Οι Οργανισμοί Λιμένος θα αποκτήσουν σημαντική υπεραξία, καθώς οι άδειες των υδατοδρομίων θα εκδοθούν στο όνομά τους
Στην «περιουσία» των περιφερειακών λιμανιών θα μεταβιβασθούν τα υπό κατασκευή υδατοδρόμια, σύμφωνα με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία ωφελεί σημαντικά τους εκάστοτε Οργανισμούς Λιμένος,
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, οι Οργανισμοί Λιμένος θα αποκτήσουν σημαντική υπεραξία, καθώς οι άδειες των υδατοδρομίων θα εκδοθούν στο όνομά τους.
καστος «Οργανισμός Λιμένος» αποκτώντας την ιδιοκτησία του Υδατοδρομίου (το οποίο θα λειτουργεί στους χώρους του λιμένα που διαχειρίζεται) αυξάνει περαιτέρω τα περιουσιακά του στοιχεία (portfolio) και τον θεσμικό ρόλο που διαδραματίζει ως o υπεύθυνος Φορέας διαχείρισης των συνολικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι.
Στα Αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας θα επιτρέπεται, βάσει του Ν.4146/13, η πραγματοποίησητακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λ.π)
Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο, προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με την χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.
Οπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, η δραστηριοποίηση των Υδροπλάνων θα προσθέσει μια πρωτοποριακή μεταφορική δυνατότητα, στα λιμάνια που θα λειτουργούν Υδατοδρόμια, καθιστώντας αυτά πιο ανταγωνιστικά. Τα Υδροπλάνα με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των Τουριστών στους προορισμούς διακοπών τους.
Με τα Υδροπλάνα ο τρόπος άφιξης- αναχώρησης των Τουριστών γίνεται πιο φιλικός και σίγουρα ξεχωριστός. Η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμανιών, που θα λειτουργούν υδατοδρόμια, θα διευρυνθεί και θα αναπτυχθεί καθώς οι Τουρίστες θα μπορούν με ένα καινοτόμο τρόπο να μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα προς τα μέρη των διακοπών τους αλλά και να αυξάνουν τις επιλογές τους σε επισκεψιμότητα προορισμών.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τις συνέργιες που θα έχουν τα Υδροπλάνα με τη κρουαζιέρα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας παρουσιάζει ισχυρές ανοδικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ελλάδας. Τα Υδροπλάνα θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους.
Επίσης κατά το χρονικό διάστημα παραμονής του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι, τα Υδροπλάνα με πτήσειςπρος κοντινούς προορισμούς θα παρέχουν τη δυνατότητα στους επιβάτες κρουαζιέρας να επισκέπτονται περισσότερες τουριστικές περιοχές ενός μεγάλου νησιού (π.χ Κέρκυρα) ή και κοντινά νησιά (π.χ Παξοί) μεγιστοποιώντας έτσι την ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού που επέλεξαν.
Πέρα από τον τομέα του τουρισμού τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν, καθ' όλην την διάρκεια του έτους, τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών όπου θα λειτουργούν Υδατοδρόμια.
Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα Υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν το «χρηστικό εργαλείο» που μέχρι σήμερα λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας ώστε να επιτευχθεί η αδιάλειπτη και ποιοτική συνδεσιμότητα μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που
αποτελεί Εθνικό στόχο για λόγους Κοινωνικούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Αναπτυξιακούς.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υδροπλάνων
Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα, για μια νησιωτική χώρα, με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας καθώς οι ιδιαίτερες συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας τους επιτρέπουν να αναδείξουν την πολυχρηστικότητά τους αφού δύνανται να εκτελούν διάφορα είδη πτήσεων όπως:
• Τακτικές Επιβατικές πτήσεις,
• Έκτακτες Επιβατικές,
• Περιηγητικές,
• Φορτίου (για μεταφορά Φαρμάκων, Τροφίμων, Τύπου)
• Νοσοκομειακές,
• Έρευνας και Διάσωσης,
• Πυρόσβεσης.
Τα Υδροπλάνα, δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βασική μεταφορική λύση κυρίως για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.
Μέχρι στιγμής με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Στη διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Παξούς, Πάτρα, Λαύριο, Αγ. Μαρίνα (Ραφήνα), Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Ακόμη, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο για κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον Άγιο Κοσμά.
Το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας αλλά και των παράκτιων πόλεων και νησιών της χώρας. Ενδεικτικά παρατίθεται η εκτίμηση του πτητικού έργου:
(i) πτήσεις charter και Air taxi από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται προς όλα τα νησιά, ακόμη και σε όσα δεν διαθέτουν Υδατοδρόμιο με την χρήση των Υδάτινων πεδίων. Η δυνατότητα αυτή έχει προβλεφθεί στο Νόμο για τα Υδατοδρόμια (Ν. 4146/13 Άρθρο 54),
(ii) περιηγητικές πτήσεις (sightseeing), σε συνέργεια με την κρουαζιέρα πχ Άγιος Κοσμάς- Πόρος κλπ
(iii) πτήσεις προς παράκτιες περιοχές ειδικού τουριστικού ενδιαφέροντος (Πόρτο Χέλι, Ναύπλιο, Πύλος, Χαλκιδική κ.λ.π) παράκτιες μεγάλες πόλεις (Πάτρα, Βόλος) καθώς και προς παραλίμνιες περιοχές (λίμνη Πλαστήρα, λίμνη Καϊάφα κ.λ.π)
(iv) καθημερινά δρομολόγια μεταξύ του Αγίου Κοσμά και επιλεγμένων νησιών του Αιγαίου (κυρίως όσων δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο π.χ Άνδρος, Ίος, Σχοινούσα, Πάτμος, Νίσυρος κλπ) προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των νησιών για λόγους ιατρικούς επαγγελματικούς, εμπορικούς, κ.λπ.,
(v) ειδικές πτήσεις με σκοπό την κάλυψη έκτακτων περιστατικών (π.χ. νοσοκομειακές για τουρίστες και μόνιμους κατοίκους των νησιών, έρευνας & διάσωσης, πυρόσβεσης, γενικής αεροπορίας, αεροπορικών εργασιών κ.λπ.).
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, οι Οργανισμοί Λιμένος θα αποκτήσουν σημαντική υπεραξία, καθώς οι άδειες των υδατοδρομίων θα εκδοθούν στο όνομά τους.
καστος «Οργανισμός Λιμένος» αποκτώντας την ιδιοκτησία του Υδατοδρομίου (το οποίο θα λειτουργεί στους χώρους του λιμένα που διαχειρίζεται) αυξάνει περαιτέρω τα περιουσιακά του στοιχεία (portfolio) και τον θεσμικό ρόλο που διαδραματίζει ως o υπεύθυνος Φορέας διαχείρισης των συνολικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι.
Στα Αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας θα επιτρέπεται, βάσει του Ν.4146/13, η πραγματοποίησητακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λ.π)
Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο, προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με την χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.
Οπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, η δραστηριοποίηση των Υδροπλάνων θα προσθέσει μια πρωτοποριακή μεταφορική δυνατότητα, στα λιμάνια που θα λειτουργούν Υδατοδρόμια, καθιστώντας αυτά πιο ανταγωνιστικά. Τα Υδροπλάνα με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των Τουριστών στους προορισμούς διακοπών τους.
Με τα Υδροπλάνα ο τρόπος άφιξης- αναχώρησης των Τουριστών γίνεται πιο φιλικός και σίγουρα ξεχωριστός. Η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμανιών, που θα λειτουργούν υδατοδρόμια, θα διευρυνθεί και θα αναπτυχθεί καθώς οι Τουρίστες θα μπορούν με ένα καινοτόμο τρόπο να μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα προς τα μέρη των διακοπών τους αλλά και να αυξάνουν τις επιλογές τους σε επισκεψιμότητα προορισμών.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τις συνέργιες που θα έχουν τα Υδροπλάνα με τη κρουαζιέρα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας παρουσιάζει ισχυρές ανοδικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ελλάδας. Τα Υδροπλάνα θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους.
Επίσης κατά το χρονικό διάστημα παραμονής του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι, τα Υδροπλάνα με πτήσειςπρος κοντινούς προορισμούς θα παρέχουν τη δυνατότητα στους επιβάτες κρουαζιέρας να επισκέπτονται περισσότερες τουριστικές περιοχές ενός μεγάλου νησιού (π.χ Κέρκυρα) ή και κοντινά νησιά (π.χ Παξοί) μεγιστοποιώντας έτσι την ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού που επέλεξαν.
Πέρα από τον τομέα του τουρισμού τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν, καθ' όλην την διάρκεια του έτους, τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών όπου θα λειτουργούν Υδατοδρόμια.
Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα Υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν το «χρηστικό εργαλείο» που μέχρι σήμερα λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας ώστε να επιτευχθεί η αδιάλειπτη και ποιοτική συνδεσιμότητα μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που
αποτελεί Εθνικό στόχο για λόγους Κοινωνικούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Αναπτυξιακούς.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υδροπλάνων
Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα, για μια νησιωτική χώρα, με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας καθώς οι ιδιαίτερες συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας τους επιτρέπουν να αναδείξουν την πολυχρηστικότητά τους αφού δύνανται να εκτελούν διάφορα είδη πτήσεων όπως:
• Τακτικές Επιβατικές πτήσεις,
• Έκτακτες Επιβατικές,
• Περιηγητικές,
• Φορτίου (για μεταφορά Φαρμάκων, Τροφίμων, Τύπου)
• Νοσοκομειακές,
• Έρευνας και Διάσωσης,
• Πυρόσβεσης.
Τα Υδροπλάνα, δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βασική μεταφορική λύση κυρίως για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.
Μέχρι στιγμής με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Στη διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Παξούς, Πάτρα, Λαύριο, Αγ. Μαρίνα (Ραφήνα), Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Ακόμη, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο για κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον Άγιο Κοσμά.
Το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας αλλά και των παράκτιων πόλεων και νησιών της χώρας. Ενδεικτικά παρατίθεται η εκτίμηση του πτητικού έργου:
(i) πτήσεις charter και Air taxi από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται προς όλα τα νησιά, ακόμη και σε όσα δεν διαθέτουν Υδατοδρόμιο με την χρήση των Υδάτινων πεδίων. Η δυνατότητα αυτή έχει προβλεφθεί στο Νόμο για τα Υδατοδρόμια (Ν. 4146/13 Άρθρο 54),
(ii) περιηγητικές πτήσεις (sightseeing), σε συνέργεια με την κρουαζιέρα πχ Άγιος Κοσμάς- Πόρος κλπ
(iii) πτήσεις προς παράκτιες περιοχές ειδικού τουριστικού ενδιαφέροντος (Πόρτο Χέλι, Ναύπλιο, Πύλος, Χαλκιδική κ.λ.π) παράκτιες μεγάλες πόλεις (Πάτρα, Βόλος) καθώς και προς παραλίμνιες περιοχές (λίμνη Πλαστήρα, λίμνη Καϊάφα κ.λ.π)
(iv) καθημερινά δρομολόγια μεταξύ του Αγίου Κοσμά και επιλεγμένων νησιών του Αιγαίου (κυρίως όσων δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο π.χ Άνδρος, Ίος, Σχοινούσα, Πάτμος, Νίσυρος κλπ) προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των νησιών για λόγους ιατρικούς επαγγελματικούς, εμπορικούς, κ.λπ.,
(v) ειδικές πτήσεις με σκοπό την κάλυψη έκτακτων περιστατικών (π.χ. νοσοκομειακές για τουρίστες και μόνιμους κατοίκους των νησιών, έρευνας & διάσωσης, πυρόσβεσης, γενικής αεροπορίας, αεροπορικών εργασιών κ.λπ.).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών