Ο ΑΔΜΗΕ ζητά την μελέτη, υλοποίηση και χρηματοδότηση των υπεράκτιων αιολικών με στόχο και την αύξηση του RAB
Ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ, επιδιώκοντας να αναλάβει τόσο την υλοποίηση όσο και τη χρηματοδότηση με ίδια κεφάλαια των έργων σύνδεσης των νέων αιολικών πάρκων με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς.
Με τον τρόπο αυτό ο Διαχειριστής θέλει να αυξήσει τη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση (RAB) του και προσδοκά την ανάκτηση του κόστους των έργων μέσω των χρεώσεων για τη χρήση του Συστήματος.
Οι σχετικές προτάσεις έχουν ήδη υποβληθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εν όψει της εκπόνησης του θεσμικού πλαισίου για την εγκατάσταση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΑΔΜΗΕ προτείνει να αναλάβει την εκπόνηση στρατηγικών μελετών για την ανάπτυξη των offshore αιολικών ως επέκταση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Σύμφωνα πάντα με την πρόταση του Διαχειριστή, στη συνέχεια θα διενεργείται ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός με τη μορφή ανταγωνιστικής διαδικασίας και κριτήριο την τιμή αποζημίωσης της ενέργειας για την κατασκευή του υπεράκτιου αιολικού.
Ο ΑΔΜΗΕ από την πλευρά του θα αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, τη μελέτη και την αδειοδότηση των έργων σύνδεσης των πάρκων και επιπλέον, θα αναλαμβάνει την υλοποίηση του έργου σύνδεσης με ίδια χρηματοδότηση και ενσωμάτωση των έργων στην Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του.
Το κόστος των έργων σύνδεσης θα ανακτάται μέσω των χρεώσεων για τη χρήση του Συστήματος.
Μάργαρης: Ο ΑΔΜΗΕ εγγυάται την συνολική ανάληψη
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, Γιάννης Μάργαρης, ο Διαχειριστής θεωρεί ότι στην υπόθεση των υπέρακτιων αιολικών χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση με στόχο τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας τους προς όφελος ολόκληρης της αγοράς ενέργειας, και ο ΑΔΜΗΕ, που λειτουργεί με γνώμονα την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του ηλεκτρικού συστήματος, μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο.
Ο Διαχειριστής θεωρεί ότι η ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών δεν μπορεί να γίνει άναρχα και ad hoc, αλλά χρειάζεται κεντρική στρατηγική η οποία, με τη σειρά της, προϋποθέτει τεχνογνωσία και εκτεταμένη εμπειρία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση υποθαλάσσιων διασυνδέσεων υψηλής τάσης που ο ίδιος διαθέτει.
Η αποθήκευση σε συνεργασία με ιδιώτες
Πέραν αυτού, ένας ακόμη τομέας ανάπτυξης στον οποίο προσβλέπει ο ΑΔΜΗΕ είναι οι υποδομές αποθήκευσης.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη ωριμάσει συγκεκριμένες προτάσεις για μονάδες αποθήκευσης στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα αλλά και στα νησιά που διασυνδέονται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς, σε συνεργασία με σημαντικές ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Μάλιστα αυτή την περίοδο ο ΑΔΜΗΕ επεξεργάζεται ένα πιλοτικό έργο αποθήκευσης στη Νάξο.
Υπενθυμίζεται ότι η Νάξος διασυνδέθηκε πρόσφατα με την Πάρο και τη Μύκονο, στο πλαίσιο της Β΄ Φάσης Διασύνδεσης των Κυκλάδων και μέσα στα επόμενα χρόνια θα διασυνδεθεί και με τη Σαντορίνη.
Το project της Νάξου
Έτσι ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει την εγκατάσταση πιλοτικού σταθμού συσσωρευτών στον υποσταθμό της Νάξου, μεγέθους 5 έως 10 MW και χωρητικότητας αποθήκευσης 20 έως 40 MWh. Ο σταθμός αυτός θα υποκαταστήσει μέρος της αναγκαίας ισχύος εφεδρείας στις Βόρειες Κυκλάδες με οικονομικά βέλτιστο τρόπο.
Παράλληλα, θα αξιοποιηθεί από τον ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο της διερεύνησης για τον βέλτιστο τρόπο διαχείρισης συστημάτων συσσωρευτών, που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ.
Σημειώνεται ότι οι αποθηκευτικοί σταθμοί μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στο Σύστημα Μεταφοράς, καθώς συμβάλλουν στην ευελιξία και αποδοτικότερη εκμετάλλευση του Συστήματος ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής διείσδυσης ΑΠΕ.
Επιπλέον, συνεισφέρουν στην επάρκεια ισχύος των διασυνδεδεμένων νησιωτικών συστημάτων με περιορισμένη ικανότητα στη διασύνδεση και παρέχουν εφεδρεία εκτάκτων αναγκών στα πλήρως διασυνδεδεμένα νησιά.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Με τον τρόπο αυτό ο Διαχειριστής θέλει να αυξήσει τη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση (RAB) του και προσδοκά την ανάκτηση του κόστους των έργων μέσω των χρεώσεων για τη χρήση του Συστήματος.
Οι σχετικές προτάσεις έχουν ήδη υποβληθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εν όψει της εκπόνησης του θεσμικού πλαισίου για την εγκατάσταση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΑΔΜΗΕ προτείνει να αναλάβει την εκπόνηση στρατηγικών μελετών για την ανάπτυξη των offshore αιολικών ως επέκταση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Σύμφωνα πάντα με την πρόταση του Διαχειριστή, στη συνέχεια θα διενεργείται ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός με τη μορφή ανταγωνιστικής διαδικασίας και κριτήριο την τιμή αποζημίωσης της ενέργειας για την κατασκευή του υπεράκτιου αιολικού.
Ο ΑΔΜΗΕ από την πλευρά του θα αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, τη μελέτη και την αδειοδότηση των έργων σύνδεσης των πάρκων και επιπλέον, θα αναλαμβάνει την υλοποίηση του έργου σύνδεσης με ίδια χρηματοδότηση και ενσωμάτωση των έργων στην Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του.
Το κόστος των έργων σύνδεσης θα ανακτάται μέσω των χρεώσεων για τη χρήση του Συστήματος.
Μάργαρης: Ο ΑΔΜΗΕ εγγυάται την συνολική ανάληψη
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, Γιάννης Μάργαρης, ο Διαχειριστής θεωρεί ότι στην υπόθεση των υπέρακτιων αιολικών χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση με στόχο τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας τους προς όφελος ολόκληρης της αγοράς ενέργειας, και ο ΑΔΜΗΕ, που λειτουργεί με γνώμονα την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του ηλεκτρικού συστήματος, μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο.
Ο Διαχειριστής θεωρεί ότι η ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών δεν μπορεί να γίνει άναρχα και ad hoc, αλλά χρειάζεται κεντρική στρατηγική η οποία, με τη σειρά της, προϋποθέτει τεχνογνωσία και εκτεταμένη εμπειρία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση υποθαλάσσιων διασυνδέσεων υψηλής τάσης που ο ίδιος διαθέτει.
Η αποθήκευση σε συνεργασία με ιδιώτες
Πέραν αυτού, ένας ακόμη τομέας ανάπτυξης στον οποίο προσβλέπει ο ΑΔΜΗΕ είναι οι υποδομές αποθήκευσης.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη ωριμάσει συγκεκριμένες προτάσεις για μονάδες αποθήκευσης στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα αλλά και στα νησιά που διασυνδέονται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς, σε συνεργασία με σημαντικές ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Μάλιστα αυτή την περίοδο ο ΑΔΜΗΕ επεξεργάζεται ένα πιλοτικό έργο αποθήκευσης στη Νάξο.
Υπενθυμίζεται ότι η Νάξος διασυνδέθηκε πρόσφατα με την Πάρο και τη Μύκονο, στο πλαίσιο της Β΄ Φάσης Διασύνδεσης των Κυκλάδων και μέσα στα επόμενα χρόνια θα διασυνδεθεί και με τη Σαντορίνη.
Το project της Νάξου
Έτσι ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει την εγκατάσταση πιλοτικού σταθμού συσσωρευτών στον υποσταθμό της Νάξου, μεγέθους 5 έως 10 MW και χωρητικότητας αποθήκευσης 20 έως 40 MWh. Ο σταθμός αυτός θα υποκαταστήσει μέρος της αναγκαίας ισχύος εφεδρείας στις Βόρειες Κυκλάδες με οικονομικά βέλτιστο τρόπο.
Παράλληλα, θα αξιοποιηθεί από τον ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο της διερεύνησης για τον βέλτιστο τρόπο διαχείρισης συστημάτων συσσωρευτών, που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ.
Σημειώνεται ότι οι αποθηκευτικοί σταθμοί μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στο Σύστημα Μεταφοράς, καθώς συμβάλλουν στην ευελιξία και αποδοτικότερη εκμετάλλευση του Συστήματος ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής διείσδυσης ΑΠΕ.
Επιπλέον, συνεισφέρουν στην επάρκεια ισχύος των διασυνδεδεμένων νησιωτικών συστημάτων με περιορισμένη ικανότητα στη διασύνδεση και παρέχουν εφεδρεία εκτάκτων αναγκών στα πλήρως διασυνδεδεμένα νησιά.
πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών