Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν ανταλλάξει επιστολές μέσω των διαφημιστικών τους εταιρειών
Στο «κόκκινο» βρίσκεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η αντιπαράθεση προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, για τις διαφημιστικές τους εκστρατείες και τον τρόπο προώθησης των προϊόντων τους.
Στο επίκεντρο βρίσκονται τα τηλεοπτικά σποτ, για τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες οι διαφημιστικές τους εταιρείες έχουν ήδη ανταλλάξει επιστολές όπου επισημαίνουν τα σημεία που σύμφωνα με τις ίδιες παραπλανούν τον καταναλωτή και, κατά συνέπεια, θα πρέπει να απαλειφθούν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε κάθε επιστολή γίνεται κυριολεκτικά «ακτινογραφία» των διαφημίσεων του προμηθευτή στον οποίο απευθύνεται, με αναλυτική παράθεση των επίμαχων μηνυμάτων στα σποτ του και των επιχειρημάτων που, όπως υποστηρίζει η διαφημιστική του αντίπαλου «στρατοπέδου», παραβιάζουν τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).
Μάλιστα, από τις επιστολές δεν λείπουν οι αναφορές στα «ψιλά γράμματα» που περνούν στο κάτω μέρος της οθόνης σε κάθε διαφήμιση, με επισημάνσεις ότι «τρέχουν» τόσο γρήγορα ή ότι έχει χρησιμοποιεί τόσο μικρή γραμματοσειρά, που πρακτικά είναι αδύνατον να διαβαστούν.
Προς το παρόν, δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποιοι από τους προμηθευτές έχουν αντιδράσει για το θέμα και στη ΡΑΕ. Πάντως, αν η ανταλλαγή των επιστολών δεν φέρει αποτέλεσμα, δεν είναι απίθανο η αντιπαράθεση να κλιμακωθεί περαιτέρω, με την υποβολή καταγγελιών στο ΕΣΡ.
Έλλειψη εποπτείας από τη ΡΑΕ
Σε κάθε περίπτωση, η αντιπαράθεση αυτή αναδεικνύει την έλλειψη εποπτείας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΡΑΕ, η οποία θα διασφάλιζε πως οι πάροχοι επικοινωνούν στο καταναλωτικό κοινό ρεαλιστικά οικονομικά οφέλη για τα προϊόντα τους.
Μάλιστα, η εποπτεία της Αρχής φαίνεται να γίνεται ολοένα πιο απαραίτητη, από τη στιγμή που η αγορά συνεχίζει να μην εμφανίζει σημάδια αυτορρύθμισης, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τέσσερις περίπου μήνες από την αναπροσαρμογή των τιμολογίων της ΔΕΗ, η οποία αποτέλεσε την αιτία πιο «επιθετικών» διαφημιστικών εκστρατειών από τους ιδιώτες παρόχους.
Προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης διαφάνειας θα συνέβαλε επίσης το εργαλείο σύγκρισης τιμών της ΡΑΕ, καθώς θα έδινε τη δυνατότητα στο καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί για τα πραγματικά οφέλη, αλλά και τα τυχόν «γκρίζα» σημεία των προϊόντων που διατίθενται για την προμήθεια ρεύματος.
Ωστόσο, η έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, χωρίς ακόμη να είναι ξεκάθαρο πότε τελικά «θα βγει στον αέρα».
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Στο επίκεντρο βρίσκονται τα τηλεοπτικά σποτ, για τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες οι διαφημιστικές τους εταιρείες έχουν ήδη ανταλλάξει επιστολές όπου επισημαίνουν τα σημεία που σύμφωνα με τις ίδιες παραπλανούν τον καταναλωτή και, κατά συνέπεια, θα πρέπει να απαλειφθούν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε κάθε επιστολή γίνεται κυριολεκτικά «ακτινογραφία» των διαφημίσεων του προμηθευτή στον οποίο απευθύνεται, με αναλυτική παράθεση των επίμαχων μηνυμάτων στα σποτ του και των επιχειρημάτων που, όπως υποστηρίζει η διαφημιστική του αντίπαλου «στρατοπέδου», παραβιάζουν τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).
Μάλιστα, από τις επιστολές δεν λείπουν οι αναφορές στα «ψιλά γράμματα» που περνούν στο κάτω μέρος της οθόνης σε κάθε διαφήμιση, με επισημάνσεις ότι «τρέχουν» τόσο γρήγορα ή ότι έχει χρησιμοποιεί τόσο μικρή γραμματοσειρά, που πρακτικά είναι αδύνατον να διαβαστούν.
Προς το παρόν, δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποιοι από τους προμηθευτές έχουν αντιδράσει για το θέμα και στη ΡΑΕ. Πάντως, αν η ανταλλαγή των επιστολών δεν φέρει αποτέλεσμα, δεν είναι απίθανο η αντιπαράθεση να κλιμακωθεί περαιτέρω, με την υποβολή καταγγελιών στο ΕΣΡ.
Έλλειψη εποπτείας από τη ΡΑΕ
Σε κάθε περίπτωση, η αντιπαράθεση αυτή αναδεικνύει την έλλειψη εποπτείας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΡΑΕ, η οποία θα διασφάλιζε πως οι πάροχοι επικοινωνούν στο καταναλωτικό κοινό ρεαλιστικά οικονομικά οφέλη για τα προϊόντα τους.
Μάλιστα, η εποπτεία της Αρχής φαίνεται να γίνεται ολοένα πιο απαραίτητη, από τη στιγμή που η αγορά συνεχίζει να μην εμφανίζει σημάδια αυτορρύθμισης, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τέσσερις περίπου μήνες από την αναπροσαρμογή των τιμολογίων της ΔΕΗ, η οποία αποτέλεσε την αιτία πιο «επιθετικών» διαφημιστικών εκστρατειών από τους ιδιώτες παρόχους.
Προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης διαφάνειας θα συνέβαλε επίσης το εργαλείο σύγκρισης τιμών της ΡΑΕ, καθώς θα έδινε τη δυνατότητα στο καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί για τα πραγματικά οφέλη, αλλά και τα τυχόν «γκρίζα» σημεία των προϊόντων που διατίθενται για την προμήθεια ρεύματος.
Ωστόσο, η έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, χωρίς ακόμη να είναι ξεκάθαρο πότε τελικά «θα βγει στον αέρα».
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών