Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Η ενεργειακή αγορά έχει πληγεί περισσότερο από το κλείσιμο του Σουέζ

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Η ενεργειακή αγορά έχει πληγεί περισσότερο από το κλείσιμο του Σουέζ
Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος 6 δισ δολαρίων για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης
Σχετικά Άρθρα

Η ενεργειακή αγορά φαίνεται ότι έχει πληγεί περισσότερο από την προσάραξη του γιγαντιαίου container ship στη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη.Όπως υποστηρίζει «εάν οι εργασίες αποκόλλησης του δεν ολοκληρωθούν σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίμακα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως σε πάνω από 6 δισ. δολάρια».
«Ήδη, οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται και εφόσον η επιχείρηση αποκόλλησης δεν ολοκληρωθεί σύντομα, οι οικονομικές ζημιές σε παγκόσμια κλίματα μπορεί να ανέρχονται εβδομαδιαίως, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από 6 δισ. δολάρια. Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας δέχεται η ενεργειακή αγορά.» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πολλά τάνκερ εγκλωβισμένα

Μεταξύ των πλοίων που βρίσκονται σε αναμονή, από τη πλευρά της Μεσογείου είναι πολλά πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία από Καζακστάν, Ρωσία, Λιβύη, Αζερμπαϊτζάν, με προορισμό την Ασία. Οι εταιρίες shipping logistics θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος για κάθε εβδομάδα καθυστέρησης. Να σημειωθεί ότι η Διώρυγα του Σουέζ μήκους 120 μιλίων αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή ναυσιπλοΐας που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία, ενώ αποτελεί την κύρια πηγή συναλλάγματος και ένα ζωτικό φορέα για την αιγυπτιακή οικονομία. Τα μηνιαία έσοδά που καταγράφει η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολάρια με μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου άνω των 100 εκατ. τόνων και το 12% των εμπορευματοκιβωτίων.
«Θα περιμένουμε τις εξελίξεις στον τρόπο και χρόνο αποκόλλησης του πλοίου, ώστε να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις οικονομικές επιπτώσεις μέχρι να είναι και πάλι διαθέσιμη στη παγκόσμια ναυσιπλοΐα η μεγαλύτερη Διώρυγα του κόσμου» καταλήγει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης