Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Coca Cola HBC: Μείωση 4,6% στα καθαρά κέρδη εννεαμήνου 2014 – Διαμορφώθηκαν στα 247 εκατ. ευρώ

tags :
Coca Cola HBC: Μείωση 4,6% στα καθαρά κέρδη εννεαμήνου 2014 – Διαμορφώθηκαν στα 247 εκατ. ευρώ
Στο τρίτο τρίμηνο καταγράφηκε ελαφρά άνοδος 0,1%, στα 148,2 εκατ. ευρώ
Μείωση τόσο στις πωλήσεις όσο και στα καθαρά κέρδη παρουσίασε στο εννεάμηνο του 2014 η Coca Cola HBC.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο του 2014 υποχώρησαν κατά 4,6%, στα 247 εκατ. ευρώ από 258,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,6%, στα 5 δισ. ευρώ, από 5,3 δισ. ευρώ το εννεάμηνο πέρυσι.
Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,9%, στο 1,517 δισ. κιβώτια από 1,579 δισ. κιβώτια πέρυσι.
Τα συγκρίσιμα ΕΒΙΤ μειώθηκαν κατά 4,6% στο εννεάμηνο, στα 367,8 εκατ. ευρώ από 385,6 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το τρίτο τρίμηνο του 2014, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν ελαφρώς κατά 0,1%, στα 148,2 εκατ. ευρώ από 148,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 5,3%, στο 1,817 δισ. ευρώ από 1,918 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο πέρυσι.
Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 4,8%, στα 547,6 εκατ. κιβώτια από 575 εκατ. κιβώτια το τρίτο τρίμηνο πέρυσι.
Τα συγκρίσιμα ΕΒΙΤ μειώθηκαν κατά 3,1%, στα 200,9 εκατ. ευρώ από 207,4 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, καταγράφηκε αύξηση ή διατήρηση του μεριδίου αγοράς σε όγκο και αξία σε 15 αγορές στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και σε 10 αγορές στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών.
Ακόμη, σημειώνεται ότι επιταχύνθηκε ο ρυθμός μείωσης του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, εξαιτίας των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στις αναπτυγμένες αγορές, αλλά και της στρατηγικής απόφασης της εταιρείας να επικεντρωθεί στη βελτίωση της προστιθέμενης αξίας του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Παράλληλα, τονίζεται ότι διατηρήθηκε η ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση (αύξηση 3% στη διάρκεια του τριμήνου), που αποτελεί κυρίως αποτέλεσμα της βελτίωσης του μείγματος συσκευασίας μέσω της επιτυχημένης υλοποίησης των πρωτοβουλιών για αύξηση των εσόδων και την προσαρμογή των τιμών που έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στο έτος.
Ακόμη σημειώνεται ότι οι πρωτοβουλίες της εταιρείας για περιορισμό των δαπανών οδήγησαν σε μείωση κατά 30 μονάδες βάσης των λειτουργικών εξόδων ως ποσοστού επί των καθαρών εσόδων, ενώ βελτιώθηκε το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών στη διάρκεια του τριμήνου και του εννεαμήνου, κυρίως λόγω των πρωτοβουλιών αύξησης των εσόδων, της μείωσης του κόστους των πρώτων υλών και των χαμηλότερων λειτουργικών εξόδων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Coca Cola HBC, Δημήτρη Λόη, παρά το γεγονός ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρέμεινε αδύναμη και οι κακές καιρικές συνθήκες το καλοκαίρι επηρέασαν τον όγκο πωλήσεων της εταιρείας σε αρκετές από τις αγορές που δραστηριοποιείται, εκφράζεται ικανοποίηση από την επίδοση του τρίτου τριμήνου.
Η καλά εκτελεσμένη εμπορική στρατηγική της εταιρείας, σημειώνει, επέφερε μεγαλύτερη ανάπτυξη των καθαρών πωλήσεων ανά κιβώτιο, κάτι που σε συνδυασμό με την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας και το χαμηλό κόστος πρώτων υλών, οδήγησαν σε βελτίωση του περιθωρίου EBITDA.
Όπως σημειώνει ο κ. Λόης, «αναμένουμε οι αγορές να παραμείνουν δύσκολες για το υπόλοιπο που απομένει μέχρι το τέλος του έτους» και προσθέτει ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των εσόδων, λαμβάνοντας υπόψη οι τιμές των προϊόντων να είναι προσιτές στον καταναλωτή.
Με βάση αυτή την στρατηγική, επισημαίνει ο κ. Λόης, και σε συνδυασμό με πρωτοβουλίες για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας και τη δημιουργία καθαρών ταμειακών ροών, οι επιδόσεις εκτιμάται ότι θα είναι σύμφωνες με τις προσδοκίες της εταιρείας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης