Η ΔΕΗ επιδιώκει την τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης τα επόμενα 2-3 χρόνια, ενώ ίσως και σήμερα (9/06) θα ανακοινώσει μνημόνια με ιδιώτες για την ανάπτυξη δικτύου
Τη σύναψη μνημονίων συνεργασίας (περισσότερα από ένα) με ιδιώτες πρόκειται να ανακοινώσει ίσως και σήμερα η ΔΕΗ με αντικείμενο τη συνεργασία για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κίνηση αυτή που γίνεται λίγες μόνο ημέρες μετά την ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη του προγράμματος παροχής κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και πριν ακόμη κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη Βουλή, εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο μετασχηματισμού της ΔΕΗ.
Άλλωστε στο business plan της ΔΕΗ προβλέπεται η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με εταιρίες του χώρου, στοχεύοντας σε ένα πολύ δυναμικό ρόλο τα αμέσως επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα ο στόχος που έχει θέσει η ΔΕΗ είναι η δυναμική είσοδο της στην ηλεκτροκίνηση, με την τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα, επιδιώκοντας μερίδιο 40% της συνολικής πώλησης ρεύματος σε οχήματα.
«Παράθυρο» και για παραγωγή εξαρτημάτων στις λιγνιτικές περιοχές
Έτσι σε πρώτη φάση η ΔΕΗ αναμένεται να προχωρήσει στην εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους, όπως ΣΕΑ εθνικών οδών και βενζινάδικα σε αυτοκινητοδρόμους, αλλά και σε εμπορικά σημεία, όπως εμπορικά κέντρα και μεγάλα parking κλπ.
Και εφόσον η ΔΕΗ θέλει να πρωταγωνιστήσει στον τομέα, άνθρωποι του χώρου δεν αποκλείουν αυτή να εκφράσει ενδιαφέρον από κοινού με κάποιον εξειδικευμένο partner ακόμη και για την δημιουργία μονάδων παραγωγής εξαρτημάτων για την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Τομέας για τον οποίο το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει ειδικά κίνητρα.
Σε αυτό το δίκτυο ποντάρουν άλλωστε και εταιρείες που έχουν κατά καιρούς εκδηλώσει ενδιαφέρον για το αντικείμενο, από τις αμερικανικές Tesla και Blink Charging έως την ABB και την γαλλική Εngie και εγχώριους ενεργειακούς ομίλους που θέλουν να συμμετάσχουν σε κάποια φάση της όλης αλυσίδας.
Κάλυψη εθνικών οδών και άλλων κομβικών σημείων
Πάντως σε δηλώσεις του ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης έχει επισημάνει σχετικά με τους φορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόνισε υπάρχουν δεσμεύσεις από τους παραχωρησιούχους για να καλυφθούν όλες οι εθνικές οδοί, ενώ θα υπάρξει κάλυψη και σε λιμάνια και άλλα κομβικά σημεία.
Πρόσθεσε ότι οι Δήμοι οφείλουν μέχρι τον Μάρτιο να αναλάβουν σχετική πρωτοβουλία και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων έχουν δεσμευθεί για ανάπτυξη 1.200 φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διάφορα μέρη της χώρας, ενώ υπάρχει πρόνοια για ανάλογες εγκαταστάσεις στα καινούρια κτήρια, αλλά και απλοποίηση των διαδικασιών για τοποθέτηση σημείων φόρτισης σε υφιστάμενα κτήρια.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Η κίνηση αυτή που γίνεται λίγες μόνο ημέρες μετά την ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη του προγράμματος παροχής κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και πριν ακόμη κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη Βουλή, εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο μετασχηματισμού της ΔΕΗ.
Άλλωστε στο business plan της ΔΕΗ προβλέπεται η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με εταιρίες του χώρου, στοχεύοντας σε ένα πολύ δυναμικό ρόλο τα αμέσως επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα ο στόχος που έχει θέσει η ΔΕΗ είναι η δυναμική είσοδο της στην ηλεκτροκίνηση, με την τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα, επιδιώκοντας μερίδιο 40% της συνολικής πώλησης ρεύματος σε οχήματα.
«Παράθυρο» και για παραγωγή εξαρτημάτων στις λιγνιτικές περιοχές
Έτσι σε πρώτη φάση η ΔΕΗ αναμένεται να προχωρήσει στην εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους, όπως ΣΕΑ εθνικών οδών και βενζινάδικα σε αυτοκινητοδρόμους, αλλά και σε εμπορικά σημεία, όπως εμπορικά κέντρα και μεγάλα parking κλπ.
Και εφόσον η ΔΕΗ θέλει να πρωταγωνιστήσει στον τομέα, άνθρωποι του χώρου δεν αποκλείουν αυτή να εκφράσει ενδιαφέρον από κοινού με κάποιον εξειδικευμένο partner ακόμη και για την δημιουργία μονάδων παραγωγής εξαρτημάτων για την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Τομέας για τον οποίο το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει ειδικά κίνητρα.
Σε αυτό το δίκτυο ποντάρουν άλλωστε και εταιρείες που έχουν κατά καιρούς εκδηλώσει ενδιαφέρον για το αντικείμενο, από τις αμερικανικές Tesla και Blink Charging έως την ABB και την γαλλική Εngie και εγχώριους ενεργειακούς ομίλους που θέλουν να συμμετάσχουν σε κάποια φάση της όλης αλυσίδας.
Κάλυψη εθνικών οδών και άλλων κομβικών σημείων
Πάντως σε δηλώσεις του ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης έχει επισημάνει σχετικά με τους φορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόνισε υπάρχουν δεσμεύσεις από τους παραχωρησιούχους για να καλυφθούν όλες οι εθνικές οδοί, ενώ θα υπάρξει κάλυψη και σε λιμάνια και άλλα κομβικά σημεία.
Πρόσθεσε ότι οι Δήμοι οφείλουν μέχρι τον Μάρτιο να αναλάβουν σχετική πρωτοβουλία και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων έχουν δεσμευθεί για ανάπτυξη 1.200 φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διάφορα μέρη της χώρας, ενώ υπάρχει πρόνοια για ανάλογες εγκαταστάσεις στα καινούρια κτήρια, αλλά και απλοποίηση των διαδικασιών για τοποθέτηση σημείων φόρτισης σε υφιστάμενα κτήρια.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών