Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Κυριαρχούν οι εμπορικοί καταναλωτές στο net metering που έφτασε τα 88MW - Υποχρεωτικά "καθίστανται" τα φ/β για τα κτίρια

tags :
Κυριαρχούν οι εμπορικοί καταναλωτές στο net metering που έφτασε τα 88MW - Υποχρεωτικά
Σύμφωνα με τη μελέτη «Commercial Prosumers as Catalysts for Solar PV Adoption in South East Europe» η Ελλάδα μπροστά από τις γειτονικές χώρες

εμπορικοί καταναλωτές κυριαρχούν στο net metering. Συνολικά, έως τα τέλη του 2021 από τα 88,6 MW φωτοβολταϊκών για αυτοπαραγωγή που είχαν εγκατασταθεί στην Ελλάδα, μόνο τα 3,5 MW ήταν από οικιακούς και τα υπόλοιπα 85,1 MW από εμπορικούς καταναλωτές. Με άλλα λόγια το 96% της εγκατεστημένης ισχύος για αυτοπαραγωγή αφορούσε φούρνους, αποθήκες, σούπερ μάρκετ, αλυσίδες λιανεμπορίου κλπ.

Άλλωστε, το εξάμηνο της ενεργειακής κρίσης, το κόστος του ρεύματος για τις εμπορικές επιχειρήσεις αποδείχθηκε ως το δεύτερο μεγαλύτερο μετά την μισθοδοσία του προσωπικού, οπότε η αυτοπαραγωγή προέβαλε και προβάλλει πλέον ως διέξοδος. Και η δυνατότητα που δίνεται, για πρώτη φορά στις επιχειρήσεις για net metering με συστήματα έως 250 κιλοβάτ (έως σήμερα ίσχυε για φωτοβολταϊκά έως 100 κιλοβάτ) να συνδεθούν στην χαμηλή τάση, αντί για τη μέση τάση, περιορίζει σημαντικά το κόστος και η επένδυση γίνεται ακόμη πιο δελεαστική. Δεν είναι τυχαίο ότι, στην οροφή του νέου νέου μεγάλου καταστήματος του Σκλαβενίτη, στο ακίνητο της πρώην Renault αναμένεται να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά πάνελ ενώ σε όλη την αλυσίδα καταστημάτων του σκοπεύει να εγκαταστήσει περί τους 300 φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το τέλος του 2022. Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται ο όμιλος ΜΕΤΡΟ, η ΑΒ Βασιλόπουλος κ.ά.

Διαβάστε περισσότερα στο www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης