Ο συνδυασμός της προσθήκης της τρίτης δεξαμενής στο τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ, με τη μείωση των τιμών, οδήγησε σε αύξηση του ποσοστού LNG για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
Ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα έχει χαρακτηριστεί και όχι τυχαία ως «το πολυτιμότερο πετράδι στο “στέμμα” του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς».
Μετά και την αναβάθμισή της με την τρίτη δεξαμενή η Ρεβυθούσα αποτελεί έναν από τους 13 μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς στην Ευρώπη και το μοναδικό σταθμό στα Βαλκάνια.
Το έργο της αναβάθμισης συνέπεσε με την είσοδο νέων μετόχων στο ΔΕΣΦΑ της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας Snam- Εnagas -Fluxus και παράλληλα με την σημαντική πτώση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην διεθνή αγορά.
Η τρίτη και μεγαλύτερη δεξαμενή της Ρεβυθούσας είναι προηγμένης τεχνολογίας, έχει χωρητικότητα 95.000 χιλιάδες κυβικά μέτρα και είναι πλήρους συγκράτησης.
Η συνολική χωρητικότητα του σταθμού με την νέα δεξαμενή έφτασε τα 225 χιλιάδες κ.μ. από τα 130 χιλιάδες κ.μ.
Το συνολικό έργο της αναβάθμισης εκτός από την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής περιελάμβανε την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να μπορεί το νησί να προσελκύσει και μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια. Με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων μπορούν να φιλοξενηθούν τάνκερ χωρητικότητας 260.000 κμ., δηλαδή τα μεγαλύτερα που υπάρχουν στον κόσμο.
Αύξηση των εισαγωγών LNG
Ο συνδυασμός αναβάθμισης και μείωσης των τιμών οδήγησε σε αύξηση του ποσοστού LNG για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
Μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2019 το μερίδιο του LNG έφτασε στο 45% και μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 το 48%.
Για πρώτη φορά στη Ρεβυθούσα έφτασε αέριο από τις ΗΠΑ, το Κατάρ και τη Νιγηρία, αφού οι λιμενικές της εγκαταστάσεις επιτρέπουν πλέον την πρόσβαση πλοίων μεγάλη χωρητικότητας.
Το 2020 η ζήτηση για εισαγωγές LNG όπως φάνηκε από τον ετήσιο προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη.
Από τα 52 φορτία που αναμένεται να κλείσει το 2019 για το 2020 έχουν δηλωθεί 65 slots που αντιστοιχούν σε ποσότητα 9,098 εκατ. κυβικά μέτρα.
Κάλυψη του 30% των αναγκών των Βαλκανίων
Χάρη στην πρόσφατη αναβάθμισή του ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας ενισχύει τόσο το ρόλο του στην ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας, όσο και στον στρατηγικό του ρόλο για την παροχή ασφάλειας εφοδιασμού και διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας αερίου στη ΝΑ Ευρώπη.
Αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε μια περίοδο που οι ΗΠΑ και ο Καναδάς ήδη στέλνουν μεγάλες ποσότητες LNG στην Ευρώπη και ενώ προχωρούν οι ανακαλύψεις νέων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η νέα Ρεβυθούσα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ θα είναι σε θέση να καλύψει το 30% των αναγκών σε αέριο των Βαλκανίων.
Σημαντική είναι εξάλλου η συμβολή του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά αφού δίνει τη δυνατότητα σε διαφορετικούς παίχτες να εισάγουν φορτία από διάφορες πηγές.
Περαιτέρω αξιοποίηση
O ΔΕΣΦΑ προχωράει στην περαιτέρω αξιοποίηση της Ρεβυθούσας, σχεδιάζοντας την κατασκευή υποδομών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας (σταθμό πλήρωσης βυτιοφόρων, προβλήτα για πλοία ανεφοδιασμού με νυατιλιακό LNG).
Το έργο της δεύτερης αναβάθμισης κόστισε 143 εκατ. ευρώ το οποίο καλύφθηκε ένα μέρος από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το ΕΣΠΑ 2014-2020, τα 80 εκατ. με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και τα υπόλοιπα με ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ.
Για να υλοποιηθεί η αναβάθμιση από τον σχεδιασμό μέχρι την κατασκευή χρειάστηκαν 3,5 εκατ. ανθρωποώρες.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Μετά και την αναβάθμισή της με την τρίτη δεξαμενή η Ρεβυθούσα αποτελεί έναν από τους 13 μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς στην Ευρώπη και το μοναδικό σταθμό στα Βαλκάνια.
Το έργο της αναβάθμισης συνέπεσε με την είσοδο νέων μετόχων στο ΔΕΣΦΑ της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας Snam- Εnagas -Fluxus και παράλληλα με την σημαντική πτώση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου στην διεθνή αγορά.
Η τρίτη και μεγαλύτερη δεξαμενή της Ρεβυθούσας είναι προηγμένης τεχνολογίας, έχει χωρητικότητα 95.000 χιλιάδες κυβικά μέτρα και είναι πλήρους συγκράτησης.
Η συνολική χωρητικότητα του σταθμού με την νέα δεξαμενή έφτασε τα 225 χιλιάδες κ.μ. από τα 130 χιλιάδες κ.μ.
Το συνολικό έργο της αναβάθμισης εκτός από την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής περιελάμβανε την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να μπορεί το νησί να προσελκύσει και μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια. Με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων μπορούν να φιλοξενηθούν τάνκερ χωρητικότητας 260.000 κμ., δηλαδή τα μεγαλύτερα που υπάρχουν στον κόσμο.
Αύξηση των εισαγωγών LNG
Ο συνδυασμός αναβάθμισης και μείωσης των τιμών οδήγησε σε αύξηση του ποσοστού LNG για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
Μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2019 το μερίδιο του LNG έφτασε στο 45% και μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 το 48%.
Για πρώτη φορά στη Ρεβυθούσα έφτασε αέριο από τις ΗΠΑ, το Κατάρ και τη Νιγηρία, αφού οι λιμενικές της εγκαταστάσεις επιτρέπουν πλέον την πρόσβαση πλοίων μεγάλη χωρητικότητας.
Το 2020 η ζήτηση για εισαγωγές LNG όπως φάνηκε από τον ετήσιο προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη.
Από τα 52 φορτία που αναμένεται να κλείσει το 2019 για το 2020 έχουν δηλωθεί 65 slots που αντιστοιχούν σε ποσότητα 9,098 εκατ. κυβικά μέτρα.
Κάλυψη του 30% των αναγκών των Βαλκανίων
Χάρη στην πρόσφατη αναβάθμισή του ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας ενισχύει τόσο το ρόλο του στην ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας, όσο και στον στρατηγικό του ρόλο για την παροχή ασφάλειας εφοδιασμού και διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας αερίου στη ΝΑ Ευρώπη.
Αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε μια περίοδο που οι ΗΠΑ και ο Καναδάς ήδη στέλνουν μεγάλες ποσότητες LNG στην Ευρώπη και ενώ προχωρούν οι ανακαλύψεις νέων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η νέα Ρεβυθούσα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ θα είναι σε θέση να καλύψει το 30% των αναγκών σε αέριο των Βαλκανίων.
Σημαντική είναι εξάλλου η συμβολή του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά αφού δίνει τη δυνατότητα σε διαφορετικούς παίχτες να εισάγουν φορτία από διάφορες πηγές.
Περαιτέρω αξιοποίηση
O ΔΕΣΦΑ προχωράει στην περαιτέρω αξιοποίηση της Ρεβυθούσας, σχεδιάζοντας την κατασκευή υποδομών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας (σταθμό πλήρωσης βυτιοφόρων, προβλήτα για πλοία ανεφοδιασμού με νυατιλιακό LNG).
Το έργο της δεύτερης αναβάθμισης κόστισε 143 εκατ. ευρώ το οποίο καλύφθηκε ένα μέρος από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το ΕΣΠΑ 2014-2020, τα 80 εκατ. με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και τα υπόλοιπα με ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ.
Για να υλοποιηθεί η αναβάθμιση από τον σχεδιασμό μέχρι την κατασκευή χρειάστηκαν 3,5 εκατ. ανθρωποώρες.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών