Η Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποίησε έκτακτη συνεδρίαση την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023 για να συζητήσει το ενδεχόμενο σοκ στον εφοδιασμό diesel εξαιτίας της σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Hamas
«Το πετρέλαιο είναι σημαντικό.
Δεν υπάρχει αρκετό diesel και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απεργίες», δήλωσε στο Reuters ένας αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Είναι αυτή η στιγμή του 1973 ή όχι;».
Αφού η ομάδα συζήτησε τους κινδύνους έλλειψης diesel, η ομάδα συντονισμού για την πρόσφορα πετρελαίου και ορυκτων καυσίμων της ΕΕ διαπίστωσε ότι οι κίνδυνοι είναι πολύ χαμηλότεροι από ό,τι κατά τη διάρκεια του embargo πετρελαίου του 1973, με την Ευρώπη να βασίζεται στο πετρέλαιο σε πολύ μικρότερο βαθμό σήμερα από ό,τι πριν από δεκαετίες.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο της ΕΕ, η Ευρώπη βασίζεται μόνο στο αργό πετρέλαιο για περίπου το ένα τρίτο του ενεργειακού της μείγματος.
Οι περικοπές της προσφοράς του ΟPEC, ωστόσο, εξακολουθούν να προκαλούν ανησυχίες στην ΕΕ, κυρίως επειδή ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές αργού πετρελαίου της ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός του OPEC, η Σαουδική Αραβία.
«Η διαδρομή της Μέσης Ανατολής εξακολουθεί να είναι σημαντική για την Ευρώπη...20 εκατομμύρια bp (βαρέλια/ημέρα) διέρχονται από τα Στενά του Hormuz.
Είναι ένα πραγματικό σημείο ασφυξίας (για την εφοδιαστική αλυσίδα)», επεσήμανε ο αξιωματούχος.
«Μια πιθανή κρίση θα είχε άμεσο αντίκτυπο στην τιμή, αλλά είναι μικρότερος κίνδυνος για την ασφάλεια του εφοδιασμού, αν και η αγορά είναι πολύ ‘’σφιχτή’’ λόγω των περικοπών του OPEC+, η στενότητα στην προσφορά αναμένεται να μειωθεί το 2024».
Η ΕΕ έχει επί του παρόντος καθαρές εισαγωγές αργού πετρελαίου αξίας 90 ημερών ή 61 ημέρες εγχώριας κατανάλωσης με βάση τις παραγγελίες, αλλά το diesel και το πετρέλαιο συνεχίζουν να προκαλούν προβληματισμό για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ.
Η κατάσταση του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ εξακολουθεί να είναι ανησυχητική χωρίς τη Ρωσία ως κύριο προμηθευτή πετρελαίου και φυσικού αερίου, όπως τα χρόνια πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών