γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Πάνω από 4.000 νοικοκυριά απέφυγαν στο παρά πέντε τη μη νόμιμη διακοπή ρεύματος
Κατέρρευσε το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης λογαριασμών της ΔΕΗ με αποτέλεσμα νοικοκυριά που είχαν εξοφλήσει τον λογαριασμό να διαπιστώσουν ότι δεν είχαν ρεύμα στο σπίτι τους.
Η αυτοματοποιημένη διαδικασία έκδοσης εντολών διακοπών ρεύματος κράσαρε και διαβίβασε εντολές για περισσότερα από 4.000 νοικοκυριά στην επαρχία να κατέβει ο διακόπτης του ρολογιού και είχε ως αποδέκτη τις αντίστοιχες υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ.
Το «ποτάμι» των εντολών για διακοπές ρεύματος αφορούσαν την κατηγορία νοικοκυριών που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και το πιο σημαντικό είναι ότι είχαν πληρώσει κανονικά τους λογαριασμούς ρεύματος και δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις να εκδοθούν αντίστοιχες εντολές.
Το ηλεκτρονικό σύστημα προχώρησε στην αποστολή των εντολών με την αρμόδια διεύθυνση της ΔΕΗ να το αντιλαμβάνεται κατόπιν εορτής από τους ενδιαφερόμενους που επικοινώνησαν με το 800 900 1000 αφού η ΔΕΗ απέσυρε το πενταψήφιο 11770.
Συνολικά 200 νοικοκυριά με ΚΟΤ έπεσαν «θύματα» του αυτοματοποιημένου συστήματος με τις υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ να προχωρούν στη διακοπή της παροχής ρεύματος.
Στην περίπτωση που ο ΔΕΔΔΗΕ είχε τη δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης των αιτημάτων της ΔΕΗ θα έκοβε το ρεύμα σε περισσότερα από 4000 νοικοκυριά που να επαναλάβουμε είχαν εξοφλήσει έγκαιρα τους λογαριασμούς του ρεύματος.
Η ΔΕΗ αφυπνίστηκε από τους πελάτες της και τα νοικοκυριά που τους κόπηκε το ρεύμα χωρίς λόγο και αιτία.
Όσοι δεν είχαν πρόχειρο έναν λογαριασμό η το τηλέφωνο επικοινωνίας αποθηκευμένο της ΔΕΗ στο κινητό τους τηλέφωνο βρέθηκαν σε μία κόλαση διότι χωρίς ρεύμα στο σπίτι όταν δεν λειτουργεί τίποτα.
Οι διαμαρτυρίες ξύπνησαν τους αρμόδιους όπως και το αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο ήταν σε γραμμή διακοπών ρεύματος από νοικοκυριά που είχαν εξοφλήσει.
Τα «άκουσε» το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ.
Το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου που δέχθηκε τα παράπονα δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τι πραγματικά είχε συμβεί και αρκέστηκε μόνο στη διαβίβαση των παραπόνων.
Η διοίκηση της ΔΕΗ πρόλαβε το φιάσκο χάρη στις αντιδράσεις των καταναλωτών ενώ το τηλεφωνικό κέντρο δέχονταν αντίστοιχα παράπονα .
Οι υφιστάμενοι του Γιώργου Στάσση «κουκούλωσαν» το θέμα άρον άρον αφού ανακάλεσαν τις αιτήσεις διακοπών ρεύματος ενώ είναι άγνωστο αν υπήρξε επίπληξη στην αρμόδια διεύθυνση ή τα φόρτωσαν όλα στον χειριστή του προγράμματος.
Επίσης η διεύθυνση επικοινωνίας δεν έλαβε οδηγίες για τον χειρισμό της υπόθεσης αφού το ζήτημα δεν έλαβε δημοσιότητα.
Το θέμα αξιολογήθηκε ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω αντιμετώπιση.
Είναι άγνωστο και σε εμάς που το πληροφορηθήκαμε πώς η ΔΕΗ αντιμετώπισε τα νοικοκυριά με ανάλογο περιστατικό ενώ θεωρείται βέβαια ότι τους έμεινε ο φόβο της διακοπής ρεύματος παρότι πληρώνουν στην ώρα τους.
Τι σημαίνει η πελατεία για τον κ Γιώργο Στάσση
Η διοίκηση του Γιώργου Στάσση δεν διατηρεί τις καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες οι οποίοι παραμένουν στην εταιρεία από αδράνεια ή οι τρέχουσες συνθήκες δεν ευνοούν τον ανταγωνισμό.
Ο επόμενος «άθλος» της διοίκησης είναι ότι ζήτησε βοήθεια από την εταιρεία Teleperfomance Greece με το αζημίωτο να αναλάβει να επικοινωνεί με πελάτες της ΔΕΗ που έχουν σταθερό τιμολόγιο ρεύματος και να τους προτείνουν να το αλλάξουν πριν ακόμη λήξει το συμβόλαιο διότι έχουν μια ακόμη καλύτερη προσφορά.
Η ΡΑΕ δεν μπορεί να βάλει φρένο στα … φύκια των προμηθευτών
Την ίδια στιγμή η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας θέλει να ορίσει νέους κανόνες στα έντυπα των λογαριασμών ρεύματος των προμηθευτών με σκοπό πιο διαφανείς λογαριασμούς για τους καταναλωτές.
Όμως είναι απορίας άξιο πως οι προμηθευτές ενέργειας συντηρούν και πληρώνουν αδρά τα τηλεφωνικά κέντρα που ψαρεύουν πελάτες από άλλες εταιρείες.
Το βασικό επιχείρημα προσέλκυσης πελατείας από τη μία εταιρεία στην άλλη είναι η ονομαστική τιμή που προτείνεται στον υποψήφιο πελάτη.
Η τιμή της Kwh που του προσφέρεται είναι στα επίπεδα των 0,065 ευρώ ενώ τον διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχουν άλλες κρυφές χρεώσεις.
Δηλαδή οι προμηθευτές δεν γνωρίζουν τίποτα για τη ρήτρα αναπροσαρμογής όπως και η ΡΑΕ που αφήνει να πωλούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες στους καταναλωτές.
Τέλος να σημειωθεί ότι εάν η ΡΑΕ επιβάλλει να αναγράφεται στο έντυπο του λογαριασμού ρεύματος το πραγματικό κόστος της Kwh δεν έχει λόγο ύπαρξής η ρήτρα αναπροσαρμογής.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών