γράφει : Ελένη Μπότα
H κυβέρνηση της Ελλάδας δεν αποφασίζει μόνη της για τις ιδιωτικοποιήσεις, προειδοποιούν οι Γερμανοί
Τελειωμό δεν έχουν οι αντιφατικές δηλώσεις των στελεχών και αρμόδιων υπουργών της κυβέρνησης για τις επίμαχες ιδιωτικοποιήσεις της χώρας όπως είναι το Ελληνικό, τα περιφερειακά αεροδρόμια και η επένδυση των μεταλλείων χρυσού στις Σκουριές.
Χθες Τετάρτη 25/2, ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Γιώργος Σταθάκης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων προκήρυξης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο σύννομο είναι να αλλάζουν εκ των υστέρων οι όροι σε έναν διαγωνισμό αλλά και τι μηνύματα στέλνονται στους υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν γνώστες της αγοράς «έχουν μπερδευτεί από τις ήξεις – αφήξεις της κυβέρνησης που μόνο σοβαρότητα δεν δείχνει σε αυτό τον τομέα».
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζοντας ότι "ως είναι δεν θα περάσει από τη Βουλή, υπάρχουν νομικά περιθώρια για αλλαγές".
Αναφορικά με την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ο ίδιος δήλωσε ότι στόχος είναι πρώτον, να εισέλθει ως μέτοχος, με πλειοψηφικό ποσοστό, το ελληνικό δημόσιο και δεύτερον, να μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης και συνεπώς να μειωθεί το τίμημα που έχει συμφωνηθεί να καταβάλει η κοινοπραξία Fraport - Slentel (Κοπελούζος).
Πάντως ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας "δεν αποφασίζει μόνη της για τις ιδιωτικοποιήσεις", στέλνοντας σαφές μήνυμα.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος, για περίοδο 40 χρόνων, για την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Η περίπτωση των μεταλλείων στις Σκουριές
Aντιφατικές είναι και οι χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη για την επένδυση εξόρυξης και κατεργασίας χρυσού που υλοποιεί ο καναδικός όμιλος Eldorado Gold στη ΒΑ Χαλκιδική, η οποία όπως είπε δεν πρόκειται να σταματήσει.
Όπως σημείωσε, δεν είναι δυνατή η ακύρωση υπογεγραμμένων συμβάσεων, αλλά θα γίνει έλεγχος των αδειοδοτήσεων που έχουν δοθεί για το έργο.
Λίγο αργότερα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ο κ. Τσιρώνης διαψεύδει τις ίδιες τις δηλώσεις του, λέγοντας ότι ουδέποτε διαβεβαιώθηκε ότι δεν θα σταματήσουν οι εξορυκτικές δραστηριότητες της Eldorado Gold.
Ειδικότερα στην ανακοίνωση του αναφέρει:
«Με αφορμή δημοσιεύματα που με θέλουν να διαβεβαιώνω ότι δεν θα σταματήσει η εξόρυξη στις Σκουριές, διευκρινίζουμε ότι το Υπουργείο μέχρι στιγμής έχει προλάβει να εξετάσει μόνο ζητήματα πολεοδομικής φύσης και όχι ουσίας, όσον αφορά την εξορυκτική δραστηριότητα.
Με αυτή την έννοια, φυσικά και δεν έχουμε αυτή τη στιγμή εμπεριστατωμένη θέση για το αν θα σταματήσουν κάποιες εξορυκτικές δραστηριότητες, ούτε όμως διαβεβαιώθηκε ποτέ ότι δεν θα σταματήσουν».
Η περίπτωση του Ελληνικού
Το απόλυτο «κυβερνητικό χάος» επικρατεί στην περίπτωση του Ελληνικού.
Από τη μία πλευρά, υπάρχει μία σύμβαση που έχει υπογραφή, από την άλλη πλευρά υπάρχει το Ελεγκτικό Συνέδριο που στην τελεσίδικη απόφαση του ανάβει το πράσινο φως στην επένδυση, ενώ την ίδια ώρα στελέχη της κυβέρνησης αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο αναθεώρησης των όρων παραχώρησης.
Και στην περίπτωση του Ελληνικού, αν και οι περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι πρόκειται περί διάτρητης σύμβασης που βρίθει χαριστικών διατάξεων, δεν παύει εντούτοις να έχει υπογραφεί.
Χθες Τετάρτη 25/2, ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Γιώργος Σταθάκης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων προκήρυξης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο σύννομο είναι να αλλάζουν εκ των υστέρων οι όροι σε έναν διαγωνισμό αλλά και τι μηνύματα στέλνονται στους υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν γνώστες της αγοράς «έχουν μπερδευτεί από τις ήξεις – αφήξεις της κυβέρνησης που μόνο σοβαρότητα δεν δείχνει σε αυτό τον τομέα».
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζοντας ότι "ως είναι δεν θα περάσει από τη Βουλή, υπάρχουν νομικά περιθώρια για αλλαγές".
Αναφορικά με την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ο ίδιος δήλωσε ότι στόχος είναι πρώτον, να εισέλθει ως μέτοχος, με πλειοψηφικό ποσοστό, το ελληνικό δημόσιο και δεύτερον, να μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης και συνεπώς να μειωθεί το τίμημα που έχει συμφωνηθεί να καταβάλει η κοινοπραξία Fraport - Slentel (Κοπελούζος).
Πάντως ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας "δεν αποφασίζει μόνη της για τις ιδιωτικοποιήσεις", στέλνοντας σαφές μήνυμα.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος, για περίοδο 40 χρόνων, για την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Η περίπτωση των μεταλλείων στις Σκουριές
Aντιφατικές είναι και οι χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη για την επένδυση εξόρυξης και κατεργασίας χρυσού που υλοποιεί ο καναδικός όμιλος Eldorado Gold στη ΒΑ Χαλκιδική, η οποία όπως είπε δεν πρόκειται να σταματήσει.
Όπως σημείωσε, δεν είναι δυνατή η ακύρωση υπογεγραμμένων συμβάσεων, αλλά θα γίνει έλεγχος των αδειοδοτήσεων που έχουν δοθεί για το έργο.
Λίγο αργότερα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ο κ. Τσιρώνης διαψεύδει τις ίδιες τις δηλώσεις του, λέγοντας ότι ουδέποτε διαβεβαιώθηκε ότι δεν θα σταματήσουν οι εξορυκτικές δραστηριότητες της Eldorado Gold.
Ειδικότερα στην ανακοίνωση του αναφέρει:
«Με αφορμή δημοσιεύματα που με θέλουν να διαβεβαιώνω ότι δεν θα σταματήσει η εξόρυξη στις Σκουριές, διευκρινίζουμε ότι το Υπουργείο μέχρι στιγμής έχει προλάβει να εξετάσει μόνο ζητήματα πολεοδομικής φύσης και όχι ουσίας, όσον αφορά την εξορυκτική δραστηριότητα.
Με αυτή την έννοια, φυσικά και δεν έχουμε αυτή τη στιγμή εμπεριστατωμένη θέση για το αν θα σταματήσουν κάποιες εξορυκτικές δραστηριότητες, ούτε όμως διαβεβαιώθηκε ποτέ ότι δεν θα σταματήσουν».
Η περίπτωση του Ελληνικού
Το απόλυτο «κυβερνητικό χάος» επικρατεί στην περίπτωση του Ελληνικού.
Από τη μία πλευρά, υπάρχει μία σύμβαση που έχει υπογραφή, από την άλλη πλευρά υπάρχει το Ελεγκτικό Συνέδριο που στην τελεσίδικη απόφαση του ανάβει το πράσινο φως στην επένδυση, ενώ την ίδια ώρα στελέχη της κυβέρνησης αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο αναθεώρησης των όρων παραχώρησης.
Και στην περίπτωση του Ελληνικού, αν και οι περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι πρόκειται περί διάτρητης σύμβασης που βρίθει χαριστικών διατάξεων, δεν παύει εντούτοις να έχει υπογραφεί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών