«Μπορεί κάλλιστα να δούμε ότι οι αγορές LNG το 2023 θα είναι μάλλον σφιχτές, ίσως πιο σφιχτές από φέτος», ανέφερε ο Fatih Birol σε δηλώσεις του στο Συνέδριο Παραγωγών-Καταναλωτών LNG στην Ιαπωνία.
Οι παγκόσμιες τιμές του φυσικού αερίου έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ φέτος, καθώς οι περικοπές προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία έχουν ασκήσει τεράστια πίεση στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά.
Οι υψηλές τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν οδηγήσε το μπλοκ σε εισαγωγές ρεκόρ φορτίων LNG, αντλώντας όγκους από την κορυφαία περιοχή εισαγωγής στην Ασία.
Ο Birol πρόσθεσε επίσης ότι η Ευρώπη έχει λάβει σημαντική ποσότητα LNG φέτος, με τις εισαγωγές να αυξάνονται «κατά 60%».
«Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ευρώπη μπορεί να αντλήσει τόσο πολύ LNG είναι ότι η Κίνα... είχε υποτονική οικονομική ανάπτυξη φέτος», είπε.
«Εάν η κινεζική οικονομία ανακάμψει... θα είναι δύσκολο για την Ευρώπη να προσελκύσει τόσο πολύ LNG».
Yποχώρηση
Οι εισαγωγές LNG της Κίνας βρίσκονται σε καλό δρόμο για να σημειώσουν την πρώτη τους σημαντική πτώση φέτος, καθώς οι υψηλές τιμές και η αδύναμη παραγωγή λόγω COVID-19 περιορίζουν τη ζήτηση για το υπερψυγμένο καύσιμο.
Η χώρα έγινε ο κορυφαίος αγοραστής LNG στον κόσμο πέρυσι, αλλά παρέδωσε την πρώτη θέση πίσω στην Ιαπωνία τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022.
Εάν η Ιαπωνία επανεκκινήσει τους πυρηνικούς σταθμούς της, θα απελευθερώσει περίπου 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) LNG και θα «βοηθήσει την παγκόσμια αγορά LNG», δήλωσε ο Birol, χωρίς να διευκρινίσει για το χρονοδιάγραμμα.
Ο Birol είχε κάνει παρόμοια σχόλια την Τρίτη, λέγοντας ότι η επανεκκίνηση περισσότερων πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από την Ιαπωνία θα βοηθήσει να αμβλυνθούν οι φόβοι για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθώς περισσότερο LNG θα είναι διαθέσιμο στην παγκόσμια αγορά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών