Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Κατά 40% μειωμένη η κίνηση στη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου – Ζητούν παράταση της σύμβασης και διόδια 13,20 ευρώ από τους οδηγούς

Κατά 40% μειωμένη η κίνηση στη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου – Ζητούν παράταση της σύμβασης και διόδια 13,20 ευρώ από τους οδηγούς
Το 2009 η μέση ημερήσια διέλευση έφτανε τα 14.000 οχήματα ενώ το 2013 περιορίστηκε στα 8.300
Δέκα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου και χτες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Παπανικόλας, έδωσε σημαντικά στοιχεία και αριθμούς.
Καταρχάς όσον αφορά τις διελεύσεις στη Γέφυρα, αυτές  έχουν μειωθεί κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2009. Το 2009 η μέση ημερήσια διέλευση έφτανε τα 14.000 οχήματα ενώ το 2013 περιορίστηκε στα 8.300. Για το 2014 προβλέπεται περαιτέρω πτώση κατά περίπου 5,5%. Σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα, η ολοκλήρωση των έργων θα οδηγήσει σε αύξηση της κίνησης κατά τουλάχιστον 5% με βάση τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις.
Η μείωση λοιπόν των διελεύσεων οφείλεται στα πολύ υψηλά διόδια της Γέφυρας, καθώς ο οδηγός ενός επιβατικού αυτοκινήτου, καλείται να πληρώσει 13,20 ευρώ ή 26,40 ευρώ μετ’επιστροφής… για 1,5 χιλιόμετρο.
Και αν η πράξη διοδίου/χιλιόμετρο δεν είναι απολύτως ακριβής αφού για την κατασκευή της Γέφυρας απαιτήθηκαν πολλά εκατ. ευρώ, εντούτοις τα ιδιαίτερο υψηλό αντίτιμο και οι συνεχείς αυξήσεις του τα τελευταία χρόνια…. έχουν οδηγήσει τους οδηγούς στη χρήση του φέρυμποτ που βρίσκεται στην περιοχή.  
Ο κ. Παπανικόλας πάντως εξήγησε και που πάνε τα χρήματα από τα διόδια… Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τα διόδια πηγαίνει σε χρηματοοικονομικά έξοδα με ποσοστό 48,14%, σε έξοδα λειτουργίας και συντήρησης το 28,14%, στους φόρους το 19,30% ενώ 2,65% είναι τα κέρδη της εταιρείας και τέλος το 1,77% πηγαίνει σε βελτιώσεις και προσθήκες.
Και ακολουθεί μία ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είδηση. Η κοινοπραξία, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η γαλλική Vinci, θα επιθυμούσε την παράταση της εκμετάλλευσης, προς το παρόν όμως δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε σχετικές διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση, όπως ανέφερε ο κ. Παπανικόλας.
Για το θέμα αυτό πριν από μερικούς μήνες ο Υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοϊδης, μιλώντας στη Βουλή, τόνισε «Το έργο της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου παραδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο μετά το τέλος της περιόδου παραχώρησης που ανέρχεται σε 42 χρόνια». Εξ αυτών, «τα πρώτα επτά αναλώθηκαν για τις μελέτες και τις κατασκευές και στη συνέχεια τα 35 έτη αποτελούν την περίοδο λειτουργίας, η οποία λήγει το 2039» συνεχίζει. «Η περίοδος λειτουργίας του έργου είναι δυνατόν να συντμηθεί αν στο μεταξύ επιτευχθεί το όριο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων της παραχωρησιούχου εταιρείας Γέφυρα ΑΕ».
Όπως φαίνεται λοιπόν όχι μόνο δεν πάμε για σύντμηση του χρόνου λειτουργίας της Γέφυρας, αλλά για παράταση.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκατ. ευρώ εκ των οποίων:
-    Το 10% ήτοι 74 εκατ. ευρώ έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
-    Το 40% είναι η συμμετοχή του δημοσίου.
-    Το υπόλοιπο 50% ήτοι 370 εκατ ευρώ είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με κρατικές εγγυήσεις.
Τέλος ο επικεφαλής της εταιρείας επισημοποίησε το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου για το διαγωνισμό που αφορά την εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Vinci, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Ελλάκτωρ διεκδικεί και την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσω του διαγωνισμού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ και μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης