γράφει : Ελένη Μπότα
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία της ελληνικής οικονομίας κατά τους τελευταίους μήνες του 2015
Εκείνο στο οποίο όλοι φαίνεται να συμφωνούν είναι ότι η κατάσταση σε επίπεδο ρευστότητας αλλά και ζήτησης στη χώρα μας θα γίνει ιδιαίτερα δύσκολη από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Τα capital controls, η αύξηση των φόρων, αλλά και η χαμηλή ζήτηση... απόρροια της μειωμένης οικονομικής δυνατότοτητας των ελλήνων καταναλωτών, θα προκαλέσουν μεγάλο σοκ στην αγορά.
Μπροστά στο νέο αυτό τοπίο, ήδη μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα καταρτίζουν σχέδια για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ βρίσκονται σε διαρκείς συζητήσεις και επαφές με τα στελέχη των εν Ελλάδι θυγατρικών τους, ζητώντας εκτενή αναφορά της καταστασης αλλά και λεπτομερή ανάλυση των κινδύνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλές εταιρείες που έχουν παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας, μελετούν το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας τους σε χώρες όπως η Κύπρος ή η Βουλγαρία αλλά και κλείσιμο των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα, υποβαθμίζοντας την παρουσία τους από βιομηχανίες σε απλές εμπορικές αντιπροσωπείες.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία της ελληνικής οικονομίας κατά τους τελευταίους μήνες του 2015 και τους πρώτους του 2016, ενώ αν επαληθευτούν οι δυσοίωνες προβλέψεις τότε πολύ σύντομα στην αγορά θα υπάρξουν "τρανταχτά" λουκέτα, υποστηρίζει στέλεχος μεγάλου Ομίλου που δραστηριοποιείται στον τομέα του εμπορίου.
Στη χώρα μας πάντως τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνιση τους δεκάδες πολυεθνικές εταιρείες με μεγάλα σχέδια για μακρόχρονη πορεία στην ελληνική αγορά.
Προχώρησαν σε επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ ενώ μετά από λίγο αναγκάστηκαν… να εγκαταλείψουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους.
Και αυτό γιατί, είτε δεν άντεξαν την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, είτε λόγω κακής διαχείρισης συσσώρευσαν μεγάλες ζημιές.
Εκείνες που έφυγαν νωρίς
Μια τέτοια ήταν η περίπτωση της γερμανικής Aldi, η οποία ήρθε με τυμπανοκρουσίες στην Ελλάδα και αποχώρησε προς τα τέλη του 2010, ένα μόλις χρόνο μετά την επίσημη έναρξη των εργασιών της επί ελληνικού εδάφους και έχοντας δαπανήσει το ποσό-μαμούθ του 1 δισ. ευρώ για τους σκοπούς της επέκτασής της.
Λίγο πριν από την Aldi, τα σχέδια για απεμπλοκή από τη χώρα μας είχε γνωστοποιήσει η γαλλική Fnac.
Η κορυφαία αλυσίδα στον χώρο του βιβλίου και της μουσικής ύστερα από πέντε χρόνια παρουσίας δεν πέτυχε τους στόχους της, αφού μόνο το 2009 οι ζημίες που είχε συσσωρεύσει υπερέβαιναν τα 20 εκατ. ευρώ.
Ἀλλες εταιρείες που αποχώρησαν τα τελευταία χρόνια από την Ελλάδα είναι οι εξής:
- Village Roadshow: Πούλησε τη δραστηριότητα στην Ελλάδα στον όμιλο Κοντομηνά.
- Αffichage Holding: Ανέστειλε τις εμπορικές δραστηριότητές της στην Ελλάδα.
- Ηenderson: Xάλασε τη συμφωνία με την Ελλάκτωρ για την αγορά του εμπορικού πάρκου Smart Park, αξίας 70 εκατ. ευρώ.
- Cushman & Wakefield: Δεν ανανέωσε τη συνεργασία με το γραφείο της στην Ελλάδα.
- Makro: Μεταβίβασε τις δραστηριότητες της στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
- Plus: Η εκπτωτική αλυσίδα του γερμανικού ομίλου Tengelmann εισήλθε στην Ελλάδα το 2005 και έφυγε τον Ιανουάριο του 2008, ενώ τα 33 καταστήματά της εξαγοράστηκαν από την Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος και άλλαξαν επωνυμία.
- Praktiker: Τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η γερμανική μητρική οδήγησαν στην πώληση των υποκαταστημάτων της γνωστής αλυσίδας και στην Ελλάδα
Τα capital controls, η αύξηση των φόρων, αλλά και η χαμηλή ζήτηση... απόρροια της μειωμένης οικονομικής δυνατότοτητας των ελλήνων καταναλωτών, θα προκαλέσουν μεγάλο σοκ στην αγορά.
Μπροστά στο νέο αυτό τοπίο, ήδη μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα καταρτίζουν σχέδια για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ βρίσκονται σε διαρκείς συζητήσεις και επαφές με τα στελέχη των εν Ελλάδι θυγατρικών τους, ζητώντας εκτενή αναφορά της καταστασης αλλά και λεπτομερή ανάλυση των κινδύνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλές εταιρείες που έχουν παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας, μελετούν το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας τους σε χώρες όπως η Κύπρος ή η Βουλγαρία αλλά και κλείσιμο των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα, υποβαθμίζοντας την παρουσία τους από βιομηχανίες σε απλές εμπορικές αντιπροσωπείες.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία της ελληνικής οικονομίας κατά τους τελευταίους μήνες του 2015 και τους πρώτους του 2016, ενώ αν επαληθευτούν οι δυσοίωνες προβλέψεις τότε πολύ σύντομα στην αγορά θα υπάρξουν "τρανταχτά" λουκέτα, υποστηρίζει στέλεχος μεγάλου Ομίλου που δραστηριοποιείται στον τομέα του εμπορίου.
Στη χώρα μας πάντως τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνιση τους δεκάδες πολυεθνικές εταιρείες με μεγάλα σχέδια για μακρόχρονη πορεία στην ελληνική αγορά.
Προχώρησαν σε επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ ενώ μετά από λίγο αναγκάστηκαν… να εγκαταλείψουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους.
Και αυτό γιατί, είτε δεν άντεξαν την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, είτε λόγω κακής διαχείρισης συσσώρευσαν μεγάλες ζημιές.
Εκείνες που έφυγαν νωρίς
Μια τέτοια ήταν η περίπτωση της γερμανικής Aldi, η οποία ήρθε με τυμπανοκρουσίες στην Ελλάδα και αποχώρησε προς τα τέλη του 2010, ένα μόλις χρόνο μετά την επίσημη έναρξη των εργασιών της επί ελληνικού εδάφους και έχοντας δαπανήσει το ποσό-μαμούθ του 1 δισ. ευρώ για τους σκοπούς της επέκτασής της.
Λίγο πριν από την Aldi, τα σχέδια για απεμπλοκή από τη χώρα μας είχε γνωστοποιήσει η γαλλική Fnac.
Η κορυφαία αλυσίδα στον χώρο του βιβλίου και της μουσικής ύστερα από πέντε χρόνια παρουσίας δεν πέτυχε τους στόχους της, αφού μόνο το 2009 οι ζημίες που είχε συσσωρεύσει υπερέβαιναν τα 20 εκατ. ευρώ.
Ἀλλες εταιρείες που αποχώρησαν τα τελευταία χρόνια από την Ελλάδα είναι οι εξής:
- Village Roadshow: Πούλησε τη δραστηριότητα στην Ελλάδα στον όμιλο Κοντομηνά.
- Αffichage Holding: Ανέστειλε τις εμπορικές δραστηριότητές της στην Ελλάδα.
- Ηenderson: Xάλασε τη συμφωνία με την Ελλάκτωρ για την αγορά του εμπορικού πάρκου Smart Park, αξίας 70 εκατ. ευρώ.
- Cushman & Wakefield: Δεν ανανέωσε τη συνεργασία με το γραφείο της στην Ελλάδα.
- Makro: Μεταβίβασε τις δραστηριότητες της στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
- Plus: Η εκπτωτική αλυσίδα του γερμανικού ομίλου Tengelmann εισήλθε στην Ελλάδα το 2005 και έφυγε τον Ιανουάριο του 2008, ενώ τα 33 καταστήματά της εξαγοράστηκαν από την Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος και άλλαξαν επωνυμία.
- Praktiker: Τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η γερμανική μητρική οδήγησαν στην πώληση των υποκαταστημάτων της γνωστής αλυσίδας και στην Ελλάδα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών