Πωλήσεις των απαιτήσεων της όπως κάνουν οι τράπεζες για τα κόκκινα δάνεια στα funds θα έχει την δυνατότητα να κάνει η ΔΕΗ
Η δυνατότητα και νομοθετικά στην ΔΕΗ να μεταβιβάζει σε funds απαιτήσεις επισφαλών πελατών της, όπως συμβαίνει και με τα κόκκινα τραπεζικά δάνεια από τις τράπεζες παρέχεται με την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου. Στόχος προφανής η βελτίωση της εισπραξιμότητας.
Αυτό όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται θα βοηθήσει στην διαχείριση αλλά και στην θεσμοθέτηση του πλαισίου τιτλοποίησης, διασικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη με δύο επενδυτικούς φορείς.
Όπως είναι γνωστό η τιτλοποίηση που θα γίνει μέσα στο 2020 αναμένεται να ειχσύσει σημαντικά τα έσοδα της ΔΕΗ κατά 400 εκατ ευρώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Θα περάσει απαιτήσεις επισφαλών λογαριασμών και καταναλωτών της σε φορείς οι οποίοι θα τηρήσουν την δική τους στάση και φιλοσοφία, ως προς την εισπραξιμότητα των λογαριασμών με στόχο να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα.
Το ερώτημα είναι πως θα κινηθούν οι φορείς αυτοί που θα αναλάβουν τις απαιτήσεις, όχι απέναντι στους συστηματικούς κακοπληρωτές αλλά σε αδύναμα νοικοκυριά που έχουν αρρύθμιστες μικρές σχετικά οφειλές.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στην Βουλή," στην κατεύθυνση αυτή, με το άρθρο 12 εντάσσονται και οι απαιτήσεις εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων του ν. 4354/2015, όπως οι απαιτήσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, προκειμένου αφενός να μπορούν να τιτλοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και αφετέρου κατά τη διαχείρισή τους να υφίστανται όλα τα εχέγγυα της σχετικής νομοθεσίας".
Η Καθολική Υπηρεσία επιμερίζεται στους 5 μεγαλύτερους παρόχους
Παράλληλα η αποκλειστική παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ως υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, από τη ΔΕΗ Α.Ε., σε περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά, είναι παρωχημένη και αντικαθίσταται με το παρόν με τον ορισμό με ΥΑ των πέντε (5) μεγαλύτερων παρόχων ως Προμηθευτών Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς τους και με βάση τρόπο επιμερισμού μεταξύ τους των πελατών που εξειδικεύεται σε όμοια απόφαση και βασίζεται στην αναλογία του αριθμού των μετρητών που εκπροσωπεί έκαστος εξ αυτών.
Έτσι οι επιβαρυνόμενοι με την Καθολική Υπηρεσία εναλλακτικοί προμηθευτές κατέστησαν τελικά 5 έναντι 2 στον αρχικό σχεδιασμό.
Οι προτάσεις του ΕΣΑΗ αλλά και η έτερη άποψη της αγοράς για αμοιβή της Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν λάβει σαφείς απαντήσεις από το νομοθέτημα.
Αναλυτικά με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 13 σκοπείται η αναμόρφωση των διατάξεων για την παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ελεύθερης λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού.
Μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4001/2011 (Α’ 179) και ιδίως κατόπιν των Ν. 4389/2016 (Α’ 94) και Ν. 4425/2011 (Α’ 185) για την θέσπιση των ρυθμιζόμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής και την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας, αντίστοιχα, είναι διαρκώς αυξανόμενος ο αριθμός των Πελατών που ασκούν το δικαίωµά τους να επιλέξουν εναλλακτικούς Προµηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της δεσπόζουσας επιχείρησης ΔΕΗ Α.Ε., οι οποίοι αντίστοιχα αυξάνουν τα μερίδιά τους στη αγορά αυτή.
Οι Δημοι υπέυθυνοι για τις οφειλές OΤΑ
Περαιτέρω, είναι γνωστό ότι μεταξύ των οφειλετών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αεριου είναι και οι επιχειρήσεις Ο.Τ.Α που έχουν ιδρυθεί από τους Δήμους κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων του 252 επ. του ν. 3463/2006 (Α΄ 114), με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικώς οφειλόμενο ποσό προς αυτούς και ιδίως τη ΔΕΗ και να επηρεάζεται σημαντικά η οικονομική της κατάσταση. Για το λόγο αυτό και προς αποφυγή περαιτέρω διόγκωσης των οφειλών των ως άνω επιχειρήσεων, οι οποίες εξυπηρετούν ως επί το πλείστον κοινωνικές ανάγκες και ελέγχονται από τους Δήμους, κρίνεται σκόπιμο να ευθύνονται εφεξής και οι Δήμοι από κοινού με τις δημοτικές επιχειρήσεις για τις οφειλές αυτές.
Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 14 προβλέπεται ο εκάστοτε Δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Αυτό όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται θα βοηθήσει στην διαχείριση αλλά και στην θεσμοθέτηση του πλαισίου τιτλοποίησης, διασικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη με δύο επενδυτικούς φορείς.
Όπως είναι γνωστό η τιτλοποίηση που θα γίνει μέσα στο 2020 αναμένεται να ειχσύσει σημαντικά τα έσοδα της ΔΕΗ κατά 400 εκατ ευρώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Θα περάσει απαιτήσεις επισφαλών λογαριασμών και καταναλωτών της σε φορείς οι οποίοι θα τηρήσουν την δική τους στάση και φιλοσοφία, ως προς την εισπραξιμότητα των λογαριασμών με στόχο να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα.
Το ερώτημα είναι πως θα κινηθούν οι φορείς αυτοί που θα αναλάβουν τις απαιτήσεις, όχι απέναντι στους συστηματικούς κακοπληρωτές αλλά σε αδύναμα νοικοκυριά που έχουν αρρύθμιστες μικρές σχετικά οφειλές.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στην Βουλή," στην κατεύθυνση αυτή, με το άρθρο 12 εντάσσονται και οι απαιτήσεις εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων του ν. 4354/2015, όπως οι απαιτήσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, προκειμένου αφενός να μπορούν να τιτλοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και αφετέρου κατά τη διαχείρισή τους να υφίστανται όλα τα εχέγγυα της σχετικής νομοθεσίας".
Η Καθολική Υπηρεσία επιμερίζεται στους 5 μεγαλύτερους παρόχους
Παράλληλα η αποκλειστική παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ως υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, από τη ΔΕΗ Α.Ε., σε περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά, είναι παρωχημένη και αντικαθίσταται με το παρόν με τον ορισμό με ΥΑ των πέντε (5) μεγαλύτερων παρόχων ως Προμηθευτών Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς τους και με βάση τρόπο επιμερισμού μεταξύ τους των πελατών που εξειδικεύεται σε όμοια απόφαση και βασίζεται στην αναλογία του αριθμού των μετρητών που εκπροσωπεί έκαστος εξ αυτών.
Έτσι οι επιβαρυνόμενοι με την Καθολική Υπηρεσία εναλλακτικοί προμηθευτές κατέστησαν τελικά 5 έναντι 2 στον αρχικό σχεδιασμό.
Οι προτάσεις του ΕΣΑΗ αλλά και η έτερη άποψη της αγοράς για αμοιβή της Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν λάβει σαφείς απαντήσεις από το νομοθέτημα.
Αναλυτικά με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 13 σκοπείται η αναμόρφωση των διατάξεων για την παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ελεύθερης λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού.
Μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4001/2011 (Α’ 179) και ιδίως κατόπιν των Ν. 4389/2016 (Α’ 94) και Ν. 4425/2011 (Α’ 185) για την θέσπιση των ρυθμιζόμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής και την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας, αντίστοιχα, είναι διαρκώς αυξανόμενος ο αριθμός των Πελατών που ασκούν το δικαίωµά τους να επιλέξουν εναλλακτικούς Προµηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της δεσπόζουσας επιχείρησης ΔΕΗ Α.Ε., οι οποίοι αντίστοιχα αυξάνουν τα μερίδιά τους στη αγορά αυτή.
Οι Δημοι υπέυθυνοι για τις οφειλές OΤΑ
Περαιτέρω, είναι γνωστό ότι μεταξύ των οφειλετών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αεριου είναι και οι επιχειρήσεις Ο.Τ.Α που έχουν ιδρυθεί από τους Δήμους κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων του 252 επ. του ν. 3463/2006 (Α΄ 114), με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικώς οφειλόμενο ποσό προς αυτούς και ιδίως τη ΔΕΗ και να επηρεάζεται σημαντικά η οικονομική της κατάσταση. Για το λόγο αυτό και προς αποφυγή περαιτέρω διόγκωσης των οφειλών των ως άνω επιχειρήσεων, οι οποίες εξυπηρετούν ως επί το πλείστον κοινωνικές ανάγκες και ελέγχονται από τους Δήμους, κρίνεται σκόπιμο να ευθύνονται εφεξής και οι Δήμοι από κοινού με τις δημοτικές επιχειρήσεις για τις οφειλές αυτές.
Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 14 προβλέπεται ο εκάστοτε Δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών