχουν φανεί στους λογαριασμούς των καταναλωτών η τάση φυγής από τη ΔΕΗ προς τους ιδιώτες παρόχους έχει ενταθεί.
Η φυγή καταγράφεται κυρίως μεταξύ των συνεπών καταναλωτών Χαμηλής Τάσης που είδαν την έκπτωση συνέπειας να μειώνεται περαιτέρω στο 5%, αλλά και ενεργοβόρων καταναλωτών Μέσης Τάσης οι οποίοι έχουν επιβαρυνθεί συνολικά περίπου 20%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στελέχη της αγοράς μιλάνε για διπλασιασμό του ρυθμού αύξησης των πελατών τους στη χαμηλή τάση τον Σεπτέμβριο, κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και η ΔΕΗ, αποδίδοντας το στις διαφημιστικές καμπάνιες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Πάντως στελέχη της επιχείρησης προετοιμάζουν την νέα εμπορική της πολιτική που αναμένεται να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2020 και θα περιλαμβάνει όπως έχει δηλώσει ο επικεφαλής της επιχείρησης Γιώργος Στάσσης, ανταγωνιστικά πακέτα προς όλες τις κατηγορίες πελατών.
«Σκιές» στα πραγματικά οφέλη που διαφημίζονται στους καταναλωτές
Οι διαφημιστικές καμπάνιες των ιδιωτών παρόχων πάντως, βρίσκονται στο στόχαστρο της ΡΑΕ μετά από επίσημες αλλά και ανεπίσημες καταγγελίες που αμφισβητούν τα πραγματικά οφέλη που προσφέρονται στους καταναλωτές.
Χαρακτηριστική είναι η δημόσια δήλωση που έκανε ο γενικός διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της ΖeniΘ Μάνος Εξαρχουλάκος.
Μίλησε για την ανάγκη εταιρικής αυτορρύθμισης της αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθούν θλιβερά φαινόμενα του παρελθόντος που κλόνισαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έβλαψαν καθοριστικά την αγορά παραπέμποντας στη γνωστή υπόθεση Energa-Hellas Power.
Αντίστοιχες καταγγελίες έχουν διατυπωθεί ανεπισήμως στη ΡΑΕ και από άλλους παρόχους και η αρμόδια αρχή έχει ζητήσει ήδη από όλες τις εταιρείες τις διαφημιστικές τους καμπάνιες για έλεγχο. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν αθέμιτες πρακτικές η ΡΑΕ έχει δικαίωμα να καλέσει τις εταιρίες σε ακρόαση, αν και η όλη διαδικασία είναι μάλλον χρονοβόρα και δεν φαίνεται να διασφαλίζει τους καταναλωτές τουλάχιστον επί τους παρόντος.
Τέλος στη σύγχυση από τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων
Αξίζει να σημειωθεί ότι για συσσώρευση παραπόνων καταναλωτών αναφορικά με τη μη ορθή ενημέρωσή τους πριν υπογράψουν σύμβαση τόσο για τα τιμολόγια προμήθειας όσο και γενικότερα για τα νόμιμα δικαιώματά τους έκανε λόγο σε ομιλία της σε πρόσφατο συνέδριο στο πλαίσιο της ΔΕΘ η κ. Ευαγγελία Γκόζου στέλεχος της ΡΑΕ.
Πέραν του ελέγχου των διαφημιστικών προγραμμάτων των εταιριών, η ΡΑΕ επιδιώκει να βάλει τέλος στη σύγχυση που δημιουργούν στους καταναλωτές ο καταιγισμός μηνυμάτων και τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων για την επιλογή παρόχου, με τη λειτουργία Διαδικτυακού Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου.
Το Εργαλείο έχει σταλεί ήδη στους προμηθευτές για να περάσουν τα στοιχεία τους και σε ένα μήνα περίπου θα είναι στη διάθεση των καταναλωτών οι οποίοι θα μπορούν δίνοντας τα στοιχεία της κατανάλωσης τους να συγκρίνουν τα προσφερόμενα τιμολόγια των παρόχων και να επιλέγουν το οικονομικότερο.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Η κίνηση αυτή της ΡΑΕ έγινε μετά από επίσημες αλλά και ανεπίσημες καταγγελίες που πυροδότησε η ένταση του ανταγωνισμού του τελευταίου διαστήματος ειδικά μετά την ανακοίνωση της αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ.
Στον ένα μήνα εφαρμογής των νέων τιμολογίων και ενώ ακόμη οι αυξήσεις δεν έχουν φανεί στους λογαριασμούς των καταναλωτών η τάση φυγής από τη ΔΕΗ προς τους ιδιώτες παρόχους έχει ενταθεί.
Η φυγή καταγράφεται κυρίως μεταξύ των συνεπών καταναλωτών Χαμηλής Τάσης που είδαν την έκπτωση συνέπειας να μειώνεται περαιτέρω στο 5%, αλλά και ενεργοβόρων καταναλωτών Μέσης Τάσης οι οποίοι έχουν επιβαρυνθεί συνολικά περίπου 20%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στελέχη της αγοράς μιλάνε για διπλασιασμό του ρυθμού αύξησης των πελατών τους στη χαμηλή τάση τον Σεπτέμβριο, κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και η ΔΕΗ, αποδίδοντας το στις διαφημιστικές καμπάνιες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Πάντως στελέχη της επιχείρησης προετοιμάζουν την νέα εμπορική της πολιτική που αναμένεται να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2020 και θα περιλαμβάνει όπως έχει δηλώσει ο επικεφαλής της επιχείρησης Γιώργος Στάσσης, ανταγωνιστικά πακέτα προς όλες τις κατηγορίες πελατών.
«Σκιές» στα πραγματικά οφέλη που διαφημίζονται στους καταναλωτές
Οι διαφημιστικές καμπάνιες των ιδιωτών παρόχων πάντως, βρίσκονται στο στόχαστρο της ΡΑΕ μετά από επίσημες αλλά και ανεπίσημες καταγγελίες που αμφισβητούν τα πραγματικά οφέλη που προσφέρονται στους καταναλωτές.
Χαρακτηριστική είναι η δημόσια δήλωση που έκανε ο γενικός διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της ΖeniΘ Μάνος Εξαρχουλάκος.
Μίλησε για την ανάγκη εταιρικής αυτορρύθμισης της αγοράς επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθούν θλιβερά φαινόμενα του παρελθόντος που κλόνισαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έβλαψαν καθοριστικά την αγορά παραπέμποντας στη γνωστή υπόθεση Energa-Hellas Power.
Αντίστοιχες καταγγελίες έχουν διατυπωθεί ανεπισήμως στη ΡΑΕ και από άλλους παρόχους και η αρμόδια αρχή έχει ζητήσει ήδη από όλες τις εταιρείες τις διαφημιστικές τους καμπάνιες για έλεγχο. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν αθέμιτες πρακτικές η ΡΑΕ έχει δικαίωμα να καλέσει τις εταιρίες σε ακρόαση, αν και η όλη διαδικασία είναι μάλλον χρονοβόρα και δεν φαίνεται να διασφαλίζει τους καταναλωτές τουλάχιστον επί τους παρόντος.
Τέλος στη σύγχυση από τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων
Αξίζει να σημειωθεί ότι για συσσώρευση παραπόνων καταναλωτών αναφορικά με τη μη ορθή ενημέρωσή τους πριν υπογράψουν σύμβαση τόσο για τα τιμολόγια προμήθειας όσο και γενικότερα για τα νόμιμα δικαιώματά τους έκανε λόγο σε ομιλία της σε πρόσφατο συνέδριο στο πλαίσιο της ΔΕΘ η κ. Ευαγγελία Γκόζου στέλεχος της ΡΑΕ.
Πέραν του ελέγχου των διαφημιστικών προγραμμάτων των εταιριών, η ΡΑΕ επιδιώκει να βάλει τέλος στη σύγχυση που δημιουργούν στους καταναλωτές ο καταιγισμός μηνυμάτων και τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων για την επιλογή παρόχου, με τη λειτουργία Διαδικτυακού Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου.
Το Εργαλείο έχει σταλεί ήδη στους προμηθευτές για να περάσουν τα στοιχεία τους και σε ένα μήνα περίπου θα είναι στη διάθεση των καταναλωτών οι οποίοι θα μπορούν δίνοντας τα στοιχεία της κατανάλωσης τους να συγκρίνουν τα προσφερόμενα τιμολόγια των παρόχων και να επιλέγουν το οικονομικότερο.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών