γράφει : Ελένη Μπότα
Σημαντικές είναι οι οφειλές του δημοσίου στον Όμιλο Ελλάκτωρ
Σε οριακό σημείο βρίκεται ο κλάδος των κατασκευών στη χώρα μας, καθώς η κυβέρνηση εδώ και αρκετό καιρό έχει σταματήσει οποιαδήποτε πληρωμή.
Σύμφωνα με θεσμικά στελέχη του κλάδου, η έλλειψη ρευστότητας έχει φέρει στα όρια τον κλάδο των κατασκευών, ενώ υπολογίζεται ότι για πάνω από 400 συμβάσεις έργων έχουν υποβληθεί αιτήσεις διακοπής.
Οι εργολάβοι δηλώνουν αδυναμία να συνεχίσουν την εκτέλεση των εργασιών, να πληρώνουν εργαζόμενους και μηχανήματα, χωρίς να πληρώνονται.
Την κατάσταση που επικρατεί στα δημόσια έργια περιέγραψαν με μελανά χρώματα στην τακτική γενική συνέλευση τα στελέχη της J&P Αβαξ, αφού όπως ανέφεραν οι οφειλές του δημοσίου σε δύο μόνο έργα (Ολυμπία Οδός και Μαλιακός - Κλειδί) φτάνουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Σημαντικές είναι οι οφειλές του δημοσίου, σύμφωνα με πληροφορίες και στον Όμιλο Ελλάκτωρ, ενώ ήδη μια σειρά έργων στην κατασκευή των οποίων συμμετέχει έχει σταματήσει, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Άκτιο – Αμβρακία καθώς και το αεροδρόμιο Χανίων.
Ειδικότερα για το αεροδρόμιο Χανίων η αίτηση διακοπής υποβλήθηκε από τον ανάδοχο (Άκτωρ) καθώς οι οφειλές αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ.
Το πρόβλημα εντείνεται περισσότερο καθώς ο Άκτωρας καλείται να αποδώσει ΦΠΑ για πιστοποιημένες εργασίες για τις οποίες δεν έχει ακόμη πληρωθεί.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για 400 περίπου εργολαβίες που εκτελούνται στη χώρα μας, οι ανάδοχοι έχουν υποβάλλει αίτηση διακοπής, γεγονός που μεταφράζεται σε δεκάδες ακόμη ανέργους.
Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για μία κατάσταση πολύ χειρότερη από εκείνη του 2010, καθώς αν συνεχιστεί αυτή η αβεβαιότητα που υπάρχει ως προς την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές και η χώρα βρεθεί και επισήμως σε οικονομικό κλοιό, τότε δεκάδες καταγγελίες δανειακών συμβάσεων θα καταγγελθούν και δεκάδες κοινοπραξίες θα διαλυθούν.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με θεσμικά στελέχη του κλάδου, η έλλειψη ρευστότητας έχει φέρει στα όρια τον κλάδο των κατασκευών, ενώ υπολογίζεται ότι για πάνω από 400 συμβάσεις έργων έχουν υποβληθεί αιτήσεις διακοπής.
Οι εργολάβοι δηλώνουν αδυναμία να συνεχίσουν την εκτέλεση των εργασιών, να πληρώνουν εργαζόμενους και μηχανήματα, χωρίς να πληρώνονται.
Την κατάσταση που επικρατεί στα δημόσια έργια περιέγραψαν με μελανά χρώματα στην τακτική γενική συνέλευση τα στελέχη της J&P Αβαξ, αφού όπως ανέφεραν οι οφειλές του δημοσίου σε δύο μόνο έργα (Ολυμπία Οδός και Μαλιακός - Κλειδί) φτάνουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Σημαντικές είναι οι οφειλές του δημοσίου, σύμφωνα με πληροφορίες και στον Όμιλο Ελλάκτωρ, ενώ ήδη μια σειρά έργων στην κατασκευή των οποίων συμμετέχει έχει σταματήσει, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Άκτιο – Αμβρακία καθώς και το αεροδρόμιο Χανίων.
Ειδικότερα για το αεροδρόμιο Χανίων η αίτηση διακοπής υποβλήθηκε από τον ανάδοχο (Άκτωρ) καθώς οι οφειλές αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ.
Το πρόβλημα εντείνεται περισσότερο καθώς ο Άκτωρας καλείται να αποδώσει ΦΠΑ για πιστοποιημένες εργασίες για τις οποίες δεν έχει ακόμη πληρωθεί.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για 400 περίπου εργολαβίες που εκτελούνται στη χώρα μας, οι ανάδοχοι έχουν υποβάλλει αίτηση διακοπής, γεγονός που μεταφράζεται σε δεκάδες ακόμη ανέργους.
Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για μία κατάσταση πολύ χειρότερη από εκείνη του 2010, καθώς αν συνεχιστεί αυτή η αβεβαιότητα που υπάρχει ως προς την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές και η χώρα βρεθεί και επισήμως σε οικονομικό κλοιό, τότε δεκάδες καταγγελίες δανειακών συμβάσεων θα καταγγελθούν και δεκάδες κοινοπραξίες θα διαλυθούν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών