Για σταθμούς ΑΠΕ σε κορεσμένα δίκτυα που είχε μειωθεί η δυναμικότητά τους κατόπιν αιτήματος του επενδυτή, η ισχύς τους μπορεί να αποκατασταθεί στο ύψος της αρχικής άδειας
Κάθε ενεργειακή κοινότητα μπορεί να λάβει όρους σύνδεσης για φωτοβολταϊκές μονάδες συνολικής ισχύος έως 2 MW στην Πελοπόννησο και την Εύβοια, όπως προβλέπει τροπολογία του ΥΠΕΝ, η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Την εφαρμογή ορίου στις περιπτώσεις κορεσμένων δικτύων είχε προαναγγείλει την περασμένη Πέμπτη (16/7) στη Βουλή ο υπουργός Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, αναφερόμενος στις δύο τροπολογίες τις οποίες επρόκειτο να υποβάλει το υπουργείο στο νομοσχέδιο.
Η εν λόγω παρέμβαση περιλαμβάνεται στην τροπολογία με τις ρυθμίσεις για ενεργειακά ζητήματα, προβλέποντας πως στις δύο αυτές περιοχές (όπου τα δίκτυα έχουν χαρακτηρισθεί κορεσμένα) ειδικά για φωτοβολταϊκές μονάδες κάθε κοινότητα μπορεί να αιτηθεί, να λάβει και να κάνει αποδεκτές οριστικές προσφορές σύνδεσης μέχρι 2 MW.
Επιμερισμός του «χώρου» σε περισσότερες κοινότητες
Παράλληλα, η τροπολογία διατηρεί το υφιστάμενο συνολικό πλαφόν ισχύος έργων ΑΠΕ ενεργειακών κοινοτήτων που μπορούν να λάβουν όρους σύνδεσης στις δύο αυτές περιπτώσεις, το οποίο είναι 30 MW για την Πελοπόννησο και 10 MW για την Εύβοια. Επομένως, έως την άρση κορεσμού, προϋπόθεση ώστε μία κοινότητα να εξαντλήσει το όριο των 2 MW είναι να υπάρχει διαθέσιμη ισχύς από τα 30 MW, στην περίπτωση της Πελοποννήσου, και από τα 10 MW στην Εύβοια.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός της ρύθμισης είναι να επιμερισθεί σε περισσότερες κοινότητες ο διαθέσιμος ηλεκτρικός «χώρος» στις δύο περιοχές. Την ίδια στιγμή, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, στην περίπτωση και πάλι στην περίπτωση των κορεσμένων δικτύων, δίνεται η δυνατότητα επαναφοράς της ισχύος αδειών. Πιο συγκεκριμένα, για σταθμούς που είχε μειωθεί η δυναμικότητά τους, κατόπιν αιτήματος του επενδυτή από τη 1η Ιανουαρίου 2016, μπορεί να υποβληθεί αίτηση για αποκατάσταση της ισχύος τους στο ύψος της αρχικής άδειας.
Ευθύνες εξισορρόπησης με τη δυνατότητα διόρθωσης των αποκλίσεων καθ’ όλο το 24ωρο
Την ίδια στιγμή, με την τροπολογία επισπεύδεται η πλήρης ανάληψη ευθυνών εξισορρόπησης από τους σταθμούς ΑΠΕ με συμβάσεις λειτουργικής ενίσχυσης διαφορικής προσαύξησης (feed-in-premium). Κι αυτό γιατί πλέον η υποχρέωση αυτή «αρχίζει με την ανάπτυξη και λειτουργία συνεχούς ενδοημερήσιας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό άρθρο της τροπολογίας.
Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης ανάληψη θα αρχίσει με την έναρξη του δεύτερου και τελικού στάδιου «ωρίμανσης» της ενδοημερήσιας αγοράς, όταν θα μπορεί πλέον να γίνεται διόρθωση των αποκλίσεων των «παικτών» καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ένα στάδιο που θα ακολουθήσει τη λειτουργία της ενδοημερήσιας αγοράς κατά την έναρξη του Target Model, όταν οι διορθωτικές κινήσεις θα γίνονται μέσω δημοπρασιών.
Επομένως, πλέον ο Μεταβατικός Μηχανισμός Βέλτιστης Ακρίβειας Πρόβλεψης θα καταργηθεί με την έναρξη του δεύτερου σταδίου της ενδοημερήσιας αγοράς, δίνοντας τη θέση του στην πλήρη συμμετοχή των ΑΠΕ στην αγορά. Σύμφωνα με το προγενέστερο καθεστώς, κριτήριο για την πλήρη ανάληψη ευθυνών εξισορρόπησης ήταν η επαρκής ρευστότητα η ενδοημερήσια αγορά. Έτσι, για όσο διάστημα κρινόταν ότι η ενδοημερήσια αγορά παρέμενε «ρηχή», οι μονάδες ΑΠΕ με FiP θα συνέχιζαν να υπάγονται στον Μεταβατικό Μηχανισμό Βέλτιστης Ακρίβειας Πρόβλεψης.
Δίμηνη παράταση για ΛΑΡΚΟ
Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, η τροπολογία προβλέπει επίσης ένα μικρό επιπλέον χρονικό «παράθυρο» για τη διαιτησία Δημοσίου-ΛΑΡΚΟ, μεταθέτοντας τη σχετική προθεσμία κατά δύο μήνες, με ημερομηνία έναρξης της παράτασης την 1η Ιουλίου.
Παράλληλα, ανοίγει ο δρόμος ώστε ιδιωτικοί φορείς, με άδεια διαχείρισης δικτύων διανομής φυσικού αερίου, να δραστηριοποιηθούν σε χρηματοδοτούμενες αντικαταστάσεις συστημάτων θέρμανσης με φυσικό αέριο, στις περιοχές όπου αυτές δραστηριοποιούνται. Επίσης, απαλλάσσονται του περιβαλλοντικού τέλους τα επιβατικά οχήματα για τα οποία έχει ήδη υποβληθεί δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής.
Διαβάστε ΕΔΩ την τροπολογία του ΥΠΕΝ.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Την εφαρμογή ορίου στις περιπτώσεις κορεσμένων δικτύων είχε προαναγγείλει την περασμένη Πέμπτη (16/7) στη Βουλή ο υπουργός Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκης, αναφερόμενος στις δύο τροπολογίες τις οποίες επρόκειτο να υποβάλει το υπουργείο στο νομοσχέδιο.
Η εν λόγω παρέμβαση περιλαμβάνεται στην τροπολογία με τις ρυθμίσεις για ενεργειακά ζητήματα, προβλέποντας πως στις δύο αυτές περιοχές (όπου τα δίκτυα έχουν χαρακτηρισθεί κορεσμένα) ειδικά για φωτοβολταϊκές μονάδες κάθε κοινότητα μπορεί να αιτηθεί, να λάβει και να κάνει αποδεκτές οριστικές προσφορές σύνδεσης μέχρι 2 MW.
Επιμερισμός του «χώρου» σε περισσότερες κοινότητες
Παράλληλα, η τροπολογία διατηρεί το υφιστάμενο συνολικό πλαφόν ισχύος έργων ΑΠΕ ενεργειακών κοινοτήτων που μπορούν να λάβουν όρους σύνδεσης στις δύο αυτές περιπτώσεις, το οποίο είναι 30 MW για την Πελοπόννησο και 10 MW για την Εύβοια. Επομένως, έως την άρση κορεσμού, προϋπόθεση ώστε μία κοινότητα να εξαντλήσει το όριο των 2 MW είναι να υπάρχει διαθέσιμη ισχύς από τα 30 MW, στην περίπτωση της Πελοποννήσου, και από τα 10 MW στην Εύβοια.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός της ρύθμισης είναι να επιμερισθεί σε περισσότερες κοινότητες ο διαθέσιμος ηλεκτρικός «χώρος» στις δύο περιοχές. Την ίδια στιγμή, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, στην περίπτωση και πάλι στην περίπτωση των κορεσμένων δικτύων, δίνεται η δυνατότητα επαναφοράς της ισχύος αδειών. Πιο συγκεκριμένα, για σταθμούς που είχε μειωθεί η δυναμικότητά τους, κατόπιν αιτήματος του επενδυτή από τη 1η Ιανουαρίου 2016, μπορεί να υποβληθεί αίτηση για αποκατάσταση της ισχύος τους στο ύψος της αρχικής άδειας.
Ευθύνες εξισορρόπησης με τη δυνατότητα διόρθωσης των αποκλίσεων καθ’ όλο το 24ωρο
Την ίδια στιγμή, με την τροπολογία επισπεύδεται η πλήρης ανάληψη ευθυνών εξισορρόπησης από τους σταθμούς ΑΠΕ με συμβάσεις λειτουργικής ενίσχυσης διαφορικής προσαύξησης (feed-in-premium). Κι αυτό γιατί πλέον η υποχρέωση αυτή «αρχίζει με την ανάπτυξη και λειτουργία συνεχούς ενδοημερήσιας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό άρθρο της τροπολογίας.
Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης ανάληψη θα αρχίσει με την έναρξη του δεύτερου και τελικού στάδιου «ωρίμανσης» της ενδοημερήσιας αγοράς, όταν θα μπορεί πλέον να γίνεται διόρθωση των αποκλίσεων των «παικτών» καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ένα στάδιο που θα ακολουθήσει τη λειτουργία της ενδοημερήσιας αγοράς κατά την έναρξη του Target Model, όταν οι διορθωτικές κινήσεις θα γίνονται μέσω δημοπρασιών.
Επομένως, πλέον ο Μεταβατικός Μηχανισμός Βέλτιστης Ακρίβειας Πρόβλεψης θα καταργηθεί με την έναρξη του δεύτερου σταδίου της ενδοημερήσιας αγοράς, δίνοντας τη θέση του στην πλήρη συμμετοχή των ΑΠΕ στην αγορά. Σύμφωνα με το προγενέστερο καθεστώς, κριτήριο για την πλήρη ανάληψη ευθυνών εξισορρόπησης ήταν η επαρκής ρευστότητα η ενδοημερήσια αγορά. Έτσι, για όσο διάστημα κρινόταν ότι η ενδοημερήσια αγορά παρέμενε «ρηχή», οι μονάδες ΑΠΕ με FiP θα συνέχιζαν να υπάγονται στον Μεταβατικό Μηχανισμό Βέλτιστης Ακρίβειας Πρόβλεψης.
Δίμηνη παράταση για ΛΑΡΚΟ
Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, η τροπολογία προβλέπει επίσης ένα μικρό επιπλέον χρονικό «παράθυρο» για τη διαιτησία Δημοσίου-ΛΑΡΚΟ, μεταθέτοντας τη σχετική προθεσμία κατά δύο μήνες, με ημερομηνία έναρξης της παράτασης την 1η Ιουλίου.
Παράλληλα, ανοίγει ο δρόμος ώστε ιδιωτικοί φορείς, με άδεια διαχείρισης δικτύων διανομής φυσικού αερίου, να δραστηριοποιηθούν σε χρηματοδοτούμενες αντικαταστάσεις συστημάτων θέρμανσης με φυσικό αέριο, στις περιοχές όπου αυτές δραστηριοποιούνται. Επίσης, απαλλάσσονται του περιβαλλοντικού τέλους τα επιβατικά οχήματα για τα οποία έχει ήδη υποβληθεί δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής.
Διαβάστε ΕΔΩ την τροπολογία του ΥΠΕΝ.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών