Σύμφωνα με το πρακτορείο, κατά την αγορά προϊόντων πετρελαίου με έκπτωση, το όριο θα είναι στα 45 δολάρια το βαρέλι...
Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να περιορίσει την τιμή του ρωσικού καυσίμου ντίζελ στα 100 δολάρια το βαρέλι.
Αυτό ανέφερε το Bloomberg την Πέμπτη.
Παράλληλα, σύμφωνα με το πρακτορείο, κατά την αγορά προϊόντων πετρελαίου με έκπτωση, το όριο θα είναι στα 45 δολάρια το βαρέλι.
Σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου, οι αριθμοί ενδέχεται να αλλάξουν.
Οι διπλωμάτες της ΕΕ θα συζητήσουν τον περιορισμό των τιμών των πετρελαιοειδών την Παρασκευή.
Οι διαπραγματεύσεις μπορεί να διαρκέσουν αρκετές ημέρες.
Η Ομάδα των Επτά χωρών, η ΕΕ και η Αυστραλία έχουν εισαγάγει ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο που προμηθεύεται από τη θάλασσα στα 60 δολάρια ανά βαρέλι από τις 5 Δεκεμβρίου 2022 για τα πλοία και τα εδάφη τους.
Από τις 5 Φεβρουαρίου 2023 θα τεθούν σε ισχύ οι οριακές τιμές για τα πετρελαιοειδή.
Ανησυχία
Αρκετοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εκφράζουν ανησυχίες για πιθανές ελλείψεις ντίζελ όταν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των εισαγωγών και γι’ αυτό το πλαφόν στην τιμή έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι ρωσικές εξαγωγές θα εξακολουθήσουν να διοχετεύονται σε άλλες περιοχές του πλανήτη, διατηρώντας σε ισορροπία την παγκόσμια προσφορά.
Βεβαίως, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα για το εάν άλλες περιοχές θα καλύψουν το αγοραστικό κενό της Ευρώπης όταν θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των εισαγωγών στις 5 Φεβρουαρίου, όμως ένα πλαφόν που θα είναι αποδεκτό από την Ρωσία θα βοηθούσε στο να συνεχιστεί η ροή του εμπορίου.
«Θεωρούμε ότι το ρωσικό αργό δεν θα επηρεαστεί από αυτό.
Οι ροές θα συνεχιστούν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, όμως το πλαφόν θα μειώσει τα έσοδα της Ρωσίας» αναφέρει ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος του τμήματος διύλισης, χημικών και αγορών πετρελαίου της Wood Makenzie.
Nα σημειωθεί ότι τα προθεσμιακά ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη διαπραγματεύονται στα 130 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία του ICE Futures Europe.
Ωστόσο, τα ρωσικά καύσιμα διαπραγματεύονται αυτή τη στιγμή χαμηλότερα σε σχέση με τις τιμές σε άλλες αγορές, που σημαίνει ότι ο αντίκτυπος στα έσοδα των Ρώσων παραγωγών και εμπόρων θα είναι περιορισμένος, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Commodity Insights.
Kορυφαία εξαγωγική αγορά
Παρότι το πλαφόν μπορεί να μην έχει και τόσο μεγάλο αντίκτυπο, η απαγόρευση των εισαγωγών στην Ε.Ε. αναμένεται να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση.
Τα μέτρα θα αποκλείσουν την Ρωσία από την κορυφαία εξαγωγική αγορά της σε ντίζελ και την Ε.Ε. από το βασικό εξωτερικό προμηθευτή της.
Υπό αυτή την έννοια, το πλαφόν είναι δευτερεύον στην απαγόρευση των εισαγωγών, αναφέρει ο Richard Bronze της εταιρείας συμβούλων σε ζητήματα γεωπολιτικής Energy Aspects.
Αξιωματούχοι από το G7 εκτιμούν ότι το ρωσικό ντίζελ που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη θα βρει αγοραστές στη Λατινική Αμερική και στην Αφρική.
Από την άλλη, η Ευρώπη θα προσπαθήσει να αγοράζει ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, οι οποίες πωλούν τώρα μεγαλύτερες ποσότητες σε Λατινική Αμερική και Αφρική.
Οι αλλαγές όμως αυτές θα σημάνουν αυτομάτως και υψηλότερο κόστος μεταφορών, αφού τα εμπορεύματα θα διανύουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις.
www.bankingnews.gr
Αυτό ανέφερε το Bloomberg την Πέμπτη.
Παράλληλα, σύμφωνα με το πρακτορείο, κατά την αγορά προϊόντων πετρελαίου με έκπτωση, το όριο θα είναι στα 45 δολάρια το βαρέλι.
Σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου, οι αριθμοί ενδέχεται να αλλάξουν.
Οι διπλωμάτες της ΕΕ θα συζητήσουν τον περιορισμό των τιμών των πετρελαιοειδών την Παρασκευή.
Οι διαπραγματεύσεις μπορεί να διαρκέσουν αρκετές ημέρες.
Η Ομάδα των Επτά χωρών, η ΕΕ και η Αυστραλία έχουν εισαγάγει ανώτατο όριο τιμής για το ρωσικό πετρέλαιο που προμηθεύεται από τη θάλασσα στα 60 δολάρια ανά βαρέλι από τις 5 Δεκεμβρίου 2022 για τα πλοία και τα εδάφη τους.
Από τις 5 Φεβρουαρίου 2023 θα τεθούν σε ισχύ οι οριακές τιμές για τα πετρελαιοειδή.
Ανησυχία
Αρκετοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εκφράζουν ανησυχίες για πιθανές ελλείψεις ντίζελ όταν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των εισαγωγών και γι’ αυτό το πλαφόν στην τιμή έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι ρωσικές εξαγωγές θα εξακολουθήσουν να διοχετεύονται σε άλλες περιοχές του πλανήτη, διατηρώντας σε ισορροπία την παγκόσμια προσφορά.
Βεβαίως, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα για το εάν άλλες περιοχές θα καλύψουν το αγοραστικό κενό της Ευρώπης όταν θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των εισαγωγών στις 5 Φεβρουαρίου, όμως ένα πλαφόν που θα είναι αποδεκτό από την Ρωσία θα βοηθούσε στο να συνεχιστεί η ροή του εμπορίου.
«Θεωρούμε ότι το ρωσικό αργό δεν θα επηρεαστεί από αυτό.
Οι ροές θα συνεχιστούν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, όμως το πλαφόν θα μειώσει τα έσοδα της Ρωσίας» αναφέρει ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος του τμήματος διύλισης, χημικών και αγορών πετρελαίου της Wood Makenzie.
Nα σημειωθεί ότι τα προθεσμιακά ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη διαπραγματεύονται στα 130 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία του ICE Futures Europe.
Ωστόσο, τα ρωσικά καύσιμα διαπραγματεύονται αυτή τη στιγμή χαμηλότερα σε σχέση με τις τιμές σε άλλες αγορές, που σημαίνει ότι ο αντίκτυπος στα έσοδα των Ρώσων παραγωγών και εμπόρων θα είναι περιορισμένος, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Commodity Insights.
Kορυφαία εξαγωγική αγορά
Παρότι το πλαφόν μπορεί να μην έχει και τόσο μεγάλο αντίκτυπο, η απαγόρευση των εισαγωγών στην Ε.Ε. αναμένεται να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση.
Τα μέτρα θα αποκλείσουν την Ρωσία από την κορυφαία εξαγωγική αγορά της σε ντίζελ και την Ε.Ε. από το βασικό εξωτερικό προμηθευτή της.
Υπό αυτή την έννοια, το πλαφόν είναι δευτερεύον στην απαγόρευση των εισαγωγών, αναφέρει ο Richard Bronze της εταιρείας συμβούλων σε ζητήματα γεωπολιτικής Energy Aspects.
Αξιωματούχοι από το G7 εκτιμούν ότι το ρωσικό ντίζελ που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη θα βρει αγοραστές στη Λατινική Αμερική και στην Αφρική.
Από την άλλη, η Ευρώπη θα προσπαθήσει να αγοράζει ντίζελ από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, οι οποίες πωλούν τώρα μεγαλύτερες ποσότητες σε Λατινική Αμερική και Αφρική.
Οι αλλαγές όμως αυτές θα σημάνουν αυτομάτως και υψηλότερο κόστος μεταφορών, αφού τα εμπορεύματα θα διανύουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών