Η Αρχή δεν ενέκρινε την επένδυση για ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ως πιλοτικό έργο
Αμετάβλητο παραμένει το WACC, δηλαδή το μεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου του 2019 για το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) σύμφωνα με σχετική απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας η οποία έχει εκδοθεί από τις αρχές Ιουνίου αλλά δημοσιοποιήθηκε στη Διαύγεια μόλις χθες.
Από την άλλη πλευρά, ο προσδιορισμός του WACC αποτελεί ένα ισχυρό σήμα προς τους υποψήφιους επενδυτές εν όψει της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΔΔΗΕ που έχει προαναγγείλει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την απόφαση, το WACC ορίζεται σε 6,97% έναντι 8,73% που ήταν το αίτημα του ΔΕΔΔΗΕ με κύρια διαφοροποίηση μεταξύ των υπολογισμών της ΡΑΕ και του Διαχειριστή του Δικτύου, την εκτίμηση της παραμέτρου του ασφαλίστρου κινδύνου της χώρας.
Συγκεκριμένα ο ΔΕΔΔΗΕ ως ασφάλιστρο κινδύνου ορίζει ποσοστό 3,77% έναντι 2% που δέχεται η ΡΑΕ.
Μάλιστα η Αρχή σημειώνει ότι χρησιμοποίησε το αντίστοιχο ποσοστό (2%) για τον υπολογισμό του WACC τόσο στην περίπτωση του ΑΔΜΗΕ όσο και του ΔΕΣΦΑ υπογραμμίζοντας τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της χώρας όπως αυτή αποτυπώνεται στις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων.
Αύξηση των επενδύσεων το 2019
Για τον προσδιορισμό του WACC η ΡΑΕ ενέκρινε σύνολο λειτουργικών δαπανών για τον ΔΕΔΔΗΕ το 20219, 429.174.000 ευρώ, ενώ το σύνολο του επιτρεπόμενου εσόδου ανέρχεται σε 753.388.000 ευρώ.
Από το συνολικό αυτό ποσό τα 302.647.000 ευρώ αφορούν έσοδα της ΔΕΗ η οποία έχει την κυριότητα του δικτύου και λαμβάνει ενοίκιο από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Το επιτρεπόμενο έσοδο για τον ΔΕΔΔΗΕ ανέρχεται σε 447.971.000 ευρώ πλέον 2.770.000 που είναι το έσοδο από τη διαχείριση του Μη Διασυνδεδεμένου Δικτύου.
Εξάλλου το σύνολο των επενδύσεων του ΔΕΔΔΗΕ για το2019 υπολογίζονται σε 210 εκατ. ευρώ, έναντι 156 εκατ. ευρώ το 2018.
«Όχι» της ΡΑΕ στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΡΑΕ δεν εγκρίνει τις δαπάνες που είχε συμπεριλάβει ο ΔΕΔΔΗΕ στην πρόταση του, για ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ως πιλοτικό έργο, με τη δημιουργία έως 70 σταθμών στα νησιά.
Η ΡΑΕ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι λαμβάνει υπόψιν για την απόφαση της αυτή, τους υπό διαμόρφωση νέους κανόνες της ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τους οποίους η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης μπορεί πλέον να ανατεθεί στους διαχειριστές των δικτύων, μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης ανάπτυξης επαρκούς δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του ανταγωνιστικού μοντέλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με δεδομένο ότι το WACC παραμένει αμετάβλητο για το 2019 σε σχέση με το 2018, ενώ και το επιτρεπόμενο έσοδο παραμένει στα ίδια επίπεδα δεν αναμένεται καμία αλλαγή στα τιμολόγια χρήσης του δικτύου και ως εκ τούτου δεν προβλέπεται επιβάρυνση για τους τελικούς χρήστες του δικτύου.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Από την άλλη πλευρά, ο προσδιορισμός του WACC αποτελεί ένα ισχυρό σήμα προς τους υποψήφιους επενδυτές εν όψει της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΔΔΗΕ που έχει προαναγγείλει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την απόφαση, το WACC ορίζεται σε 6,97% έναντι 8,73% που ήταν το αίτημα του ΔΕΔΔΗΕ με κύρια διαφοροποίηση μεταξύ των υπολογισμών της ΡΑΕ και του Διαχειριστή του Δικτύου, την εκτίμηση της παραμέτρου του ασφαλίστρου κινδύνου της χώρας.
Συγκεκριμένα ο ΔΕΔΔΗΕ ως ασφάλιστρο κινδύνου ορίζει ποσοστό 3,77% έναντι 2% που δέχεται η ΡΑΕ.
Μάλιστα η Αρχή σημειώνει ότι χρησιμοποίησε το αντίστοιχο ποσοστό (2%) για τον υπολογισμό του WACC τόσο στην περίπτωση του ΑΔΜΗΕ όσο και του ΔΕΣΦΑ υπογραμμίζοντας τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της χώρας όπως αυτή αποτυπώνεται στις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων.
Αύξηση των επενδύσεων το 2019
Για τον προσδιορισμό του WACC η ΡΑΕ ενέκρινε σύνολο λειτουργικών δαπανών για τον ΔΕΔΔΗΕ το 20219, 429.174.000 ευρώ, ενώ το σύνολο του επιτρεπόμενου εσόδου ανέρχεται σε 753.388.000 ευρώ.
Από το συνολικό αυτό ποσό τα 302.647.000 ευρώ αφορούν έσοδα της ΔΕΗ η οποία έχει την κυριότητα του δικτύου και λαμβάνει ενοίκιο από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Το επιτρεπόμενο έσοδο για τον ΔΕΔΔΗΕ ανέρχεται σε 447.971.000 ευρώ πλέον 2.770.000 που είναι το έσοδο από τη διαχείριση του Μη Διασυνδεδεμένου Δικτύου.
Εξάλλου το σύνολο των επενδύσεων του ΔΕΔΔΗΕ για το2019 υπολογίζονται σε 210 εκατ. ευρώ, έναντι 156 εκατ. ευρώ το 2018.
«Όχι» της ΡΑΕ στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΡΑΕ δεν εγκρίνει τις δαπάνες που είχε συμπεριλάβει ο ΔΕΔΔΗΕ στην πρόταση του, για ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ως πιλοτικό έργο, με τη δημιουργία έως 70 σταθμών στα νησιά.
Η ΡΑΕ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι λαμβάνει υπόψιν για την απόφαση της αυτή, τους υπό διαμόρφωση νέους κανόνες της ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τους οποίους η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης μπορεί πλέον να ανατεθεί στους διαχειριστές των δικτύων, μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης ανάπτυξης επαρκούς δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του ανταγωνιστικού μοντέλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με δεδομένο ότι το WACC παραμένει αμετάβλητο για το 2019 σε σχέση με το 2018, ενώ και το επιτρεπόμενο έσοδο παραμένει στα ίδια επίπεδα δεν αναμένεται καμία αλλαγή στα τιμολόγια χρήσης του δικτύου και ως εκ τούτου δεν προβλέπεται επιβάρυνση για τους τελικούς χρήστες του δικτύου.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών