Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, ήδη από τον Οκτώβριο παρουσιάζεται αποκλιμάκωση των μετακινήσεων σε άλλο προμηθευτή ρεύματος, έναντι του προηγούμενου μήνα
Διαφορετική εικόνα δίνει ο αριθμός των μετρητών ρεύματος που άλλαξαν προμηθευτή τον Σεπτέμβριο από το μηνιαίο δελτίο της Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ) για τον αντίστοιχο μήνα, το οποίο έτσι κι αλλιώς βασίζεται στο ποσοστό που προμήθευσε κάθε εταιρεία, επί του συνόλου της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια στο σύστημα.
Αυτό επισημαίνουν άνθρωποι της αγοράς, υπογραμμίζοντας πως ενώ από το δελτίο της ΕΧΕ προκύπτει μείωση κατά 2,41% του μεριδίου της ΔΕΗ τον προηγούμενο μήνα, όταν και τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα αυξημένα τιμολόγια, η αύξηση του αριθμού των μετακινήσεων δείχνει πιο περιορισμένο «κύμα φυγής» από τον δεσπόζοντα πάροχο.
Συγκεκριμένα, τη στιγμή που ο μέσος αριθμός μετρητών που αλλάζουν πάροχο κινείται στις 32.000 έναν «καλό μήνα», όπως για παράδειγμα ήταν ο περασμένος Ιούλιος, το σύνολο των καταναλωτών που άλλαξαν πάροχο τον Σεπτέμβριο άγγιξε περί τις 39.500.
Κάτι που σημαίνει πως ο ρυθμός αύξησης των μετακινήσεων κινήθηκε γύρω στο 25%, δηλαδή δεν δημιουργήθηκε μεγάλο κύμα φυγής, παρά τις αυξήσεις των τιμολογίων.
Κερδισμένες οι εταιρείες με φυσικά καταστήματα
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, αναμφίβολα η συντριπτική πλειονότητα από τους 39.500 καταναλωτές ήταν πελάτες της ΔΕΗ, που θορυβήθηκαν από την ανακοίνωση των αυξήσεων στα τιμολόγια της εταιρείας και αναζήτησαν κάποια άλλη εταιρεία προμήθειας.
Όσον αφορά τους εναλλακτικούς παρόχους στους οποίους κατέληξαν αυτοί οι καταναλωτές, φαίνεται πως οι πλέον κερδισμένοι ήταν όσοι διαθέτουν φυσικά καταστήματα, καθώς δίνουν τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε αυτά ένας υποψήφιος πελάτης, για να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες για τα παρεχόμενα τιμολόγια και τις προσφορές.
Αντίθετα, τουλάχιστον προς τον παρόν, φαίνεται πως δυσκολότερα ο Έλληνας καταναλωτής θα καταλήξει σε κάποιον πάροχο, κάνοντας έρευνα αγοράς αποκλειστικά τηλεφωνικά.
Πάντως, όπως προσθέτουν οι άνθρωποι του κλάδου, τα στοιχεία του Οκτωβρίου δείχνουν πως άρχισε ήδη να αποκλιμακώνεται η «τάση φυγής» από τη ΔΕΗ.
Έτσι, αν και εκτιμούν πως ο μήνας θα «κλείσει» και πάλι με περισσότερες μετακινήσεις απ’ ό,τι τον Ιούλιο, ο αριθμός θα είναι μικρότερος από το ρεκόρ του Σεπτεμβρίου.
Παγίωση των μηναίων αλλαγών παρόχου στις 35.000
Όσον αφορά την εξέλιξη των πελατολογίων από εδώ και στο εξής, προβλέπουν πως η αποκλιμάκωση θα συνεχιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, παγιώνοντας το μέσο μηνιαίο αριθμό αλλαγών παρόχου γύρω στις 35.000.
Κάτι που σημαίνει πως η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ θα αφήσει το «αποτύπωμά» της στη λιανική, χωρίς ωστόσο να αλλάξει δραστικά τα έως τώρα δεδομένα.
Πάντως, όπως σημειώνουν, άγνωστη παράμετρος είναι το πού θα κινηθεί η ζήτηση ρεύματος τους χειμερινούς μήνες, αφού αν πελάτες της ΔΕΗ «γράψουν» υψηλές καταναλώσεις, τότε θα δουν και σημαντικές επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς τους, γεγονός που πιθανότατα θα αποτελέσει κίνητρο να αναζητήσουν άλλον προμηθευτή.
Αυτό ωστόσο θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τις καιρικές συνθήκες, και επομένως είναι μη προβλέψιμο.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Αυτό επισημαίνουν άνθρωποι της αγοράς, υπογραμμίζοντας πως ενώ από το δελτίο της ΕΧΕ προκύπτει μείωση κατά 2,41% του μεριδίου της ΔΕΗ τον προηγούμενο μήνα, όταν και τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα αυξημένα τιμολόγια, η αύξηση του αριθμού των μετακινήσεων δείχνει πιο περιορισμένο «κύμα φυγής» από τον δεσπόζοντα πάροχο.
Συγκεκριμένα, τη στιγμή που ο μέσος αριθμός μετρητών που αλλάζουν πάροχο κινείται στις 32.000 έναν «καλό μήνα», όπως για παράδειγμα ήταν ο περασμένος Ιούλιος, το σύνολο των καταναλωτών που άλλαξαν πάροχο τον Σεπτέμβριο άγγιξε περί τις 39.500.
Κάτι που σημαίνει πως ο ρυθμός αύξησης των μετακινήσεων κινήθηκε γύρω στο 25%, δηλαδή δεν δημιουργήθηκε μεγάλο κύμα φυγής, παρά τις αυξήσεις των τιμολογίων.
Κερδισμένες οι εταιρείες με φυσικά καταστήματα
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, αναμφίβολα η συντριπτική πλειονότητα από τους 39.500 καταναλωτές ήταν πελάτες της ΔΕΗ, που θορυβήθηκαν από την ανακοίνωση των αυξήσεων στα τιμολόγια της εταιρείας και αναζήτησαν κάποια άλλη εταιρεία προμήθειας.
Όσον αφορά τους εναλλακτικούς παρόχους στους οποίους κατέληξαν αυτοί οι καταναλωτές, φαίνεται πως οι πλέον κερδισμένοι ήταν όσοι διαθέτουν φυσικά καταστήματα, καθώς δίνουν τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε αυτά ένας υποψήφιος πελάτης, για να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες για τα παρεχόμενα τιμολόγια και τις προσφορές.
Αντίθετα, τουλάχιστον προς τον παρόν, φαίνεται πως δυσκολότερα ο Έλληνας καταναλωτής θα καταλήξει σε κάποιον πάροχο, κάνοντας έρευνα αγοράς αποκλειστικά τηλεφωνικά.
Πάντως, όπως προσθέτουν οι άνθρωποι του κλάδου, τα στοιχεία του Οκτωβρίου δείχνουν πως άρχισε ήδη να αποκλιμακώνεται η «τάση φυγής» από τη ΔΕΗ.
Έτσι, αν και εκτιμούν πως ο μήνας θα «κλείσει» και πάλι με περισσότερες μετακινήσεις απ’ ό,τι τον Ιούλιο, ο αριθμός θα είναι μικρότερος από το ρεκόρ του Σεπτεμβρίου.
Παγίωση των μηναίων αλλαγών παρόχου στις 35.000
Όσον αφορά την εξέλιξη των πελατολογίων από εδώ και στο εξής, προβλέπουν πως η αποκλιμάκωση θα συνεχιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, παγιώνοντας το μέσο μηνιαίο αριθμό αλλαγών παρόχου γύρω στις 35.000.
Κάτι που σημαίνει πως η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ θα αφήσει το «αποτύπωμά» της στη λιανική, χωρίς ωστόσο να αλλάξει δραστικά τα έως τώρα δεδομένα.
Πάντως, όπως σημειώνουν, άγνωστη παράμετρος είναι το πού θα κινηθεί η ζήτηση ρεύματος τους χειμερινούς μήνες, αφού αν πελάτες της ΔΕΗ «γράψουν» υψηλές καταναλώσεις, τότε θα δουν και σημαντικές επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς τους, γεγονός που πιθανότατα θα αποτελέσει κίνητρο να αναζητήσουν άλλον προμηθευτή.
Αυτό ωστόσο θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τις καιρικές συνθήκες, και επομένως είναι μη προβλέψιμο.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών