Τις προηγούμενες ημέρες η γενική γραμματέας Ενέργειας είχε συνάντηση με τους διαχειριστές των αυτοκινητόδρομων
Σε αγώνα δρόμου για την διασφάλιση κινήτρων προκειμένου να επιτευθχεί ο εθνικός στόχος το ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο έχει επιδοθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το δύσκολο αυτό έργο έχει αναλάβει η γενική γραμματέας Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου που προϊσταται και της αρμόδιας Επιτροπής για την κατάρτιση του θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση.
Η κ. Σδούκου θα συναντηθεί αύριο (Πέμπτη) με την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών για να διερευνήσει τις δυνατότητες μειωμένων επιτοκίων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Τις προηγούμενες ημέρες η κ. Σδούκου είχε συνάντηση με τους Διαχειριστές των Αυτοκινητόδρομων από τους οποίους ζήτησε να εξετάσουν τα περιθώρια που υπάρχουν για μειωμένα διόδια στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Σε ανοιχτή επικοινωνία είναι εξάλλου η κ. Σδούκου με το υπουργείο Οικονομικών για την χρηματοδότηση των κινήτρων από πόρους του ΕΣΠΑ.
Απαραίτητη η συνεργασία με ΥΠΟΙΚ και χρηματοπιστωτικό τομέα
Το υπουργείο Ενέργειας θεωρεί απαραίτητη μια συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα για την στήριξη των "πράσινων επενδύσεων" συνολικού ύψους 43,8 δισ. ευρώ που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
«Είναι σημαντική η δημιουργία του EU Taxonomy, που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020.
Πρόκειται για ένα σύστημα κατηγοριοποίησης οικονομικών δραστηριοτήτων, που δημιουργεί ουσιαστικά μια κοινή "γλώσσα" σχετικά με το τι θεωρείται βιώσιμη επένδυση.
Είναι απαραίτητο, λοιπόν, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα να συνεργαστούν για τη δημιουργία ενός πλαισίου ταξινόμησης, αξιολόγησης και επίβλεψης των πράσινων επενδύσεων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα” δήλωσε πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και κίνητρα για την περαιτέρω ανάπτυξη χρηματοπιστωτικών εργαλείων όπως τα πράσινα ομόλογα (greenbonds) και τα πράσινα δάνεια (greenloans).
Συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ
Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι τον Μάιο να έχουν θεσπιστεί τα κίνητρα που θα καταστήσουν βιώσιμες τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα με την αναζήτηση κινήτρων το υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με τον ΔΕΔΗΕ για την διασφάλιση της επάρκειας ισχύος του δικτύου σε σχέση με την ενέργεια που θα απαιτηθεί.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ διαεββαίωσε προσφάτως ότι το δίκτυο διαθέτει την απαιτούμενη επάρκεια για την κυκλοφορία 350.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με τον κ. Μάνο οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnerws.gr
Η κ. Σδούκου θα συναντηθεί αύριο (Πέμπτη) με την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών για να διερευνήσει τις δυνατότητες μειωμένων επιτοκίων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Τις προηγούμενες ημέρες η κ. Σδούκου είχε συνάντηση με τους Διαχειριστές των Αυτοκινητόδρομων από τους οποίους ζήτησε να εξετάσουν τα περιθώρια που υπάρχουν για μειωμένα διόδια στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Σε ανοιχτή επικοινωνία είναι εξάλλου η κ. Σδούκου με το υπουργείο Οικονομικών για την χρηματοδότηση των κινήτρων από πόρους του ΕΣΠΑ.
Απαραίτητη η συνεργασία με ΥΠΟΙΚ και χρηματοπιστωτικό τομέα
Το υπουργείο Ενέργειας θεωρεί απαραίτητη μια συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα για την στήριξη των "πράσινων επενδύσεων" συνολικού ύψους 43,8 δισ. ευρώ που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
«Είναι σημαντική η δημιουργία του EU Taxonomy, που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020.
Πρόκειται για ένα σύστημα κατηγοριοποίησης οικονομικών δραστηριοτήτων, που δημιουργεί ουσιαστικά μια κοινή "γλώσσα" σχετικά με το τι θεωρείται βιώσιμη επένδυση.
Είναι απαραίτητο, λοιπόν, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα να συνεργαστούν για τη δημιουργία ενός πλαισίου ταξινόμησης, αξιολόγησης και επίβλεψης των πράσινων επενδύσεων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα” δήλωσε πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και κίνητρα για την περαιτέρω ανάπτυξη χρηματοπιστωτικών εργαλείων όπως τα πράσινα ομόλογα (greenbonds) και τα πράσινα δάνεια (greenloans).
Συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ
Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι τον Μάιο να έχουν θεσπιστεί τα κίνητρα που θα καταστήσουν βιώσιμες τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα με την αναζήτηση κινήτρων το υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με τον ΔΕΔΗΕ για την διασφάλιση της επάρκειας ισχύος του δικτύου σε σχέση με την ενέργεια που θα απαιτηθεί.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ διαεββαίωσε προσφάτως ότι το δίκτυο διαθέτει την απαιτούμενη επάρκεια για την κυκλοφορία 350.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με τον κ. Μάνο οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnerws.gr
Σχόλια αναγνωστών