Διαγωνισμός της ΔΕΠΑ Εμπορίας για την προμήθεια τριών ρυμουλκούμενων οχημάτων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου
Τρεις «πυλώνες» δραστηριοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην αγορά μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου, από τους οποίους μπορούν να προκύψουν άμεσα εφαρμόσιμες χρήσεις, περιλαμβάνει το business plan της εταιρείας για το Small Scale LNG.
Όπως είναι αναμενόμενο, ένας από αυτούς τους «πυλώνες» αφορά τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου, με δεδομένο εξάλλου τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει παίξει η ΔΕΠΑ στην τεχνικοοικονομική προετοιμασία για την «έλευση» του LNG bunkering στο νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το LNG bunkering πλαισιώνεται στο business plan της εταιρείας με την αξιοποίηση του LNG για τον ανεφοδιασμό με αέριο μεγάλων βιομηχανικών πελατών αλλά και απομακρυσμένων περιοχών, που βρίσκονται μακριά από τα δίκτυα διανομής. Επίσης, η εταιρεία «βλέπει» άμεσα αξιοποιήσιμες επιχειρηματικές ευκαιρίες στην τροφοδοσία βαρέων οχημάτων για οδικές μεταφορές, δημιουργώντας την κατάλληλη υποδομή.
«Έρχονται» οι εγκαταστάσεις Small Scale LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα
Ο δρόμος για εφαρμογές όπως οι παραπάνω θα ανοίξει με την ολοκλήρωση από τον ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα του πρώτου «κρίκου» της εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, δηλαδή του σταθμού φόρτωσης LNG (truck loading station) και του νέου προβλήτα LNG μικρής κλίμακας (ssLNG jetty).
Ο σταθμός truck loading βρίσκεται ήδη σε τροχιά υλοποίησης, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα του Διαχειριστή, αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα τον Δεκέμβριο του 2021. Με την ολοκλήρωσή του, θα γίνει εφικτός ο ανεφοδιασμός μη-διασυνδεδεμένων εγκαταστάσεων ανά την επικράτεια, μέσω φορτηγών που θα μεταφέρουν LNG οδικώς από το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ.
Μάλιστα, όπως έχει γράψει το Worldenergynews, βάσει υφιστάμενων μελετών, μία τέτοια επιλογή είναι οικονομικά ανταγωνιστική σε «σημειακούς» καταναλωτές που βρίσκονται σε απόσταση έως και 1.000 χλμ. από τη Ρεβυθούσα. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΔΕΣΦΑ ο διαγωνισμός για τον νέο προβλήτα, στο πλαίσιο του LNG bunkering, ώστε να τεθεί σε λειτουργία κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030.
Πλεονέκτημα της ΔΕΠΑ Εμπορίας στο LNG
Η εταιρεία διερευνά όλες τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που αναδύονται από τη χρήση του LNG, όπως δείχνει και η υπογραφή στις αρχές Ιουλίου του μνημονίου συνεργασίας με τον ΔΕΣΦΑ και τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας, στην προοπτική κατασκευής εγκαταστάσεων LNG μικρής κλίμακας στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Προς την αξιοποίηση τέτοιων ευκαιριών, εξάλλου, συμβάλλει το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας διαθέτει το πλεονέκτημα πως έχει αποκτήσει υψηλή τεχνογνωσία στην υλοποίηση εμπορικών χρήσεων LNG, καθώς έχει λάβει μέρος ως partner (και σε αρκετές περιπτώσεις ως συντονιστής) σε όλα τα πρότζεκτ με ελληνική συμμετοχή και αντικείμενο το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ενδεικτική περίπτωση, τα Poseidon I και ΙΙ για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
Προμήθεια τριών βυτιοφόρων φορτηγών
Επίσης, μέσω του προγράμματος Blue Hubs, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου καινοτόμου πλοίου ανεφοδιασμού με LNG. Παράλληλα, στο πλαίσιο του πρότζεκτ SuperGreen, προκήρυξε στα τέλη Αυγούστου διαγωνισμό για την προμήθεια τριών βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς και ανεφοδιασμού με LNG (LNG Semi-trailer).
Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 600.000 ευρώ και η προθεσμία υποβολής προσφορών εκπνέει στις 28 Σεπτεμβρίου. Τα φορτηγά προορίζονται για την τροφοδοσία πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Δίνοντας τη δυνατότητα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους σε επιχειρήσεις και αστικά κέντρα, το Small Scale LNG θα ενισχύσει παράλληλα την εγχώρια διείσδυση του φυσικού αερίου. Χαρακτηριστική είναι η εκτίμηση του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος με ορίζοντα το 2030 προσδιορίζει στα 860 εκατ. κυβικά μέτρα τους διακινούμενους όγκους μέσω της αγοράς μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου. Προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλει και η ολοκλήρωση του σχετικού ρυθμιστικού πλαισίου, η οποία αναμένεται καθώς θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη χρήσης του LNG.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Όπως είναι αναμενόμενο, ένας από αυτούς τους «πυλώνες» αφορά τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου, με δεδομένο εξάλλου τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει παίξει η ΔΕΠΑ στην τεχνικοοικονομική προετοιμασία για την «έλευση» του LNG bunkering στο νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το LNG bunkering πλαισιώνεται στο business plan της εταιρείας με την αξιοποίηση του LNG για τον ανεφοδιασμό με αέριο μεγάλων βιομηχανικών πελατών αλλά και απομακρυσμένων περιοχών, που βρίσκονται μακριά από τα δίκτυα διανομής. Επίσης, η εταιρεία «βλέπει» άμεσα αξιοποιήσιμες επιχειρηματικές ευκαιρίες στην τροφοδοσία βαρέων οχημάτων για οδικές μεταφορές, δημιουργώντας την κατάλληλη υποδομή.
«Έρχονται» οι εγκαταστάσεις Small Scale LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα
Ο δρόμος για εφαρμογές όπως οι παραπάνω θα ανοίξει με την ολοκλήρωση από τον ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα του πρώτου «κρίκου» της εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, δηλαδή του σταθμού φόρτωσης LNG (truck loading station) και του νέου προβλήτα LNG μικρής κλίμακας (ssLNG jetty).
Ο σταθμός truck loading βρίσκεται ήδη σε τροχιά υλοποίησης, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα του Διαχειριστή, αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα τον Δεκέμβριο του 2021. Με την ολοκλήρωσή του, θα γίνει εφικτός ο ανεφοδιασμός μη-διασυνδεδεμένων εγκαταστάσεων ανά την επικράτεια, μέσω φορτηγών που θα μεταφέρουν LNG οδικώς από το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ.
Μάλιστα, όπως έχει γράψει το Worldenergynews, βάσει υφιστάμενων μελετών, μία τέτοια επιλογή είναι οικονομικά ανταγωνιστική σε «σημειακούς» καταναλωτές που βρίσκονται σε απόσταση έως και 1.000 χλμ. από τη Ρεβυθούσα. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΔΕΣΦΑ ο διαγωνισμός για τον νέο προβλήτα, στο πλαίσιο του LNG bunkering, ώστε να τεθεί σε λειτουργία κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030.
Πλεονέκτημα της ΔΕΠΑ Εμπορίας στο LNG
Η εταιρεία διερευνά όλες τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που αναδύονται από τη χρήση του LNG, όπως δείχνει και η υπογραφή στις αρχές Ιουλίου του μνημονίου συνεργασίας με τον ΔΕΣΦΑ και τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας, στην προοπτική κατασκευής εγκαταστάσεων LNG μικρής κλίμακας στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Προς την αξιοποίηση τέτοιων ευκαιριών, εξάλλου, συμβάλλει το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας διαθέτει το πλεονέκτημα πως έχει αποκτήσει υψηλή τεχνογνωσία στην υλοποίηση εμπορικών χρήσεων LNG, καθώς έχει λάβει μέρος ως partner (και σε αρκετές περιπτώσεις ως συντονιστής) σε όλα τα πρότζεκτ με ελληνική συμμετοχή και αντικείμενο το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ενδεικτική περίπτωση, τα Poseidon I και ΙΙ για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
Προμήθεια τριών βυτιοφόρων φορτηγών
Επίσης, μέσω του προγράμματος Blue Hubs, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου καινοτόμου πλοίου ανεφοδιασμού με LNG. Παράλληλα, στο πλαίσιο του πρότζεκτ SuperGreen, προκήρυξε στα τέλη Αυγούστου διαγωνισμό για την προμήθεια τριών βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς και ανεφοδιασμού με LNG (LNG Semi-trailer).
Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 600.000 ευρώ και η προθεσμία υποβολής προσφορών εκπνέει στις 28 Σεπτεμβρίου. Τα φορτηγά προορίζονται για την τροφοδοσία πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Δίνοντας τη δυνατότητα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους σε επιχειρήσεις και αστικά κέντρα, το Small Scale LNG θα ενισχύσει παράλληλα την εγχώρια διείσδυση του φυσικού αερίου. Χαρακτηριστική είναι η εκτίμηση του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος με ορίζοντα το 2030 προσδιορίζει στα 860 εκατ. κυβικά μέτρα τους διακινούμενους όγκους μέσω της αγοράς μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου. Προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλει και η ολοκλήρωση του σχετικού ρυθμιστικού πλαισίου, η οποία αναμένεται καθώς θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη χρήσης του LNG.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών