Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στην Αθήνα υπάρχουν 25.000 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή καφέ και τυροπιτάδικα που τα βγάζουν δύσκολα πέρα...

Στην Αθήνα υπάρχουν 25.000 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή καφέ και τυροπιτάδικα που τα βγάζουν δύσκολα πέρα...
Ο μηνιαίος στόχος των νεαρών επιχειρηματιών είναι να βάλουν στη τσέπη τους τουλάχιστον 800 ευρώ το μήνα
Μεροκάματα ανειδίκευτου εργάτη «κυνηγούν» οι νεοεισερχόμενοι στον επιχειρηματικό στίβο και νέοι καταστηματάρχες ενός τυροπιτάδικου η μιας καφετέριας.
Ο μηνιαίος στόχος των νεαρών επιχειρηματιών είναι να βάλουν στη τσέπη τους τουλάχιστον 800 ευρώ το μήνα.
Το προφίλ των ανθρώπων που μπαίνουν στον πειρασμό της επιχείρησης είναι κυρίως αυτοί που πρόσφατα έχασαν την εργασία τους και βρέθηκαν στις λίστες ανέργων.
Το επόμενο βήμα έγινε χάρη στην αποζημίωση που έλαβαν η οποία ήταν αρκετή για το μέγεθος μιας τέτοιας επιχείρησης.
Οι πιο ισχυροί οικονομικά τοποθετούνται στην αγορά του έτοιμου φαγητού ανοίγοντας σουβλατζίδικα.
Ο Δήμος της Αθήνας ως η πιο κατοικημένη περιοχή δέχεται καθημερινά δεκάδες δικαιολογητικά για το άνοιγμα καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με το διευθυντή κ Γιώργο Ζώνη του Δήμου Αθηναίων τα αιτήματα είναι πολλά και στη περίοδο της κρίσης έχουν ενισχυθεί σημαντικά διότι αρκετοί άνεργοι πήραν την απόφαση να στήσουν τη δική τους επιχείρηση με την προσδοκία να βγάλει τα προς το ζην.
Συνολικά 1300 νέα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κάνουν την εμφάνιση τους στην περιοχή της Αθήνας κάθε χρόνο με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων να ξεπερνά τις 25.000.
Ωστόσο όταν η επιτυχία δεν έρχεται και η αποτυχία σφραγίζει τη προσπάθεια κανένας δεν επιστρέφει στο Δήμο της Αθήνας να δηλώσει ότι έκλεισε η επιχείρηση.
Νέος καταστηματάρχης την περιοχή του Συντάγματος που διαθέτει καφέ και τυρόπιτες και άλλα είδη γρήγορου φαγητού αγωνίζεται για μηνιαίο εισόδημα 800 ευρώ.
Όταν ένα κατάστημα 50 τετραγωνικών μέτρων πρέπει να πληρώσει ενοίκιο τουλάχιστον 2000 ευρώ το οποίο να σημειωθεί στις καλές εποχές οι απαιτήσεις του ιδιοκτήτη ήταν τριπλάσια τα προηγούμενα χρόνια.
Τα έξοδα όμως μόλις άρχισαν για το μαγαζί και το ενοίκιο είναι το πρώτο. Ωστόσο για κάποιους άλλους επιχειρηματίες το μεγαλύτερο κόστος είναι οι ασφαλιστικές εισφορές , ακολουθεί η ΔΕΗ και άλλες κρατικές υπηρεσίες που βλέπουν τον καταστηματάρχη ως …θήραμα.
Οι καταστηματάρχες της γειτονιάς δίνουν μάχη για το επιούσιο ενώ κάποιοι άλλοι με μεγαλύτερη οικονομική άνεση προσπαθούν να εισέλθουν στην «ομπρέλα» μεγάλης αλυσίδας εστίασης.
Η κατηγορία αυτή καταστημάτων παίρνουν τη μερίδα του λέοντος καθώς καταλαμβάνουν κεντρικούς δρόμους προσδοκώντας στους περαστικούς. Ωστόσο και στην περίπτωση αυτή οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι όταν η οικονομική απαίτηση ξεπερνά τις 150.000 ευρώ για να ενταχθεί στο δίκτυο της.
Ένα κατάστημα αλυσίδας στο Μοναστηράκι 130 τετραγωνικών που διαθέτει καφέ τυρόπιτες και άλλα είδη διεκδικεί ο ημερήσιος τζίρο τουλάχιστον τις 4000 ευρώ για να διατηρηθεί στη ζώνη των υγειών επιχειρήσεων.
Ωστόσο στη παρούσα φάση ο ημερήσιος στόχος δεν είναι πάντα εφικτός. Τα έξοδα είναι τριπλάσια σε σχέση με το καταστήματα καφέ στο Σύνταγμα καθώς έχει αρκετό προσωπικό οι μικτές αποδοχές του φθάνουν τις 1000 ευρώ.
Επιχειρηματίας με δραστηριότητα έως και 20 χρόνια στο χώρο της εστίασης υποστηρίζει ότι όλοι μαθαίνουν με λιγότερα χρήματα και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να κρατήσουν το μαγαζί ανοικτό ελπίζοντας σε καλύτερες ημέρες.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης