Η πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα κ. Αντώνη Παπαδεράκη είναι πιο ενδεδειγμένη ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της έρευνας
Εντολή για έρευνα στα σουπερ μάρκετ Lidl έδωσε ο γενικός γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή κ. Αντώνης Παπαδεράκης μετά το δημοσίευμα του bankingnews.gr που αναφέρονταν στην πρωτοβουλία της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας να ανακοινώσει ότι απορροφά την αύξηση του ΦΠΑ στα προϊόντα που άλλαξαν κατηγορία και μεταφέρθηκαν στον συντελεστή 23% από 13% μέχρι πρότινος.
Η πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα κ. Αντώνη Παπαδεράκη είναι πιο ενδεδειγμένη ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της έρευνας.
Το bankingnews.gr στο ρεπορτάζ αναφέρθηκε σε καταγγελίες καταναλωτών που έλεγαν ότι δεν προχώρησε στην απορρόφηση του ΦΠΑ.
Τα συμπεράσματα αυτά Το bankingnews δεν τα υιοθέτησε διότι είχαμε στη διάθεση μας όλα τα στοιχεία.
Το ρεπορτάζ του bankingnews στις 21 Ιουλίου 2015
H Γενική Γραμματεία Καταναλωτή πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να λύσει το μυστήριο.
Στο καμίνι των νέων συντελεστών του ΦΠΑ 23% ψήνεται η αγορά και οι καταναλωτές.
Ακριβότερα κατά 10% γίνονται περισσότερα από 30 είδη τροφίμων πρώτης ανάγκης για κάθε νοικοκυριό.
Τα σουπερ μάρκετ λειτουργούν πλέον με το νέο καθεστώς τιμολόγησης των προϊόντων με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μετρούν ένα προς ένα τα προϊόντα που τοποθετούν στο καλάθι τους.
Η πλειονότητα των καταναλωτών δεν χρειάζεται ούτε καλάθι αφού τα λιγοστά πράγματα που σηκώνει η τσέπη μπορούν να κρατηθούν στα χέρια τους.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται έντονος μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς όλες θα επιδιώξουν να κρατήσουν την πελατεία τους ακόμη και να την αυξήσουν.
Το τμήμα marketing των σουπερ μάρκετ καταστρώνουν σχέδια προσέλκυσης πελατείας βάζοντας σε εφαρμογή νέες ιδέες.
Η Lidl Hellas εισήλθε πρώτη στο «παιχνίδι»του αυξημένου συντελεστή ΦΠΑ που με διαφημιστική καμπάνια που ενημερώνει ότι το καταναλωτικό κοινό ότι απορροφά την αύξηση του ΦΠΑ.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι στην ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Ελληνίδα και τον Έλληνα καταναλωτή, η Lidl Hellas κρατά σταθερές τις τιμές της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ.
Όλα τα χρόνια της δραστηριότητάς μας έχουμε αποδείξει ότι στεκόμαστε δίπλα στους
Έλληνες καταναλωτές, με ποιοτικά προϊόντα, σε ανταγωνιστικές τιμές.
Η γερμανική εταιρεία με στρατηγική στα χαμηλά βαλάντια προσπαθεί μέσα στην τρέχουσα συγκυρία να κερδίσει μερίδια αγοράς.
Ωστόσο η καχυποψία τω καταναλωτών έναντι της γερμανικής αλυσίδας δεν έχει όρια.
Το bankingnews.gr δέχθηκε τηλεφωνήματα αναγνωστών που μας ζήτησαν να επιβεβαιώσουμε αν πραγματικά απορροφήθηκε η αύξηση του ΦΠΑ.
Πράγματι το bankingnews επισκέφτηκε ένα κατάστημα LidL αγοράζοντας βασικά προϊόντα με το νέο συντελεστή 23% ΦΠΑ. Η απόδειξη του καταστήματος έχει τη λιανική τιμή μαζί με το συντελεστή ΦΠΑ 23%.
Η ζάχαρη τους ενός κιλού κοστίζει 0,79 λεπτά του ευρώ, ο καφές λουμίδης σκούρος των 194 γραμμαρίων στα 2.09 ευρώ, το ιωδιούχο αλάτι 750 γραμμαρίων με τελική λιανική τιμή τα 0,55 ευρώ, το πιπέρι μαύρο συσκευασμένο των 100 γραμμαρίων στο 1,49 ευρώ, τα συσκευασμένα κουλουράκια των 200 γραμμαρίων με τελική λιανική τιμή στα 0,99 ευρώ.
Το bankingnews επικοινώνησε με την εκπρόσωπο δημοσίων σχέσεων της LidL Hellas η οποία υπεραμύνθηκε την πολιτική της εταιρείας σε ότι αφορά την απορρόφηση του ΦΠΑ για τα προϊόντα που πήγαν στην κατηγορία του 23%.
Με βάση το ρεπορτάζ η απόδειξη του LidL δεν θα ήταν εφικτό να περνά από την ταμειακή μηχανή προϊόντα που έχουν ενταχθεί σ την κατηγορία του 23% και να εμφανίζονται στο 13% αυτό θα συνιστούσε φορολογική παράβαση που στη περίπτωση αυτή προβλέπονται βαριά φορολογικά πρόστιμά.
Ετσι οι καταναλωτές μένουν με την εντύπωση πως η γερμανική αλυσίδα τους εμπαίζει.
Πάντως η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να λύσει το μυστήριο στην σκέψη των καταναλωτών.
Επίσης έχει υποχρέωση να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τον πολυεθνικό όμιλο αν πράγματι απορρόφησε τις δέκα ποσοστιαίες μονάδες για τα προϊόντα που εντάχθηκαν στο 23%
Ο ανταγωνισμός όμως που γνωρίζει αριθμούς υποστηρίζει ότι πολυεθνικός όμιλος έχει τις οικονομικές αντοχές να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ διότι η πλειονότητα των προϊόντων που διαθέτει στα ράφια του είναι με υψηλά περιθώρια κέρδους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα κ. Αντώνη Παπαδεράκη είναι πιο ενδεδειγμένη ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της έρευνας.
Το bankingnews.gr στο ρεπορτάζ αναφέρθηκε σε καταγγελίες καταναλωτών που έλεγαν ότι δεν προχώρησε στην απορρόφηση του ΦΠΑ.
Τα συμπεράσματα αυτά Το bankingnews δεν τα υιοθέτησε διότι είχαμε στη διάθεση μας όλα τα στοιχεία.
Το ρεπορτάζ του bankingnews στις 21 Ιουλίου 2015
H Γενική Γραμματεία Καταναλωτή πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να λύσει το μυστήριο.
Στο καμίνι των νέων συντελεστών του ΦΠΑ 23% ψήνεται η αγορά και οι καταναλωτές.
Ακριβότερα κατά 10% γίνονται περισσότερα από 30 είδη τροφίμων πρώτης ανάγκης για κάθε νοικοκυριό.
Τα σουπερ μάρκετ λειτουργούν πλέον με το νέο καθεστώς τιμολόγησης των προϊόντων με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μετρούν ένα προς ένα τα προϊόντα που τοποθετούν στο καλάθι τους.
Η πλειονότητα των καταναλωτών δεν χρειάζεται ούτε καλάθι αφού τα λιγοστά πράγματα που σηκώνει η τσέπη μπορούν να κρατηθούν στα χέρια τους.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται έντονος μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς όλες θα επιδιώξουν να κρατήσουν την πελατεία τους ακόμη και να την αυξήσουν.
Το τμήμα marketing των σουπερ μάρκετ καταστρώνουν σχέδια προσέλκυσης πελατείας βάζοντας σε εφαρμογή νέες ιδέες.
Η Lidl Hellas εισήλθε πρώτη στο «παιχνίδι»του αυξημένου συντελεστή ΦΠΑ που με διαφημιστική καμπάνια που ενημερώνει ότι το καταναλωτικό κοινό ότι απορροφά την αύξηση του ΦΠΑ.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι στην ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Ελληνίδα και τον Έλληνα καταναλωτή, η Lidl Hellas κρατά σταθερές τις τιμές της, απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ.
Όλα τα χρόνια της δραστηριότητάς μας έχουμε αποδείξει ότι στεκόμαστε δίπλα στους
Έλληνες καταναλωτές, με ποιοτικά προϊόντα, σε ανταγωνιστικές τιμές.
Η γερμανική εταιρεία με στρατηγική στα χαμηλά βαλάντια προσπαθεί μέσα στην τρέχουσα συγκυρία να κερδίσει μερίδια αγοράς.
Ωστόσο η καχυποψία τω καταναλωτών έναντι της γερμανικής αλυσίδας δεν έχει όρια.
Το bankingnews.gr δέχθηκε τηλεφωνήματα αναγνωστών που μας ζήτησαν να επιβεβαιώσουμε αν πραγματικά απορροφήθηκε η αύξηση του ΦΠΑ.
Πράγματι το bankingnews επισκέφτηκε ένα κατάστημα LidL αγοράζοντας βασικά προϊόντα με το νέο συντελεστή 23% ΦΠΑ. Η απόδειξη του καταστήματος έχει τη λιανική τιμή μαζί με το συντελεστή ΦΠΑ 23%.
Η ζάχαρη τους ενός κιλού κοστίζει 0,79 λεπτά του ευρώ, ο καφές λουμίδης σκούρος των 194 γραμμαρίων στα 2.09 ευρώ, το ιωδιούχο αλάτι 750 γραμμαρίων με τελική λιανική τιμή τα 0,55 ευρώ, το πιπέρι μαύρο συσκευασμένο των 100 γραμμαρίων στο 1,49 ευρώ, τα συσκευασμένα κουλουράκια των 200 γραμμαρίων με τελική λιανική τιμή στα 0,99 ευρώ.
Το bankingnews επικοινώνησε με την εκπρόσωπο δημοσίων σχέσεων της LidL Hellas η οποία υπεραμύνθηκε την πολιτική της εταιρείας σε ότι αφορά την απορρόφηση του ΦΠΑ για τα προϊόντα που πήγαν στην κατηγορία του 23%.
Με βάση το ρεπορτάζ η απόδειξη του LidL δεν θα ήταν εφικτό να περνά από την ταμειακή μηχανή προϊόντα που έχουν ενταχθεί σ την κατηγορία του 23% και να εμφανίζονται στο 13% αυτό θα συνιστούσε φορολογική παράβαση που στη περίπτωση αυτή προβλέπονται βαριά φορολογικά πρόστιμά.
Ετσι οι καταναλωτές μένουν με την εντύπωση πως η γερμανική αλυσίδα τους εμπαίζει.
Πάντως η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να λύσει το μυστήριο στην σκέψη των καταναλωτών.
Επίσης έχει υποχρέωση να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τον πολυεθνικό όμιλο αν πράγματι απορρόφησε τις δέκα ποσοστιαίες μονάδες για τα προϊόντα που εντάχθηκαν στο 23%
Ο ανταγωνισμός όμως που γνωρίζει αριθμούς υποστηρίζει ότι πολυεθνικός όμιλος έχει τις οικονομικές αντοχές να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ διότι η πλειονότητα των προϊόντων που διαθέτει στα ράφια του είναι με υψηλά περιθώρια κέρδους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών