Το 2020 θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του αγωγού με την έναρξη παραδόσεων φυσικού αερίου στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά
H κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ oλοκληρώθηκε και στις αρχές του επόμενο μήνα, ήτοι του Δεκεμβρίου, μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία ώστε το 2020 να ξεκινήσουν οι παραδόσεις φυσικού αερίου στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Αλβανία και κατόπιν σε περισσότερες χώρες της Βαλκανικής.
Η δοκιμαστική λειτουργία θα διαρκέσει μερικούς μήνες, όμως από το νέο έτος (το 2020) θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του αγωγού με την έναρξη παραδόσεων φυσικού αερίου στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά.
«Στην Ελλάδα, η μηχανική κατασκευή του αγωγού έχει ολοκληρωθεί και προετοιμαζόμαστε για τη φάση των δοκιμών που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου.
Στο πλαίσιο αυτής της φάσης των δοκιμών, ο ΤΑΡ θα εισάγει - ελεγχόμενα, σταδιακά και ανά τμήμα - φυσικό αέριο στον αγωγό», ανέφερε στο ΑΠΕ-MPE η Διευθύντρια Επικοινωνίας Ελλάδας του ΤΑΡ, Κατερίνα Μουζουράκη.
Η ίδια πρόσθεσε πως «η παρούσα είναι η φάση της θέσης του αγωγού σε δοκιμαστική λειτουργία (commissioning), η οποία ελέγχει ότι η υποδομή είναι απόλυτα ασφαλής και έτοιμη για λειτουργία -σύμφωνα με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα λειτουργίας και ασφαλείας».
Ο ΤΑΡ έχει μήκος 878 χιλιόμετρα, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι την Ιταλία μέσω Αλβανίας και πρόκειται για έργο ιδιαίτερης γεωπολιτικής και οικονομικής σημασίας για τη χώρα μας, αφού συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο, προσθέτει μία νέα πηγή εφοδιασμού της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο, ενώ αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα, με σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία, αφού τα υλικά και οι εργολαβίες κατασκευής, μέχρι και την πλειοψηφία των εργαζομένων, προέρχονται από την ελληνική αγορά και τις τοπικές κοινωνίες.
Σημειώνεται ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο οι συγκολλήσεις των σωλήνων ελέγχονταν με υπερήχους ενώ έχει προηγηθεί πλήρωση του αγωγού με νερό υπό αυξημένη πίεση για τον εντοπισμό τυχόν προβλημάτων.
Για τη δοκιμή του αγωγού το φυσικό αέριο προέρχεται από τον αγωγό ΤΑΝΑΡ, που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαιτζάν μέσω Τουρκίας στην Ελλάδα.
Πρόκειται για τον λεγόμενο νότιο διάδρομο φυσικού αερίου, που το συνολικό μήκος ξεπερνά τις 4.000 χιλιόμετρα και σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει μια νέα πηγή εφοδιασμού της Ευρώπης.
Η ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τροφοδοσία των χωρών της περιοχής με αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας, σε πρώτη φάση με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB) ο οποίος βρίσκεται υπό κατασκευή και θα διασυνδεθεί με τον ΤΑΡ.
Υπενθυμίζεται ότι οι τελευταίες συμφωνίες για την κατασκευή του IGB υπεγράφησαν τον Οκτώβριο στη Σόφια από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκη και την ομόλογό του υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας, Temenuzhka Petkova.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως , με δυνατότητα επαύξησης στα 20 δισ. στο μέλλον.
Μέτοχοι του ΤΑΡ, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το Μάιο του 2016, είναι οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ.
Η δοκιμαστική λειτουργία θα διαρκέσει μερικούς μήνες, όμως από το νέο έτος (το 2020) θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του αγωγού με την έναρξη παραδόσεων φυσικού αερίου στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά.
«Στην Ελλάδα, η μηχανική κατασκευή του αγωγού έχει ολοκληρωθεί και προετοιμαζόμαστε για τη φάση των δοκιμών που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου.
Στο πλαίσιο αυτής της φάσης των δοκιμών, ο ΤΑΡ θα εισάγει - ελεγχόμενα, σταδιακά και ανά τμήμα - φυσικό αέριο στον αγωγό», ανέφερε στο ΑΠΕ-MPE η Διευθύντρια Επικοινωνίας Ελλάδας του ΤΑΡ, Κατερίνα Μουζουράκη.
Η ίδια πρόσθεσε πως «η παρούσα είναι η φάση της θέσης του αγωγού σε δοκιμαστική λειτουργία (commissioning), η οποία ελέγχει ότι η υποδομή είναι απόλυτα ασφαλής και έτοιμη για λειτουργία -σύμφωνα με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα λειτουργίας και ασφαλείας».
Ο ΤΑΡ έχει μήκος 878 χιλιόμετρα, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι την Ιταλία μέσω Αλβανίας και πρόκειται για έργο ιδιαίτερης γεωπολιτικής και οικονομικής σημασίας για τη χώρα μας, αφού συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο, προσθέτει μία νέα πηγή εφοδιασμού της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο, ενώ αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα, με σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία, αφού τα υλικά και οι εργολαβίες κατασκευής, μέχρι και την πλειοψηφία των εργαζομένων, προέρχονται από την ελληνική αγορά και τις τοπικές κοινωνίες.
Σημειώνεται ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο οι συγκολλήσεις των σωλήνων ελέγχονταν με υπερήχους ενώ έχει προηγηθεί πλήρωση του αγωγού με νερό υπό αυξημένη πίεση για τον εντοπισμό τυχόν προβλημάτων.
Για τη δοκιμή του αγωγού το φυσικό αέριο προέρχεται από τον αγωγό ΤΑΝΑΡ, που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαιτζάν μέσω Τουρκίας στην Ελλάδα.
Πρόκειται για τον λεγόμενο νότιο διάδρομο φυσικού αερίου, που το συνολικό μήκος ξεπερνά τις 4.000 χιλιόμετρα και σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει μια νέα πηγή εφοδιασμού της Ευρώπης.
Η ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τροφοδοσία των χωρών της περιοχής με αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας, σε πρώτη φάση με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB) ο οποίος βρίσκεται υπό κατασκευή και θα διασυνδεθεί με τον ΤΑΡ.
Υπενθυμίζεται ότι οι τελευταίες συμφωνίες για την κατασκευή του IGB υπεγράφησαν τον Οκτώβριο στη Σόφια από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκη και την ομόλογό του υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας, Temenuzhka Petkova.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως , με δυνατότητα επαύξησης στα 20 δισ. στο μέλλον.
Μέτοχοι του ΤΑΡ, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το Μάιο του 2016, είναι οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών