Ως γνωστόν, η Ευρώπη στηρίζεται, ακόμη, σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία σε ό,τι αφορά τις προμήθειες ντίζελ… με λιγότερες από 10 εβδομάδες να απομένουν μέχρι το χρονικό σημείο που η ΕΕ θα θέσει σε ισχύ την απαγόρευση εισαγωγής εισαγόμενων ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Συνεπώς, η δουλειά που χρειάζεται να γίνει προκειμένου να βρεθούν νέες προμήθειες είναι πολλή.
Σύμφωνα με τη Vortexa Ltd, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο εισήγαγαν το 50% της ποσότητας ντίζελ από τη Ρωσία τις πρώτες 24 ημέρες αυτού του μήνα.
Σημειώνεται πως το επίπεδο εξάρτησης εκτοξεύτηκε από τον Οκτώβριο, όταν οι συνολικές εισαγωγές της Γηραιάς Ηπείρου αυξήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τις απεργίες που εξοβέλισαν τη γαλλική ικανότητα διύλισης πετρελαίου.
Συνολικά, τα δεξαμενόπλοια, λέει η Vortexa, παρέδιδαν, κατά μέσο όρο, 1,34 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, το διάστημα από την 1η έως την 24η Νοεμβρίου στην ΕΕ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτή η ποσότητα είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτή του Οκτωβρίου, αλλά εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο για τους πρώτους 10 μήνες του έτους.
Κυρώσεις
Από τις 5 Φεβρουαρίου, οι κυρώσεις της ΕΕ θα περιορίσουν όλες εκτός από τις θαλάσσιες εισαγωγές ντίζελ και άλλων διυλισμένων προϊόντων από τη Ρωσία.
Η χώρα εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής του μπλοκ, πράγμα που σημαίνει ότι οι αγοραστές θα αντιμετωπίσουν μια έντονη κρίση - εκτός εάν μπορούν να προμηθευτούν περισσότερα βαρέλια από αλλού για να καλύψουν το κενό.
Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο λάμβαναν περίπου 600.000 βαρέλια καυσίμου τύπου ντίζελ την ημέρα από τη Ρωσία κατά την περίοδο 1-24 Νοεμβρίου - ποσοστό 45% επί των συνολικών αφίξεων.
Τον Οκτώβριο πήραν το 34% από τη Ρωσία και ο μέσος όρος για τους πρώτους 10 μήνες του έτους ήταν 51%.
Primorsk
Οι εξαγωγές από το λιμάνι Primorsk της Βαλτικής Θάλασσας παρουσίασαν δραματική ανάκαμψη τον περασμένο μήνα και αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τον επόμενο μήνα.
Ένα αξιοσημείωτο ποσό του συνολικού ρωσικού υδάτινου προϊόντος διοχετεύεται στην περιοχή Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα, τον κόμβο εμπορίας πετρελαίου της βορειοδυτικής Ευρώπης.
Ο Δεκέμβριος είναι ο τελευταίος μήνας που οι έμποροι της ICE Gasoil - της κύριας αγοράς προθεσμιακών συμβάσεων ντίζελ στην Ευρώπη - θα έχουν τη δυνατότητα να παραδίδουν φυσικό ρωσικό καύσιμο σε τοποθεσίες αποθήκευσης στην περιοχή ARA μέσω αυτών των συμβάσεων.
Αυτό δυνητικά δημιουργεί ένα κίνητρο για όποιον θέλει να πουλήσει ρωσικά βαρέλια μέσω αυτών των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης.
Τον Ιανουάριο, τα προϊόντα ρωσικής προέλευσης θα αποκλειστούν από την παράδοση ICE Gasoil.
Άλλοι εισαγωγείς αποστολών ντίζελ από τη Ρωσία περιλαμβάνουν τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Πολωνία.
Ρωσικές προμήθειες
Παρότι η Ευρώπη τελεί υπό πίεση για να βρει εναλλακτικές πηγές καυσίμων, η Ρωσία θα πρέπει επίσης να βρει νέους πελάτες. Εκτός από την ΕΕ στην οποία κατευθύνονται οι μισές εξαγωγές, σημαντικός αγοραστής είναι η Τουρκία μαζί με το Μαρόκο και τη Τυνησία.
Οι συνολικές αποστολές προϊόντων πετρελαίου της Ρωσίας αυτόν τον μήνα πρόκειται να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο σε αριθμό βαρελιών ημερησίως από τον Φεβρουάριο, όταν ξεκίνησε η εισβολή στην Ουκρανία.
Τα ρωσικά καύσιμα δεν εξάγονται βεβαίως στο σύνολό τους από τα λιμάνια της χώρας – ορισμένα μπορούν να αποσταλούν μέσω τρίτων χωρών και δεν περιλαμβάνονται στα στατιστικά στοιχεία που αναφέρθηκαν νωρίτερα.
www.bankingnews.gr
Tέλος το ντίζελ για την Ευρωπαϊκή Ένωση - Οι παραδόσεις από τη Ρωσία σταματούν, αλλά δεν υπάρχουν εναλλακτικές ακόμη
Το εμπόριο πετρελαίου ντίζελ της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Ρωσία είναι έτοιμο να σταματήσει τους επόμενους μήνες
Σχόλια αναγνωστών