Νέα πτώση στο πετρέλαιο
Σε καθοδική τροχιά επέστρεψαν σήμερα 10/9 οι τιμές πετρελαίου, στον απόηχο της ανακοίνωσης από την αμερικανική Υπηρεσία Ενέργειας (ΕΙΑ) για αύξηση -η πρώτη μετά από επτά εβδομάδες- των αποθεμάτων αργού κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την τρέχουσα εβδομάδα.
Το αμερικανικό αργό (West Texas Intermediate, WTI) παραδόσεως Οκτωβρίου 2020 σημείωσε πτώση 2%, κλείνοντας στα 37,3 δολάρια ανά βαρέλι.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Νοεμβρίου 2020 για το πετρέλαιο Brent, λίγο πριν το κλείσιμο, διαπραγματεύονται στα 39,9 δολάρια το βαρέλι, έπειτα από απώλειες 2,2%.
«Αυτή τη στιγμή η αγορά επιστρέφει στην πραγματικότητα», σχολιάζει ο Eugen Weinberg, επικεφαλής εμπορευμάτων στην Commerzbank.
«Το πρόβλημα είναι ότι η ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ δεν συνέχισε να αυξάνεται», τονίζει.
Για το σύνολο του Αυγούστου 2020, υπενθυμίζεται, το πετρέλαιο ενισχύθηκε άνω του 5%.
Ωστόσο, για την προηγούμενη εβδομάδα, οι τιμές υποχώρησαν συνολικά κατά περίπου 7%.
BofA: Το 2023 η επιστροφή της ζήτησης πετρελαίου σε προ κρίσης επίπεδα
Σε τρία χρόνια αναμένει επίπεδα ζήτησης πετρελαίου παρόμοια με πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η Bank of America (BofA) Securities, σε σχόλιό της με αφορμή την κατάρρευση των τιμών «μαύρου χρυσού».
Όπως υπογραμμίζει η αμερικανική επενδυτική τράπεζα, αν και η ζήτηση οδικών καυσίμων έχει ανακάμψει στα επίπεδα πριν από τον COVID-19, η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων έχει παραμείνει στάσιμη καθώς τα ταξίδια εξακολουθούν να διεξάγονται με το σταγονόμετρο.
Τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα ανακάμψουν έως ότου ξεκινήσει ένα αποτελεσματικό εμβόλιο ή θεραπεία για το COVID-19, ανέφεραν οι αναλυτές της BofA.
Ένα αποτελεσματικό εμβόλιο, ωστόσο, χρειάζεται ακόμη 12 έως 18 μήνες, σύμφωνα με την τράπεζα.
Τα δεδομένα από την παγκόσμια υπηρεσία παρακολούθησης πτήσεων Flightradar24 την περασμένη εβδομάδα, έδειξαν ότι τον Αύγουστο οι πτήσεις έφτασαν στο 45,2% κάτω από τα επίπεδα του Αυγούστου 2019, αλλά αυξήθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό από τον Ιούνιο.
Εάν ένα εμβόλιο ξεκινήσει στα τέλη του 2021, τα αεροπορικά ταξίδια θα ανακάμψουν στο 75% των επιπέδων πριν από την κρίση το 2022 και 90% το 2023.
Μακροπρόθεσμα, η τράπεζα αναμένει η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να αυξάνεται περίπου στα 105 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2030, λόγω του αυξανόμενου μεριδίου των ηλεκτρικών (EVs) στις πωλήσεις οχημάτων.
Το βασικό σενάριο της BofA είναι τα EVs να καταλαμβάνουν μερίδιο 34% των πωλήσεων έως το 2030 και 95% των πωλήσεων έως το 2050.
Τα οχήματα με υδρογόνο θα μπορούσαν επίσης να αντικαταστήσουν μέρος της ζήτησης πετρελαίου, ειδικά εάν οι τιμές του υδρογόνου υποχωρήσουν ουσιαστικά, σύμφωνα με την BofA.
Βραχυπρόθεσμα, η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου φαίνεται να έχει σταματήσει, λόγω των αδύναμων περιθωρίων διύλισης, της έλλειψης ανάκαμψης στη ζήτηση καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών και των αβεβαιοτήτων σχετικά με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Σε μια ένδειξη ότι η ανάκαμψη της ζήτησης σταματά, ο κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, η Σαουδική Αραβία, μείωσε τις επίσημες τιμές πώλησης αργού πετρελαίου για τον Οκτώβριο.
www.bankingnews.gr
Το αμερικανικό αργό (West Texas Intermediate, WTI) παραδόσεως Οκτωβρίου 2020 σημείωσε πτώση 2%, κλείνοντας στα 37,3 δολάρια ανά βαρέλι.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Νοεμβρίου 2020 για το πετρέλαιο Brent, λίγο πριν το κλείσιμο, διαπραγματεύονται στα 39,9 δολάρια το βαρέλι, έπειτα από απώλειες 2,2%.
«Αυτή τη στιγμή η αγορά επιστρέφει στην πραγματικότητα», σχολιάζει ο Eugen Weinberg, επικεφαλής εμπορευμάτων στην Commerzbank.
«Το πρόβλημα είναι ότι η ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ δεν συνέχισε να αυξάνεται», τονίζει.
Για το σύνολο του Αυγούστου 2020, υπενθυμίζεται, το πετρέλαιο ενισχύθηκε άνω του 5%.
Ωστόσο, για την προηγούμενη εβδομάδα, οι τιμές υποχώρησαν συνολικά κατά περίπου 7%.
BofA: Το 2023 η επιστροφή της ζήτησης πετρελαίου σε προ κρίσης επίπεδα
Σε τρία χρόνια αναμένει επίπεδα ζήτησης πετρελαίου παρόμοια με πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η Bank of America (BofA) Securities, σε σχόλιό της με αφορμή την κατάρρευση των τιμών «μαύρου χρυσού».
Όπως υπογραμμίζει η αμερικανική επενδυτική τράπεζα, αν και η ζήτηση οδικών καυσίμων έχει ανακάμψει στα επίπεδα πριν από τον COVID-19, η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων έχει παραμείνει στάσιμη καθώς τα ταξίδια εξακολουθούν να διεξάγονται με το σταγονόμετρο.
Τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα ανακάμψουν έως ότου ξεκινήσει ένα αποτελεσματικό εμβόλιο ή θεραπεία για το COVID-19, ανέφεραν οι αναλυτές της BofA.
Ένα αποτελεσματικό εμβόλιο, ωστόσο, χρειάζεται ακόμη 12 έως 18 μήνες, σύμφωνα με την τράπεζα.
Τα δεδομένα από την παγκόσμια υπηρεσία παρακολούθησης πτήσεων Flightradar24 την περασμένη εβδομάδα, έδειξαν ότι τον Αύγουστο οι πτήσεις έφτασαν στο 45,2% κάτω από τα επίπεδα του Αυγούστου 2019, αλλά αυξήθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό από τον Ιούνιο.
Εάν ένα εμβόλιο ξεκινήσει στα τέλη του 2021, τα αεροπορικά ταξίδια θα ανακάμψουν στο 75% των επιπέδων πριν από την κρίση το 2022 και 90% το 2023.
Μακροπρόθεσμα, η τράπεζα αναμένει η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να αυξάνεται περίπου στα 105 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2030, λόγω του αυξανόμενου μεριδίου των ηλεκτρικών (EVs) στις πωλήσεις οχημάτων.
Το βασικό σενάριο της BofA είναι τα EVs να καταλαμβάνουν μερίδιο 34% των πωλήσεων έως το 2030 και 95% των πωλήσεων έως το 2050.
Τα οχήματα με υδρογόνο θα μπορούσαν επίσης να αντικαταστήσουν μέρος της ζήτησης πετρελαίου, ειδικά εάν οι τιμές του υδρογόνου υποχωρήσουν ουσιαστικά, σύμφωνα με την BofA.
Βραχυπρόθεσμα, η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου φαίνεται να έχει σταματήσει, λόγω των αδύναμων περιθωρίων διύλισης, της έλλειψης ανάκαμψης στη ζήτηση καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών και των αβεβαιοτήτων σχετικά με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Σε μια ένδειξη ότι η ανάκαμψη της ζήτησης σταματά, ο κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, η Σαουδική Αραβία, μείωσε τις επίσημες τιμές πώλησης αργού πετρελαίου για τον Οκτώβριο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών