Όπως ανέφερε στη χθεσινή του συνέντευξη στο WorldEnergyNews ο υπουργός Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν θα μπορούν να «κατέβουν» στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και αντίστροφα
Σε τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα αποδεσμεύσει τη ΔΕΗ από τον εναγκαλισμό του Δημοσίου και θα καθορίσει τις προδιαγραφές διαχωρισμού της ΔΕΠΑ σε τρεις εταιρίες προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της Εμπορίας και των Υποδομών.
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή εντός της επόμενης εβδομάδας, όπως άλλωστε έχει δεσμευθεί ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με κάθε αφορμή δηλώνει ότι το νομοσχέδιο θα βρίσκεται στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου.
Διευκόλυνση δραστηριοτήτων της ΔΕΗ όπως το άνοιγμα στις ΑΠΕ
Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ το νομοσχέδιο στοχεύει να δώσει στη Δημόσια επιχείρηση την ευελιξία να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις ιδιωτικές εταιρίες στη νέα πλήρως απελευθερωμένη αγορά ηλεκτρισμού.
Έτσι οι παρεμβάσεις θα αφορούν τόσο τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιεί τις προμήθειες της η ΔΕΗ όσο και κυρίως τις διαδικασίες προσλήψεων.
Ειδικά δε για τις προσλήψεις αυτό που ζητεί η ΔΕΗ όλα τα τελευταία χρόνια είναι να μπορεί να προσλαμβάνει εξειδικευμένα στελέχη από την αγορά για να καλύψει ανάγκες όπως για παράδειγμα η συμμετοχή της στο νέο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα λειτουργήσει από τον Ιούνιο του 2020.
Και βεβαίως η επιλογή αυτού του είδους των στελεχών δεν μπορεί να περιμένει τις χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ, ενώ θα πρέπει να προσφέρονται και τα αντίστοιχα κίνητρα σε επίπεδο αμοιβών.
Σε ό,τι αφορά τη διενέργεια διαγωνισμών για την προμήθεια υλικών και άλλων υπηρεσιών, με το νομοσχέδιο η ΔΕΗ θα έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί ανταγωνιστικές δραστηριότητες και να αναζητά προμηθευτές στα πρότυπα της ιδιωτικής οικονομίας και όχι απαραιτήτως μέσω του εθνικού συστήματος δημόσιων προμηθειών.
Στόχος της παρέμβασης είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών προμήθειας υλικών και υπηρεσιών, αλλά και η διευκόλυνση δραστηριοτήτων όπως το άνοιγμα στις ΑΠΕ.
Υπό τον έλεγχο του Δημοσίου η συμμετοχή της ΔΕΠΑ σε διεθνή project
Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ, το νομοσχέδιο θα προβλέπει το διαχωρισμό της στις ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, ενώ οι διεθνείς δραστηριότητες της εταιρίας δηλαδή η συμμετοχή της σε διεθνή projects όπως οι αγωγοί IGI Poseidon, IGB, East Med θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η ΔΕΠΑ Υποδομών θα πάρουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης μέσω δυο διαγωνισμών που θα προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ έως το τέλος του έτους και μάλιστα το Δημόσιο θα διαθέσει το σύνολο της συμμετοχής του, που ανέρχεται στο 65% των δυο εταιριών.
Όπως ανέφερε στο δεύτερο μέρος της χθεσινής του συνέντευξης στο WorldEnergyNews ο κ. Χατζηδάκης, βασική παράμετρος που θα διέπει το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ είναι η αρχή του πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού.
Με άλλα λόγια, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν θα μπορούν να «κατέβουν» στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και αντίστροφα.
Λύση για τους ηλεκτροπαραγωγούς ΑΠΕ με συμβάσεις FiP
Στο νομοσχέδιο τέλος θα εισαχθούν και ορισμένες ρυθμίσεις που θα προωθούν την διείσδυση των ΑΠΕ, με στόχο να επιταχυνθεί η αδειοδοτική διαδικασία σε έργα ΑΠΕ που εδώ και πολλά χρόνια περιμένουν στα συρτάρια των υπηρεσιών να αξιολογηθούν και να ωριμάσουν.
Επίσης μέσω του νομοσχεδίου θα αντιμετωπίζονται προβλήματα όπως η αποζημίωση μεγάλου αριθμού σταθμών ΑΠΕ με συμβάσεις Feed in Premium, που από την 1η Ιουλίου δεν μπορούσαν να τιμολογήσουν την ενέργεια που παράγουν και επομένως να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες τους.
Το ζήτημα της επιτάχυνσης των αδειοδοτήσεων των ΑΠΕ θα αποτελέσει αντικείμενο ειδικού νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή από το ΥΠΕΝ στις αρχές του 2020.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή εντός της επόμενης εβδομάδας, όπως άλλωστε έχει δεσμευθεί ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με κάθε αφορμή δηλώνει ότι το νομοσχέδιο θα βρίσκεται στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου.
Διευκόλυνση δραστηριοτήτων της ΔΕΗ όπως το άνοιγμα στις ΑΠΕ
Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ το νομοσχέδιο στοχεύει να δώσει στη Δημόσια επιχείρηση την ευελιξία να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις ιδιωτικές εταιρίες στη νέα πλήρως απελευθερωμένη αγορά ηλεκτρισμού.
Έτσι οι παρεμβάσεις θα αφορούν τόσο τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιεί τις προμήθειες της η ΔΕΗ όσο και κυρίως τις διαδικασίες προσλήψεων.
Ειδικά δε για τις προσλήψεις αυτό που ζητεί η ΔΕΗ όλα τα τελευταία χρόνια είναι να μπορεί να προσλαμβάνει εξειδικευμένα στελέχη από την αγορά για να καλύψει ανάγκες όπως για παράδειγμα η συμμετοχή της στο νέο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα λειτουργήσει από τον Ιούνιο του 2020.
Και βεβαίως η επιλογή αυτού του είδους των στελεχών δεν μπορεί να περιμένει τις χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ, ενώ θα πρέπει να προσφέρονται και τα αντίστοιχα κίνητρα σε επίπεδο αμοιβών.
Σε ό,τι αφορά τη διενέργεια διαγωνισμών για την προμήθεια υλικών και άλλων υπηρεσιών, με το νομοσχέδιο η ΔΕΗ θα έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί ανταγωνιστικές δραστηριότητες και να αναζητά προμηθευτές στα πρότυπα της ιδιωτικής οικονομίας και όχι απαραιτήτως μέσω του εθνικού συστήματος δημόσιων προμηθειών.
Στόχος της παρέμβασης είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών προμήθειας υλικών και υπηρεσιών, αλλά και η διευκόλυνση δραστηριοτήτων όπως το άνοιγμα στις ΑΠΕ.
Υπό τον έλεγχο του Δημοσίου η συμμετοχή της ΔΕΠΑ σε διεθνή project
Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ, το νομοσχέδιο θα προβλέπει το διαχωρισμό της στις ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, ενώ οι διεθνείς δραστηριότητες της εταιρίας δηλαδή η συμμετοχή της σε διεθνή projects όπως οι αγωγοί IGI Poseidon, IGB, East Med θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η ΔΕΠΑ Υποδομών θα πάρουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης μέσω δυο διαγωνισμών που θα προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ έως το τέλος του έτους και μάλιστα το Δημόσιο θα διαθέσει το σύνολο της συμμετοχής του, που ανέρχεται στο 65% των δυο εταιριών.
Όπως ανέφερε στο δεύτερο μέρος της χθεσινής του συνέντευξης στο WorldEnergyNews ο κ. Χατζηδάκης, βασική παράμετρος που θα διέπει το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ είναι η αρχή του πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού.
Με άλλα λόγια, οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν θα μπορούν να «κατέβουν» στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και αντίστροφα.
Λύση για τους ηλεκτροπαραγωγούς ΑΠΕ με συμβάσεις FiP
Στο νομοσχέδιο τέλος θα εισαχθούν και ορισμένες ρυθμίσεις που θα προωθούν την διείσδυση των ΑΠΕ, με στόχο να επιταχυνθεί η αδειοδοτική διαδικασία σε έργα ΑΠΕ που εδώ και πολλά χρόνια περιμένουν στα συρτάρια των υπηρεσιών να αξιολογηθούν και να ωριμάσουν.
Επίσης μέσω του νομοσχεδίου θα αντιμετωπίζονται προβλήματα όπως η αποζημίωση μεγάλου αριθμού σταθμών ΑΠΕ με συμβάσεις Feed in Premium, που από την 1η Ιουλίου δεν μπορούσαν να τιμολογήσουν την ενέργεια που παράγουν και επομένως να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες τους.
Το ζήτημα της επιτάχυνσης των αδειοδοτήσεων των ΑΠΕ θα αποτελέσει αντικείμενο ειδικού νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή από το ΥΠΕΝ στις αρχές του 2020.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών