γράφει : Ελένη Μπότα
H αύξηση των αποτελεσμάτων λειτουργίας της εταιρείας επιτεύχθηκε χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση και χωρίς καμία περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους
Σε αναπτυξιακή τροχιά έχει εισέλθει η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Ειδικότερα για το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014 το αποτέλεσμα λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ που περιλαμβάνει τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο) έκλεισε στα 12,178 εκατ. ευρώ, βελτιωμένο κατά 109,06% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013.
H σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων λειτουργίας της εταιρείας επιτεύχθηκε χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση, χωρίς καμία μεταβολή στις τιμές των εισιτηρίων και χωρίς καμία περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους.
Ειδικότερα το σύνολο των εσόδων λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ, το πρώτο επτάμηνο του 2014, διαμορφώθηκε στα 83 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 14,58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, που είχαν φτάσει τα 72,44 εκατ. ευρώ.
Το ίδιο διάστημα τα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας έφτασαν τα 70,82 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αύξηση (6,32%) σε σχέση με πέρσι.
Τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών, την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014, έφτασαν τα 76,67 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 15,15% σε σχέση με πέρσι, ενώ τα έσοδα από εμπορικές εκμεταλλεύσεις ήταν 3,472 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,07% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Ιδιαιτέρως επιτυχείς ήταν και οι προσπάθειες της εταιρείας για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης και την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Το επτάμηνο του 2014 καταγράφηκαν 162.511.217 επιβιβάσεις στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, με αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης περίπου κατά 3%, σε σχέση με πέρσι.
Παράλληλα αντιμετωπίστηκε, κατά το δυνατόν, αποτελεσματικά και το πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης, καθώς κατά τη διάρκεια του επταμήνου βεβαιώθηκαν 49.591 παραβάσεις και επιβλήθηκαν αντίστοιχα πρόστιμα αξίας 3.614.501 ευρώ, αυξημένα κατά 43,29% ως προς τον αριθμό των παραβάσεων και κατά 37.35% ως προς την αξία των προστίμων.
Ωστόσο εκείνο που φάινεται να προκαλεί προβληματισμό είναι η επίπτωση που θα έχει στα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών η μείωση της τιμής των εισιτηρίων (από 1,40 σε 1,20 ευρώ).
Η μείωση της τιμής των εισιτηρίων εκτιμάται ότι μεταφράζεται σε απώλειες 20 εκατ. ευρώ ετησίως για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες, ωστόσο στόχος είναι να περιοριστούν οι απώλειες από την αύξηση της επιβατικής κίνησης που θα επιφέρει η μείωση των κομίστρων.
H σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων λειτουργίας της εταιρείας επιτεύχθηκε χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση, χωρίς καμία μεταβολή στις τιμές των εισιτηρίων και χωρίς καμία περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους.
Ειδικότερα το σύνολο των εσόδων λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ, το πρώτο επτάμηνο του 2014, διαμορφώθηκε στα 83 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 14,58% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, που είχαν φτάσει τα 72,44 εκατ. ευρώ.
Το ίδιο διάστημα τα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας έφτασαν τα 70,82 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αύξηση (6,32%) σε σχέση με πέρσι.
Τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών, την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014, έφτασαν τα 76,67 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 15,15% σε σχέση με πέρσι, ενώ τα έσοδα από εμπορικές εκμεταλλεύσεις ήταν 3,472 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,07% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Ιδιαιτέρως επιτυχείς ήταν και οι προσπάθειες της εταιρείας για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης και την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Το επτάμηνο του 2014 καταγράφηκαν 162.511.217 επιβιβάσεις στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, με αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης περίπου κατά 3%, σε σχέση με πέρσι.
Παράλληλα αντιμετωπίστηκε, κατά το δυνατόν, αποτελεσματικά και το πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης, καθώς κατά τη διάρκεια του επταμήνου βεβαιώθηκαν 49.591 παραβάσεις και επιβλήθηκαν αντίστοιχα πρόστιμα αξίας 3.614.501 ευρώ, αυξημένα κατά 43,29% ως προς τον αριθμό των παραβάσεων και κατά 37.35% ως προς την αξία των προστίμων.
Ωστόσο εκείνο που φάινεται να προκαλεί προβληματισμό είναι η επίπτωση που θα έχει στα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών η μείωση της τιμής των εισιτηρίων (από 1,40 σε 1,20 ευρώ).
Η μείωση της τιμής των εισιτηρίων εκτιμάται ότι μεταφράζεται σε απώλειες 20 εκατ. ευρώ ετησίως για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες, ωστόσο στόχος είναι να περιοριστούν οι απώλειες από την αύξηση της επιβατικής κίνησης που θα επιφέρει η μείωση των κομίστρων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών