"Η πώληση του 51% του ΟΛΘ και μάλιστα αντί πινακίου φακής θα δημιουργήσει πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο" καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Εναντίον της αποκρατικοποίησης του 51% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης τάσσονται οι εργαζόμενοι, πραγματοποιώντας σήμερα 24ωρη απεργία.
Ειδικότερα, η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, επισήμανε πως οι εργαζόμενοι απευθύνουν πρόσκληση σε όλους τους παραγωγικούς, επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, τις αυτοδιοικητικές αρχές και τους χρήστες του λιμανιού (πχ, ναυτικούς πράκτορες και τελωνειακούς) να βρίσκονται στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας στο λιμάνι, προκειμένου να ενημερωθούν "σχετικά με τους λόγους για τους οποίους η πώληση δεν πρέπει να προχωρήσει".
Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η πώληση του 51% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και μάλιστα αντί πινακίου φακής “θα δημιουργήσει πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο, στο οποίο θα παραδοθεί σημαντική δημόσια εξουσία”.
Παράλληλα, το δημόσιο θα στερηθεί, όπως τονίζουν, σημαντικά έσοδα: μόνο πέρυσι ο ΟΛΘ εισέφερε στα δημόσια ταμεία πάνω από 42 εκατ. ευρώ και φέτος εκτιμάται ότι θα αποφέρει 23 εκατ. "Μεσοπρόθεσμα", ισχυρίζονται, "τα έσοδα είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά της πώλησης, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από την αναπτυξιακή συμβολή του λιμανιού”.
Στις 10 το πρωί σήμερα, οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από το κτήριο του επιβατικού σταθμού του λιμανιού.
Στη διάρκεια της συγκέντρωσης, ο πρόεδρος των εργαζομένων (τεχνικών), Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, δήλωσε: "Μετά από πέντε χρόνια μνημονιακής λαίλαπας, στη διάρκεια των οποίων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε [...] σήμερα βλέπουμε να συνεχίζεται η παράλογη και στρεβλή πολιτική της ιδιωτικοποίησης. Είμαστε αντίθετοι και θέλουμε να σταματήσει".
Πρόσθεσε ότι από τον αρχικό αριθμό των 540 εργαζομένων που απασχολούνταν σε αυτόν, ο ΟΛΘ έχει φτάσει πλέον να διατηρεί μόλις τους 240, ενώ τέσσερις εργολαβίες είναι σήμερα εγκατεστημένες στο λιμάνι, έναντι μόνο μίας στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν.
Στις 11.15 οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν πορεία προς τον Λευκό Πύργο και ακολούθως μετέβησαν στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Η αρμόδια υφυπουργός, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, δεν βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στο υπουργείο λόγω προγραμματισμένης υποχρέωσης και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζήτησαν από τα στελέχη του γραφείου της άμεση συνάντηση μαζί της για να την ενημερώσουν.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, επισήμανε πως οι εργαζόμενοι απευθύνουν πρόσκληση σε όλους τους παραγωγικούς, επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, τις αυτοδιοικητικές αρχές και τους χρήστες του λιμανιού (πχ, ναυτικούς πράκτορες και τελωνειακούς) να βρίσκονται στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας στο λιμάνι, προκειμένου να ενημερωθούν "σχετικά με τους λόγους για τους οποίους η πώληση δεν πρέπει να προχωρήσει".
Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η πώληση του 51% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και μάλιστα αντί πινακίου φακής “θα δημιουργήσει πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο, στο οποίο θα παραδοθεί σημαντική δημόσια εξουσία”.
Παράλληλα, το δημόσιο θα στερηθεί, όπως τονίζουν, σημαντικά έσοδα: μόνο πέρυσι ο ΟΛΘ εισέφερε στα δημόσια ταμεία πάνω από 42 εκατ. ευρώ και φέτος εκτιμάται ότι θα αποφέρει 23 εκατ. "Μεσοπρόθεσμα", ισχυρίζονται, "τα έσοδα είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά της πώλησης, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από την αναπτυξιακή συμβολή του λιμανιού”.
Στις 10 το πρωί σήμερα, οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από το κτήριο του επιβατικού σταθμού του λιμανιού.
Στη διάρκεια της συγκέντρωσης, ο πρόεδρος των εργαζομένων (τεχνικών), Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, δήλωσε: "Μετά από πέντε χρόνια μνημονιακής λαίλαπας, στη διάρκεια των οποίων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε [...] σήμερα βλέπουμε να συνεχίζεται η παράλογη και στρεβλή πολιτική της ιδιωτικοποίησης. Είμαστε αντίθετοι και θέλουμε να σταματήσει".
Πρόσθεσε ότι από τον αρχικό αριθμό των 540 εργαζομένων που απασχολούνταν σε αυτόν, ο ΟΛΘ έχει φτάσει πλέον να διατηρεί μόλις τους 240, ενώ τέσσερις εργολαβίες είναι σήμερα εγκατεστημένες στο λιμάνι, έναντι μόνο μίας στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν.
Στις 11.15 οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν πορεία προς τον Λευκό Πύργο και ακολούθως μετέβησαν στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Η αρμόδια υφυπουργός, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, δεν βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στο υπουργείο λόγω προγραμματισμένης υποχρέωσης και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζήτησαν από τα στελέχη του γραφείου της άμεση συνάντηση μαζί της για να την ενημερώσουν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών