Στόχος των Βρυξελλών είναι η παροχή κινήτρων, προκειμένου οι αεροπορικές εταιρείες να στραφούν σε φιλικές προς το περιβάλλον μορφές καυσίμου
Σχέδιο για αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης στα περιβαλλοντικά επιβλαβή αεροπορικά καύσιμα έχει ήδη καταρτίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία αναμένεται να ανακοινώσει την επιβολή φόρου στην κηροζίνη, στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, όπως μεταδίδουν οι Financial Times τη Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021.
Στόχος των Βρυξελλών είναι η παροχή κινήτρων, προκειμένου οι αεροπορικές εταιρείες να στραφούν σε φιλικές προς το περιβάλλον μορφές καυσίμου.
Το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται να ανακοινωθεί την Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021, μαζί με ορισμένα ακόμη, τα οποία θα αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030.
Το Green Deal
Σύμφωνα με το προσχέδιο της απόφασης, το οποίο παρουσιάζουν στο δημοσίευμά τους οι Financial Times, προτείνεται η αύξηση του κατώτατου φόρου στα επιβλαβή καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και η κηροζίνη.
Αντίθετα, τα καύσιμα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, όπως το πράσινο υδρογόνο, θα απαλλάσσονται πλήρως από τους φόρους.
Η επιβολή «περιβαλλοντικών» φόρων κρίνεται ως απολύτως αναγκαία, προκειμένου η Γηραιά Ήπειρος να επιτύχει τον στόχο να καταστεί η πρώτη περιοχή του πλανήτη με μηδενικές εκπομπές αερίων έως το 2050.
Οι αντιδράσεις
Όμως, οι προωθούμενες αλλαγές, οι οποίες αφορούν κι άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανία και ναυτιλία, αναμένεται να προκαλέσουν πολλαπλές αντιδράσεις τόσο σε επίπεδο βιομηχανιών όσο και σε επίπεδο κρατών.
Πάντως, σε μια κίνηση συμβιβασμού, το σχέδιο της Κομισιόν προκρίνει την εξαίρεση από την αύξηση των φόρων του κλάδου των εμπορικών αερομεταφορών, στον οποίο θα συνεχίσει να εφαρμόζεται το ισχύον καθεστώς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών