γράφει : Ελένη Μπότα
Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΛΤΑ, Ελληνικά Πετρέλαια αλλά και Εγνατία Οδός είναι μερικές από τις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη
Σε μία θεαματική αναδίπλωση - τουλάχιστον στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων - αναγκάστηκε να προχωρήσει η νέα κυβέρνηση, μέσω της λίστας μεταρρυθμίσεων που έστειλε την Τρίτη ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης προς τους ευρωπαίους εταίρους.
Αιχμή του δόρατος αποτελεί η ίδια η ύπαρξη του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Πριν τις εκλογές, ο Αλέξης Τσίπρας είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα απίστευτο σκάνδαλο από μόνο του.
Ένα εκτροφείο σκανδάλων.
Και είναι πρωτοφανές σε μια ευνομούμενη χώρα, η αξιωματική αντιπολίτευση να ζητά τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΤΑΙΠΕΔ και να αρνούνται να τα προσκομίσουν».
Είναι πρωτοφανές και αδιανόητο, μια κλίκα να αποφασίζει για το μέλλον του δημόσιου πλούτου, δίχως διαφάνεια, δίχως κοινοβουλευτική εποπτεία και έλεγχο, λες και πρόκειται για τα αμπελοχώραφα που κληρονόμησαν από τους παππούδες τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πλέον, το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται καθώς ενοποιείται «με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι, με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας».
Προφανώς πίσω από την παραπάνω διατύπωση βρίσκεται η ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με την ETΑΔ, δηλαδή αυξάνονται τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιήσει το ελληνικό δημόσιο.
Στο μέτωπο των διαγωνισμών, οι μέχρι και προ τετραημέρου δηλώσεις του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Λαφαζάνη, για πάγωμα όλων των αποκρατικοποιήσεων φαίνεται ότι μπαίνουν στο συρτάρι, καθώς η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «δεν θα καταργηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί.
Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Οι σημαντικότερες περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται πλέον σε διάφορα στάδια (Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, σύνταξη σύμβασης κλπ) είναι το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η περιοχή Αφάντου Ρόδου.
Οι αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει και θα επενεξεταστούν
Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΛΤΑ, Ελληνικά Πετρέλαια αλλά και Εγνατία Οδός είναι μερικές από τις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη και σύμφωνα με το email του Γ. Βαρουφάκη, η κυβέρνηση θα μπορεί να επαναξετάσει και στην περίπτωση που κριθεί -πάντα με την σύμφωνη γνώμη των εταίρων μας -να μην προχωρήσουν.
Ειδικότερα υπό εξέταση τίθενται τα εξής:
- πώληση του 35% μετοχών των Ελληνικών Πετρελαίων
- πώληση του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ
- δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αποθήκης στην περιοχή «Νότια Καβάλα»
- πώληση δικαιωμάτων επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου
- παραχώρηση/πώληση μετοχών 10 περιφερειακών λιμένων
- παραχώρηση μαρινών
- πώληση μετοχών στον Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (30% ΤΑΙΠΕΔ από σύνολο 55% του Ελληνικού Δημοσίου)
- πώληση του 90% των μετοχών των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Αιχμή του δόρατος αποτελεί η ίδια η ύπαρξη του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Πριν τις εκλογές, ο Αλέξης Τσίπρας είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα απίστευτο σκάνδαλο από μόνο του.
Ένα εκτροφείο σκανδάλων.
Και είναι πρωτοφανές σε μια ευνομούμενη χώρα, η αξιωματική αντιπολίτευση να ζητά τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΤΑΙΠΕΔ και να αρνούνται να τα προσκομίσουν».
Είναι πρωτοφανές και αδιανόητο, μια κλίκα να αποφασίζει για το μέλλον του δημόσιου πλούτου, δίχως διαφάνεια, δίχως κοινοβουλευτική εποπτεία και έλεγχο, λες και πρόκειται για τα αμπελοχώραφα που κληρονόμησαν από τους παππούδες τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πλέον, το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται καθώς ενοποιείται «με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι, με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας».
Προφανώς πίσω από την παραπάνω διατύπωση βρίσκεται η ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με την ETΑΔ, δηλαδή αυξάνονται τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιήσει το ελληνικό δημόσιο.
Στο μέτωπο των διαγωνισμών, οι μέχρι και προ τετραημέρου δηλώσεις του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Λαφαζάνη, για πάγωμα όλων των αποκρατικοποιήσεων φαίνεται ότι μπαίνουν στο συρτάρι, καθώς η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «δεν θα καταργηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί.
Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Οι σημαντικότερες περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται πλέον σε διάφορα στάδια (Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, σύνταξη σύμβασης κλπ) είναι το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η περιοχή Αφάντου Ρόδου.
Οι αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει και θα επενεξεταστούν
Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΛΤΑ, Ελληνικά Πετρέλαια αλλά και Εγνατία Οδός είναι μερικές από τις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη και σύμφωνα με το email του Γ. Βαρουφάκη, η κυβέρνηση θα μπορεί να επαναξετάσει και στην περίπτωση που κριθεί -πάντα με την σύμφωνη γνώμη των εταίρων μας -να μην προχωρήσουν.
Ειδικότερα υπό εξέταση τίθενται τα εξής:
- πώληση του 35% μετοχών των Ελληνικών Πετρελαίων
- πώληση του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ
- δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αποθήκης στην περιοχή «Νότια Καβάλα»
- πώληση δικαιωμάτων επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου
- παραχώρηση/πώληση μετοχών 10 περιφερειακών λιμένων
- παραχώρηση μαρινών
- πώληση μετοχών στον Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (30% ΤΑΙΠΕΔ από σύνολο 55% του Ελληνικού Δημοσίου)
- πώληση του 90% των μετοχών των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών