γράφει : Ελένη Μπότα
Οι εργαζόμενοι oι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 4 μήνες, βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις
Συσσωρευμένες οφειλές προς τους εργαζομένους, μη καταβολή ρυθμισμένων υποχρεώσεων προς την Εταιρία Ύδρευσης Σύρου ύψους 300.000 ευρώ και καταγγελίες για μεθοδεύσεις του ιδιοκτήτη Νίκου Ταβουλάρη, συνθέτουν την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα Ναυπηγεία Σύρου.
Χθες ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος είχε συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων του ναυπηγείου, ζήτησε από τη διοίκηση των Ναυπηγείων Σύρου, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα, αρχής γενομένης από την καταβολή ενός μηνιαίου μισθού.
Οι εργαζόμενοι oι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 4 μήνες βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ προ ημερών εκδικάστηκε προσφυγή της διοίκησης προκειμένου η απεργία να κηρυχτεί παράνομη και καταχρηστική, όμως το αίτημα απορρίφθηκε.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η διοίκηση της εταιρείας μεθοδεύει την απομάκρυνση των πλοίων που βρίσκονται εντός του ναυπηγείου, καλώντας ρυμουλκά από την Κύπρο.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου, Ν. Ταβουλάρης - και φίλος του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά (υπήρξε γενικός διευθυντής της Πολιτικής Άνοιξης) - βρίσκεται στο επίκεντρο.
Η τελευταία ήταν τον Μάιο του 2014 όταν η κυβέρνηση πέρασε εμβόλιμα σε άσχετο νομοσχέδιο, εξαιρώντας τα Ναυπηγεία Σύρου, από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και, παράλληλα αναστέλλοντας κάθε καταδιωκτικό μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Το ίδιο συνέβη και με την υπόθεση της απόκτησης τορπιλάκατων για το Πολεμικό Ναυτικό καθώς αν και είχε την περασμένη άνοιξη ολοκληρωθεί το χρονικό όριο για να παραδοθεί το πέμπτο κατά σειρά πλοίο, κάτι τέτοιο δεν ἐγινε και παρ' ότι το υπουργείο Άμυνας είχε ήδη πληρώσει «χαριστικά» γι' αυτό και για τα δύο ακόμη που απέμειναν, το ποσό των 25 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ταβουλάρης εμφανίζεται από το 1998 να υπογράφει συμβάσεις κυρίως με το Πολεμικό Ναυτικό που υπερβαίνουν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ τον Νοέμβριο του 2011 έλαβε δάνειο 10 εκατ. ευρώ, με εγγύηση του Δημοσίου, ώστε να επαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Χθες ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος είχε συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων του ναυπηγείου, ζήτησε από τη διοίκηση των Ναυπηγείων Σύρου, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα, αρχής γενομένης από την καταβολή ενός μηνιαίου μισθού.
Οι εργαζόμενοι oι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 4 μήνες βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ προ ημερών εκδικάστηκε προσφυγή της διοίκησης προκειμένου η απεργία να κηρυχτεί παράνομη και καταχρηστική, όμως το αίτημα απορρίφθηκε.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η διοίκηση της εταιρείας μεθοδεύει την απομάκρυνση των πλοίων που βρίσκονται εντός του ναυπηγείου, καλώντας ρυμουλκά από την Κύπρο.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου, Ν. Ταβουλάρης - και φίλος του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά (υπήρξε γενικός διευθυντής της Πολιτικής Άνοιξης) - βρίσκεται στο επίκεντρο.
Η τελευταία ήταν τον Μάιο του 2014 όταν η κυβέρνηση πέρασε εμβόλιμα σε άσχετο νομοσχέδιο, εξαιρώντας τα Ναυπηγεία Σύρου, από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και, παράλληλα αναστέλλοντας κάθε καταδιωκτικό μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Το ίδιο συνέβη και με την υπόθεση της απόκτησης τορπιλάκατων για το Πολεμικό Ναυτικό καθώς αν και είχε την περασμένη άνοιξη ολοκληρωθεί το χρονικό όριο για να παραδοθεί το πέμπτο κατά σειρά πλοίο, κάτι τέτοιο δεν ἐγινε και παρ' ότι το υπουργείο Άμυνας είχε ήδη πληρώσει «χαριστικά» γι' αυτό και για τα δύο ακόμη που απέμειναν, το ποσό των 25 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ταβουλάρης εμφανίζεται από το 1998 να υπογράφει συμβάσεις κυρίως με το Πολεμικό Ναυτικό που υπερβαίνουν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ τον Νοέμβριο του 2011 έλαβε δάνειο 10 εκατ. ευρώ, με εγγύηση του Δημοσίου, ώστε να επαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών