Οι αμοιβές του λιμανιού προκαλούν δέος, λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης
«Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι το χρέος αλλά η ανάπτυξη» είπε ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και στην πώληση του 67% του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εισηγμένης. Ανάφερε ότι η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς άρχισε το 1999 και βρίσκεται σε εξέλιξη μέχρι σήμερα.
Ο ίδιος τόνισε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνει η ιδιωτικοποίηση.
Το μήνυμα που έστειλε προς τους αρμόδιους ήταν ότι ο ΟΛΠ έχει συμφωνία με το Ελληνικό Δημόσιο έως το 2052. Η συμφωνία αυτή δίνει εξουσίες στον ΟΛΠ που δεν μπορούν να μεταβιβαστούν σε ιδιώτη και τα δεύτερο ότι ο ΟΛΠ είναι ιδιωτική επιχείρηση.
Το bankingnews που ήταν παρόν στην παρουσίαση κατάλαβε ότι η παραχώρηση του management και η πώληση πακέτου μετοχών σε ιδιώτες είναι σχεδόν αδύνατη αν δεν υπάρξει αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας που περιλαμβάνει και μέρος της συμφωνίας του ΟΛΠ με το ελληνικό Δημόσιο.
Ο κ. Ανωμερίτης είπε ότι το λιμάνι του Πειραιά παρακολουθεί τις εξελίξεις και ανταποκρίνεται σε ανάγκες τόσο στην κρουαζιέρα όσο και στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων και την ίδια στιγμή συντηρεί την ακτοπλοΐα με τιμολόγια που παραμένουν «παγωμένα» τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει ντόκια συνολικού μήκους 37,1 χιλιόμετρα.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έκανε συμφωνία με εταιρεία που έχει έδρα το Μαϊάμι για να γίνει το λιμάνι του Πειραιά η αφετηρία για κρουαζιερόπλοιο συνολικού μήκους 350 μέτρων.
Ο αριθμός των επιβατών φθάνει τα 5.500 άτομα και το προσωπικό σε 2.500.
Τη χρονιά που πέρασε ο αριθμός των επισκεπτών της κρουαζιέρας ανήλθε σε 1.854.916.
Η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα του ΟΛΠ έφθασε τα 598.256 και στην προβλήτα του ΣΕΠ τα 2.986.900.
Ο συνολικός αριθμός διακίνησης επιβατών εσωτερικού διαμορφώθηκε σε 16.780.916 επιβάτες. Τα έσοδα του ΟΛΠ ήταν 104,3 εκατ ευρώ το 2014 έναντι 108,6 εκατ. το 2013.
Τα καθαρά κέρδη σε 6,7 εκατ. ευρώ έναντι 8 εκατ. το 2013.
Οι αμοιβές του λιμανιού σοκάρουν
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι 1.150 υπάλληλοι του ΟΛΠ παραμένουν καλά αμειβόμενοι με βάση τα επίσημα στοιχεία.
Συνολικά για μισθούς και ημερομίσθια διατέθηκε το ποσό των 41.146.899,39 ευρώ αν προστεθούν και οι εργοδοτικές εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία και οι παροχές που δίνονται στους εργαζόμενους το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 53.688590,70 ευρώ.
Η διαίρεση του συνολικού ποσού της μισθοδοσίας με τον αριθμό των υπαλλήλων προκύπτει το ποσό των 46.687 ευρώ.Σε μία εποχή έντονης κρίσης και υψηλής ανεργίας όταν ένας εργαζόμενος εμφανίζεται με μικτές αποδοχές στα επίπεδα αυτά είναι ότι καλύτερο μπορεί να συμβεί σε κάποιον.
Ωστόσο ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ κ. Σπύρος Χατζάκος στο περιθώριο της παρουσίασης ανέφερε ότι έχουν γίνει μειώσεις στις αποδοχές των υπαλλήλων
Η πλειονότητα του προσωπικού έχει μικτές αποδοχές 1300 ευρώ. Όσο για τη δική του αμοιβή διαμορφώνεται πιο χαμηλά από τις 3000 ευρώ.
Στο τέλος της παρουσίασης ο κ. Ανωμερίτης κατέθεσε τη δική του μαρτυρία για τις γραφειοκρατικές διαδικασίες σε μια χώρα που είναι σε καθεστώς πτώχευσης.
Η ιστορία έχει ως εξής : Ένα κρουαζιερόπλοιο και στη προσπάθεια του καπετάνιου να το βάλει στο λιμάνι του Πειραιά κατέστρεψε το φανάρι στην είσοδο του λιμανιού.
Το περιστατικό συνέβη πριν από 16 μήνες εξαιτίας της γραφειοκρατίας.
Γραφειοκρατία «πνίγει» και τον ΟΛΠ
Απαιτείται άδεια από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το αίτημα αποκατάστασης περνά από τα επιτελεία και τριών όπλων για να λάβει την τελική έγκριση από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
Το αποκορύφωμα της γραφειοκρατίας είναι ότι απαιτείται και η άδεια της πολεοδομίας που είναι αρμοδία για το μπετόν που θα πέσει πριν τοποθετηθεί το φανάρι στην είσοδο του λιμανιού.
Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των επίσημων αδειών θα πρέπει να γίνει η προκήρυξη του έργου κατασκευής με σκοπό την αναζήτηση αναδόχου.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και στην πώληση του 67% του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εισηγμένης. Ανάφερε ότι η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς άρχισε το 1999 και βρίσκεται σε εξέλιξη μέχρι σήμερα.
Ο ίδιος τόνισε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνει η ιδιωτικοποίηση.
Το μήνυμα που έστειλε προς τους αρμόδιους ήταν ότι ο ΟΛΠ έχει συμφωνία με το Ελληνικό Δημόσιο έως το 2052. Η συμφωνία αυτή δίνει εξουσίες στον ΟΛΠ που δεν μπορούν να μεταβιβαστούν σε ιδιώτη και τα δεύτερο ότι ο ΟΛΠ είναι ιδιωτική επιχείρηση.
Το bankingnews που ήταν παρόν στην παρουσίαση κατάλαβε ότι η παραχώρηση του management και η πώληση πακέτου μετοχών σε ιδιώτες είναι σχεδόν αδύνατη αν δεν υπάρξει αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας που περιλαμβάνει και μέρος της συμφωνίας του ΟΛΠ με το ελληνικό Δημόσιο.
Ο κ. Ανωμερίτης είπε ότι το λιμάνι του Πειραιά παρακολουθεί τις εξελίξεις και ανταποκρίνεται σε ανάγκες τόσο στην κρουαζιέρα όσο και στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων και την ίδια στιγμή συντηρεί την ακτοπλοΐα με τιμολόγια που παραμένουν «παγωμένα» τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει ντόκια συνολικού μήκους 37,1 χιλιόμετρα.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έκανε συμφωνία με εταιρεία που έχει έδρα το Μαϊάμι για να γίνει το λιμάνι του Πειραιά η αφετηρία για κρουαζιερόπλοιο συνολικού μήκους 350 μέτρων.
Ο αριθμός των επιβατών φθάνει τα 5.500 άτομα και το προσωπικό σε 2.500.
Τη χρονιά που πέρασε ο αριθμός των επισκεπτών της κρουαζιέρας ανήλθε σε 1.854.916.
Η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα του ΟΛΠ έφθασε τα 598.256 και στην προβλήτα του ΣΕΠ τα 2.986.900.
Ο συνολικός αριθμός διακίνησης επιβατών εσωτερικού διαμορφώθηκε σε 16.780.916 επιβάτες. Τα έσοδα του ΟΛΠ ήταν 104,3 εκατ ευρώ το 2014 έναντι 108,6 εκατ. το 2013.
Τα καθαρά κέρδη σε 6,7 εκατ. ευρώ έναντι 8 εκατ. το 2013.
Οι αμοιβές του λιμανιού σοκάρουν
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι 1.150 υπάλληλοι του ΟΛΠ παραμένουν καλά αμειβόμενοι με βάση τα επίσημα στοιχεία.
Συνολικά για μισθούς και ημερομίσθια διατέθηκε το ποσό των 41.146.899,39 ευρώ αν προστεθούν και οι εργοδοτικές εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία και οι παροχές που δίνονται στους εργαζόμενους το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 53.688590,70 ευρώ.
Η διαίρεση του συνολικού ποσού της μισθοδοσίας με τον αριθμό των υπαλλήλων προκύπτει το ποσό των 46.687 ευρώ.Σε μία εποχή έντονης κρίσης και υψηλής ανεργίας όταν ένας εργαζόμενος εμφανίζεται με μικτές αποδοχές στα επίπεδα αυτά είναι ότι καλύτερο μπορεί να συμβεί σε κάποιον.
Ωστόσο ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ κ. Σπύρος Χατζάκος στο περιθώριο της παρουσίασης ανέφερε ότι έχουν γίνει μειώσεις στις αποδοχές των υπαλλήλων
Η πλειονότητα του προσωπικού έχει μικτές αποδοχές 1300 ευρώ. Όσο για τη δική του αμοιβή διαμορφώνεται πιο χαμηλά από τις 3000 ευρώ.
Στο τέλος της παρουσίασης ο κ. Ανωμερίτης κατέθεσε τη δική του μαρτυρία για τις γραφειοκρατικές διαδικασίες σε μια χώρα που είναι σε καθεστώς πτώχευσης.
Η ιστορία έχει ως εξής : Ένα κρουαζιερόπλοιο και στη προσπάθεια του καπετάνιου να το βάλει στο λιμάνι του Πειραιά κατέστρεψε το φανάρι στην είσοδο του λιμανιού.
Το περιστατικό συνέβη πριν από 16 μήνες εξαιτίας της γραφειοκρατίας.
Γραφειοκρατία «πνίγει» και τον ΟΛΠ
Απαιτείται άδεια από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το αίτημα αποκατάστασης περνά από τα επιτελεία και τριών όπλων για να λάβει την τελική έγκριση από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.
Το αποκορύφωμα της γραφειοκρατίας είναι ότι απαιτείται και η άδεια της πολεοδομίας που είναι αρμοδία για το μπετόν που θα πέσει πριν τοποθετηθεί το φανάρι στην είσοδο του λιμανιού.
Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των επίσημων αδειών θα πρέπει να γίνει η προκήρυξη του έργου κατασκευής με σκοπό την αναζήτηση αναδόχου.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών