γράφει : Ελένη Μπότα
Όπως τονίζουν από την Αττικό Μετρό, ακόμη και αν λυθεί η σύμβαση, το έργο δεν σταματάει
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκαθαρίσει αν τελικά θα αποχωρήσει ο ανάδοχος από το Μετρό Θεσσαλονίκης και αν το έργο θα βρεθεί στον αέρα.
Ειδικότερα την 1η Δεκεμβρίου λήγει, σύμφωνα με τον εργολάβο, η οριακή προθεσμία της σύμβασης μεταξύ της αναδόχου ελληνοϊταλικής κοινοπραξίας AIASA (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) και της Αττικό Μετρό ΑΕ που είναι και ο κύριος του έργου.
Ο ανάδοχος με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ, που στο κατασκευαστικό κομμάτι πέρασε στον Άκτωρα, ισχυρίζεται ότι μέχρι την παραπάνω ημερομηνία λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες.
Από την πλευρά της πάντως η Αττικό Μετρό απορρίπτει τους παραπάνω ισχυρισμούς και δηλώνει ότι το έργο παρατάθηκε μέχρι το 2016.
Η διαφορά μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό θα κριθεί από τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπρόσωπο του αναδόχου, από εκπρόσωπο του κυρίου του έργου και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε περίπτωση που η απόφαση της επιτροπής είναι υπέρ του αναδόχου, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει επαναπροκήρυξη του ενός από τα πιο "πολύπαθα" έργα της Θεσσαλονίκης.
Πάντως, όπως τονίζουν από την Αττικό Μετρό, ακόμη και αν λυθεί η σύμβαση, το έργο δεν σταματάει.
Και αυτό γιατί η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, διάστημα στο οποίο η Αττικό Μετρό θα είναι έτοιμη να δημοπρατήσει εκ νέου το υπόλοιπο του έργου, βγάζοντάς το σε μία ή περισσότερες εργολαβίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κύριος στόχος δεν είναι η αποχώρηση της κοινοπραξίας από το έργο, αλλά μια καλύτερη διαπραγμάτευση.
Άλλωστε, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, για να υπάρξει αποχώρηση θα πρέπει να συμφωνήσουν όλες οι εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία, κάτι που δεν συμβαίνει με την ιταλική πλευρά.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα την 1η Δεκεμβρίου λήγει, σύμφωνα με τον εργολάβο, η οριακή προθεσμία της σύμβασης μεταξύ της αναδόχου ελληνοϊταλικής κοινοπραξίας AIASA (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) και της Αττικό Μετρό ΑΕ που είναι και ο κύριος του έργου.
Ο ανάδοχος με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ, που στο κατασκευαστικό κομμάτι πέρασε στον Άκτωρα, ισχυρίζεται ότι μέχρι την παραπάνω ημερομηνία λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες.
Από την πλευρά της πάντως η Αττικό Μετρό απορρίπτει τους παραπάνω ισχυρισμούς και δηλώνει ότι το έργο παρατάθηκε μέχρι το 2016.
Η διαφορά μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό θα κριθεί από τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπρόσωπο του αναδόχου, από εκπρόσωπο του κυρίου του έργου και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε περίπτωση που η απόφαση της επιτροπής είναι υπέρ του αναδόχου, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει επαναπροκήρυξη του ενός από τα πιο "πολύπαθα" έργα της Θεσσαλονίκης.
Πάντως, όπως τονίζουν από την Αττικό Μετρό, ακόμη και αν λυθεί η σύμβαση, το έργο δεν σταματάει.
Και αυτό γιατί η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, διάστημα στο οποίο η Αττικό Μετρό θα είναι έτοιμη να δημοπρατήσει εκ νέου το υπόλοιπο του έργου, βγάζοντάς το σε μία ή περισσότερες εργολαβίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κύριος στόχος δεν είναι η αποχώρηση της κοινοπραξίας από το έργο, αλλά μια καλύτερη διαπραγμάτευση.
Άλλωστε, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, για να υπάρξει αποχώρηση θα πρέπει να συμφωνήσουν όλες οι εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία, κάτι που δεν συμβαίνει με την ιταλική πλευρά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών